KULTURNA DEDIŠČINA
Po opičjem Jezusu še roza sveti Jurij
V Španiji očitno primanjkuje ustrezno podkovanih restavratorjev. Prenovo kulturne dediščine zato večkrat prepustijo amaterjem.
Odpri galerijo
Potem ko je svet pred leti šokirala 80-letna Cecilia Gimenez, ki je na freski Ecce Homo Eliasa Garcie Martineza »popravila« Jezusa v spako opičjega videza, so na Iberskem polotoku zadali novo rano restavratorstvu. Nameni so bili dobri, izvedba pa popolnoma neposrečena.
V cerkvi v mestecu Estella na severovzhodu Španije so se odločili obnoviti leseno skulpturo svetega Jurija, a je umetnina zdaj povsem iznakažena. Obraz svetega Jurija je postal roza barve. »Takšnih napadov na kulturno dediščino ne smemo več dopuščati,« so ogorčeni v španskem združenju za ohranjanje umetnosti, v katerem ugotavljajo, da je več kot očitno, da primanjkuje strokovnjakov za tovrstno delo. Za tokratno prenovo je odgovorna skupina Karmacolor, ki je rezultate svojega dela objavila na družabnem omrežju facebook, a je zaradi zgražanja in posmehljivih komentarjev posnetek umaknila.
Španski umetnostni zgodovinarji so se prijeli za glavo tudi leta 2012. Odkritja v Valencii so se sprva razveselili, saj se je v tamkajšnji katedrali pod dvojno streho skrivala lepo ohranjena freska renesančnega mojstra Paola da San Leocadia, ki je upodobil krilate angele. A izkazalo se je, da bo restavracija problematična, ker ji je svoje popravke dodal že delavec v 17. stoletju in umetnino nato še prekril z dvojno streho. Njegov »umetniški slog« pa ni bil bistveno drugačen od tistega, ki ga lahko dandanes najdemo po stenah javnih stranišč po vsem svetu: v angelovo krilo je vrezal moške genitalije.
V cerkvi v mestecu Estella na severovzhodu Španije so se odločili obnoviti leseno skulpturo svetega Jurija, a je umetnina zdaj povsem iznakažena. Obraz svetega Jurija je postal roza barve. »Takšnih napadov na kulturno dediščino ne smemo več dopuščati,« so ogorčeni v španskem združenju za ohranjanje umetnosti, v katerem ugotavljajo, da je več kot očitno, da primanjkuje strokovnjakov za tovrstno delo. Za tokratno prenovo je odgovorna skupina Karmacolor, ki je rezultate svojega dela objavila na družabnem omrežju facebook, a je zaradi zgražanja in posmehljivih komentarjev posnetek umaknila.
Španski umetnostni zgodovinarji so se prijeli za glavo tudi leta 2012. Odkritja v Valencii so se sprva razveselili, saj se je v tamkajšnji katedrali pod dvojno streho skrivala lepo ohranjena freska renesančnega mojstra Paola da San Leocadia, ki je upodobil krilate angele. A izkazalo se je, da bo restavracija problematična, ker ji je svoje popravke dodal že delavec v 17. stoletju in umetnino nato še prekril z dvojno streho. Njegov »umetniški slog« pa ni bil bistveno drugačen od tistega, ki ga lahko dandanes najdemo po stenah javnih stranišč po vsem svetu: v angelovo krilo je vrezal moške genitalije.