NENAVADNI POJAVI
Piloti šestih letal videli neznane leteče predmete
Tri neznane NLP so opazili blizu Antofagaste. Eno od letal je zaradi varnosti spremenilo pot.
Odpri galerijo
Kar šest potniških letal je skoraj hkrati poročalo o treh nenavadnih pojavih na nebu, ki bi jih lahko označili za neznane leteče predmete. Zgodilo se je sicer že maja, a se je razvedelo šele zdaj. Potovala so po predvidenih poteh, dokler ni letalo družbe LAN Chile sporočilo o nekakšnih lučeh na območju kontrolne točke Livor. Kmalu zatem je pilot letala družbe COPA to potrdil celo s fotografijo, na kateri so vidni trije predmeti. Skupno so na kar petih poletih družbe LAN Chile in na poletu družbe COPA skoraj hkrati videli in poročali o treh neznanih predmetih, vidnih pri 380 kilometrov oddaljeni kontrolni točki vzhodno od kraja Antofagasta.
Center za raziskovanje nenavadnih dogodkov v Čilu (CEIFAC) je o tem objavil videoporočilo, v katerem so zabeležili izjave letalcev. Zaradi predmetov je eno od letal za 32 kilometrov spremenilo pot letenja, da bi zagotovili varnost potnikov.
Takole so o tem poročali piloti:
COPA 174: »Vidimo luči na levi strani, ki zdaj bledijo. Potrjujemo, da so na isti višini kot mi. Nad Liviorjem jih ni bilo. Ravno tako ni drugega prometa, ne vemo, kaj je to. Ena luč je ravno izginila, zdaj je ostala ena sama.«
LAN 639: »Santiago. Lan Chile 639. Lahko identificirate promet, ki je pred nami?«
ATC (kontrolor zračnega prometa): »Promet pred vami so letala: Lan Per 2473, Lan 639, 2473 … Uf, poglej to …«
LAN 639: »Položaj je navzdol, očitno nad morjem. Lahko identificirate drugo luč?«
LAN2437: »Vidimo luč. Je približno na četrtem položaju. Kjer sta bili sprva dve, je zdaj samo ena.«
LAN 79: »Potrjujemo. Lahko jo jasno vidimo. Je nad morsko gladino. Zelo je majhna, pojavi se in izgine.«
LAN 2473: »Točno tako.«
COPA 174: »Mi vidimo tri luči. Premikajo se in spreminjajo intenzivnost. Obračamo se desno, in vse kaže, da se nam približujejo.«
Po teh začetnih dogodkih se je kontrolni stolp odločil opraviti stik s kontrolorjem poletov nad oceanom, ki je zadolžen za promet, ki poteka čez morje in ga kopenski radar ne more doseči.
ATC: »Dobro jutro.«
Oceanski ATC: »Dobro jutro.«
ATC: »Imate obvestilo, da so NLP nad Livarjem?«
Oceanski ATC: »Da, polno NLP je.«
ATC: »Resno?«
Oceanic ATC: »Seveda! Zato je COPA spremenil pot letenja. Videla sta jih tudi Lan 639 in 2473.«
ATC: »Ha, ha! To je neverjetno!«
Par minut pozneje so iste luči videla še druga potniška letala.
LAN 501: »Santiago. Tukaj Lan Chile 501. Tudi mi vidimo tisto luč.«
COPA 174: »Kako nenavaden in čuden pojav. Zdaj vidimo tri luči, ki tvorijo trikotnik.«
LAN 501: »Lan Chile. Pojavila se je tretja luč.«
LAN 577: »Da, to potrjujemo. Zdaj vidimo dve ali tri. Kakih 600 metrov pod nami so, oddaljene od 32 do 50 kilometrov.«
Kontrolni stolp nadzoruje lastni promet, vendar manevriranja teh luči niso videli na radarju. Pojav se je nadaljeval še pol ure. Nekateri so razmišljali, da so bile to luči plovil, ki so se odpravljala na ocean. Zaradi spremembe v gostoti ozračja sta nastala odboj svetlobe in posledično optična iluzija, katere žrtve naj bi bili piloti. Vendar je to CEIFAC zavrnil, češ da bi svetloba mirovala, če bi šlo za posledico odboja, luči, ki so jih opazili, pa so med drugim oblikovale trikotnik, kar govori o inteligentnem nadzoru nad njimi.
Kontrolni stolp manevriranja teh luči ni videl na radarju, so ga pa potrdili kontrolorji poletov nad oceanom.
Center za raziskovanje nenavadnih dogodkov v Čilu (CEIFAC) je o tem objavil videoporočilo, v katerem so zabeležili izjave letalcev. Zaradi predmetov je eno od letal za 32 kilometrov spremenilo pot letenja, da bi zagotovili varnost potnikov.
Takole so o tem poročali piloti:
COPA 174: »Vidimo luči na levi strani, ki zdaj bledijo. Potrjujemo, da so na isti višini kot mi. Nad Liviorjem jih ni bilo. Ravno tako ni drugega prometa, ne vemo, kaj je to. Ena luč je ravno izginila, zdaj je ostala ena sama.«
LAN 639: »Santiago. Lan Chile 639. Lahko identificirate promet, ki je pred nami?«
ATC (kontrolor zračnega prometa): »Promet pred vami so letala: Lan Per 2473, Lan 639, 2473 … Uf, poglej to …«
LAN 639: »Položaj je navzdol, očitno nad morjem. Lahko identificirate drugo luč?«
LAN2437: »Vidimo luč. Je približno na četrtem položaju. Kjer sta bili sprva dve, je zdaj samo ena.«
LAN 79: »Potrjujemo. Lahko jo jasno vidimo. Je nad morsko gladino. Zelo je majhna, pojavi se in izgine.«
LAN 2473: »Točno tako.«
COPA 174: »Mi vidimo tri luči. Premikajo se in spreminjajo intenzivnost. Obračamo se desno, in vse kaže, da se nam približujejo.«
Po teh začetnih dogodkih se je kontrolni stolp odločil opraviti stik s kontrolorjem poletov nad oceanom, ki je zadolžen za promet, ki poteka čez morje in ga kopenski radar ne more doseči.
ATC: »Dobro jutro.«
Oceanski ATC: »Dobro jutro.«
ATC: »Imate obvestilo, da so NLP nad Livarjem?«
Oceanski ATC: »Da, polno NLP je.«
ATC: »Resno?«
Oceanic ATC: »Seveda! Zato je COPA spremenil pot letenja. Videla sta jih tudi Lan 639 in 2473.«
ATC: »Ha, ha! To je neverjetno!«
Par minut pozneje so iste luči videla še druga potniška letala.
LAN 501: »Santiago. Tukaj Lan Chile 501. Tudi mi vidimo tisto luč.«
COPA 174: »Kako nenavaden in čuden pojav. Zdaj vidimo tri luči, ki tvorijo trikotnik.«
LAN 501: »Lan Chile. Pojavila se je tretja luč.«
LAN 577: »Da, to potrjujemo. Zdaj vidimo dve ali tri. Kakih 600 metrov pod nami so, oddaljene od 32 do 50 kilometrov.«
Zaradi predmetov je eno od letal spremenilo pot letenja.
Kontrolni stolp nadzoruje lastni promet, vendar manevriranja teh luči niso videli na radarju. Pojav se je nadaljeval še pol ure. Nekateri so razmišljali, da so bile to luči plovil, ki so se odpravljala na ocean. Zaradi spremembe v gostoti ozračja sta nastala odboj svetlobe in posledično optična iluzija, katere žrtve naj bi bili piloti. Vendar je to CEIFAC zavrnil, češ da bi svetloba mirovala, če bi šlo za posledico odboja, luči, ki so jih opazili, pa so med drugim oblikovale trikotnik, kar govori o inteligentnem nadzoru nad njimi.