ŠTEVILNE PRITOŽBE

Hotel odpustil robote

V japonskem hotelu niso razumeli ukazov. Po pritožbah so jih že nadomestili ljudje.
Fotografija: Robot Churi ni znal odgovoriti na nekatera preprosta vprašanja.
Odpri galerijo
Robot Churi ni znal odgovoriti na nekatera preprosta vprašanja.

Ali robot res lahko v celoti nadomesti človeka? Odgovor bi bil pritrdilen, če imamo v mislih robote v kateri od industrijskih proizvodnih hal. Če pa jih v celoti vključimo v storitvene dejavnosti, kot je denimo hotel, zna biti težava. To so na lastni koži izkusili načrtovalci japonskega hotela, v katerem delajo izključno roboti. No, vsaj so, do nedavnega, saj so jih že »odpustili«. Uprava hotela Henn v Nagasakiju je namreč uvidela, da ti ne morejo v celoti nadomestiti človeka.

Na recepcijo so se morali kmalu vrniti ljudje.
Na recepcijo so se morali kmalu vrniti ljudje.
Številni gostje, ki so prenočili pri njih, so bili milo rečeno nezadovoljni s storitvijo. Še tako izpopolnjeni in pametni roboti se niso bili sposobni spoprijeti z različnimi zahtevami gostov in jim torej ponuditi storitve na takšnem nivoju, kot bi jih lahko pričakovali v običajnih namestitvenih kapacitetah. Zadeva bi morda delovala, če bi bili vsi roboti enako sprogramirani, tako pa se je zgodilo, da so ob zahtevah gostov povsem drugače reagirali. »Delovno knjižico« je najprej, le nekaj dni po odprtju hotela, dobil Churi, ki pač ni razumel, kaj gost zahteva od njega, ni znal odgovarjati na zelo preprosta vprašanja, recimo kdaj se odprejo ali zaprejo trgovine v mestu. Brez težav ni šlo niti pri drugih 242 robotih. Tistim na recepciji so morale, denimo pri fotokopiranju osebnih dokumentov gostov, zelo kmalu na pomoč priskočiti človeške roke. Dva robota, ki naj bi prenašala prtljago, sta lahko obiskala le 24 sob od 100, popolnoma neuporabna sta bila v dežju in snegu, ko pa sta se srečala, nista znala iti drug mimo drugega. »S tistim, ki je na moj poziv prišel v sobo, se nikakor nisva mogla sporazumeti. Po večkratnem ponavljanju zahtev sem klical na recepcijo. In tudi tam se je oglasil robot,« je svojo izkušnjo z bivanjem v nagasaškem hotelu Henn opisal eden od gostov ter na koncu zatrdil, da bo odslej hodil le še v hotele, v katerih bodo zaposleni samo ljudje.


Glede na izkušnje drugih gostov je bilo največ težav z njimi ponoči; tisti, ki so se odzivali na njihove glasovne ukaze, so jih po navadi narobe razumeli in so kar vstopali v njihove sobe, jih zbujali ter se z njimi pogovarjali. Vse skupaj je postalo tako neznosno, da se je uprava odločila za korenite spremembe. Odslovili so polovico strojev in jih nadomestili z ljudmi, saj bodo ti, kar se tiče komunikacije z gosti, precej bolj učinkoviti kot njihovi kovinski kolegi. Ocenili so namreč, da bi bilo predrago, da bi kupovali nove robote. Videti je, da bo moralo miniti še precej časa do popolnoma avtomatiziranega in seveda funkcionalnega hotela.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije