Veliko slabe volje! Toliko časa morajo na Gorenjskem in v Ljubljani čakati za vozniški izpit, pa še huje bo

Župani občin zgornje Gorenjske so na današnji koordinaciji na Bledu poleg problematike pomanjkanja kadrov v jeseniški bolnišnici obravnavali tudi dolge čakalne dobe za opravljanje vozniškega izpita na območju Gorenjske in Ljubljane. Čakalna doba znaša tri mesece, zato bodo župani dali pobudo ministrstvu za povečanje števila ocenjevalcev.
Veliko slabe volje med uporabniki
Strokovni vodja šole vožnje K&D Bojan Borišek je pojasnil, da morajo kandidati na območju Ljubljane, Domžal in Gorenjske po tem, ko opravijo program usposabljanja, do izpitne vožnje čakati vsaj tri mesece. Med uporabniki je zaradi tega veliko slabe volje, daljša čakalna doba pa se pozna tudi pri sami uspešnosti opravljanja izpita.
Težave se vlečejo iz časa pandemije
Vodja sektorja za voznike in vozniške izpite v Javni agenciji RS za varnost prometa (AVP) Robert Gril je povedal, da je na omenjenem delu Slovenije, kjer se opravlja kar tretjina vseh vozniških izpitov v državi, čakalna doba najdaljša. Nekoliko krajša je na območju Maribora in Ptuja, drugod po državi pa se giblje okoli enega meseca. Povsod se bodo čakalne dobe v prihodnjih mesecih zaradi povečanja števila izpitov za motorna kolesa še povečale.
Težava izvira še iz časa pandemije, ko je veljala sedemmesečna prepoved opravljanja tega dela. »Bazen kandidatov se je takrat tako napolnil, da še danes nismo zlezli na zeleno vejo,« je pojasnil Gril. Kot je dejal, bi bila rešitev povečanje števila ocenjevalcev. Trenutno jih je na območju Slovenije 60, od tega 18 na najbolj problematičnem območju. Na dolgi rok bi za celotno državo potrebovali od 10 do 15 dodatnih ocenjevalcev.
Povsod se bodo čakalne dobe v prihodnjih mesecih zaradi povečanja števila izpitov za motorna kolesa še povečale.
»Smo del javne uprave in znotraj našega kadrovskega načrta, ki ga določa država, imamo delovna mesta popolnjena,« je dejal Gril. Kot je dodal, pa ne bi potrebovali le večjega števila zaposlitev v kadrovskem načrtu, temveč tudi višje plače za ocenjevalce. Trenutno jih namreč težko dobijo, saj ustrezno izobraženi kadri raje delajo v šolah vožnje, kjer so plače višje.