ČAKALNE DOBE
Besna bralka nad ministra: navaden smrtnik se ne more zanašati na to
Razjezile so jo netočne informacije o čakalnih dobah v zdravstvu.
Odpri galerijo
Na nas se je obrnila bralka Elena, ki je razočarana nad slovenskim zdravstvenim sistemom. Pisala je tudi na ministrstvo za zdravje, saj je ob izkušnji z naročanjem na pregled ostala brez besed. Osebni zdravnik jo je napotil na redni pregled z napotnico, in sicer bi morala na gastroskopijo. Na spletni strani Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) je preverila čakalne dobe in se odločila za bližnjo bolnišnico v Novi Gorici, kjer naj bi bila čakalna doba 40 dni. Poslala je elektronsko sporočilo z vsemi potrebnimi podatki in čakala na odgovor. V petih dneh ji ni odgovoril nihče, zato se je odločila, da kar pokliče v ambulanto. Takrat pa je doživela šok. Medicinska sestra ji je povedala, da čakalne dobe na spletu ne pomenijo nič in da je čas čakanja veliko daljši. Tako je namesto čez 40 dni dobila datum šele naslednje leto, torej čez skoraj osem mesecev.
Elena je bila razočarana nad delovanjem slovenskega zdravstvenega sistema in kot je zapisala v pismu ministru »pri vsej tehnologiji in računalniški podpori se torej navaden smrtnik ne more zanesti na informacije, ki nam jih dajejo zdravstvene ustanove«. Najbolj od vsega jo žalosti dejstvo, da je po 34 letih plačevanja v zdravstveno blagajno obravnavana tako. Na spletni strani novogoriške bolnišnice smo preverili, kakšne so čakalne vrste za gastrološki pregled in za napotnico z oznako 'nujno' naj bi pacient čakal do 116 dni. Glede na to, da je bralka dobila datum za pregled februarja 2020, tudi njihovi podatki o čakalnih vrstah ne držijo.
Povedali so še, da centralni sistem eNaročanja vsako uro od vseh informacijskih sistemov izvajalcev zahteva podatke o čakalnih dobah in prvih prostih terminih za vse storitve, ki jih posamezen izvajalec opravlja, Poleg tega vsako noč od vseh izvajalcev zdravstvene dejavnosti prejme seznam vseh čakajočih na storitve, ki jih vsak izvajalec opravlja.
Na NIJZ pripravljajo posodobitev sistema, in sicer predvidoma konec tega leta. Spremembe ne bodo vplivale na točnost čakalnih dob, ker so te odvisne od izvajalcev.
Elena je bila razočarana nad delovanjem slovenskega zdravstvenega sistema in kot je zapisala v pismu ministru »pri vsej tehnologiji in računalniški podpori se torej navaden smrtnik ne more zanesti na informacije, ki nam jih dajejo zdravstvene ustanove«. Najbolj od vsega jo žalosti dejstvo, da je po 34 letih plačevanja v zdravstveno blagajno obravnavana tako. Na spletni strani novogoriške bolnišnice smo preverili, kakšne so čakalne vrste za gastrološki pregled in za napotnico z oznako 'nujno' naj bi pacient čakal do 116 dni. Glede na to, da je bralka dobila datum za pregled februarja 2020, tudi njihovi podatki o čakalnih vrstah ne držijo.
Podatki so lahko netočni
Vprašanje o čakalnih vrstah smo naslovili tudi na NIJZ, saj lahko na njihovi spletni strani dostopate do enotne baze podatkov o čaklanih vrstah. V sistemu eNaročanje se poroča o 1289 storitvah, za katere informacijski sistemi izvajalcev zdravstvene dejavnosti centralnemu sistemu posredujejo podatke o prvih prostih terminih in številu čakajočih. Zanimalo nas je, kako je s točnostjo in zanesljivostjo podatkov o čakalnih vrstah. »Točnost čakalnih dob, objavljenih v mesečnih poročilih in na spletnih straneh eZdravje, je odvisna izključno od tega, kako točne čakalne dobe prek informacijskih sistemov posredujejo izvajalci zdravstvene dejavnosti, kar je po zakonu njihova odgovornost.«Povedali so še, da centralni sistem eNaročanja vsako uro od vseh informacijskih sistemov izvajalcev zahteva podatke o čakalnih dobah in prvih prostih terminih za vse storitve, ki jih posamezen izvajalec opravlja, Poleg tega vsako noč od vseh izvajalcev zdravstvene dejavnosti prejme seznam vseh čakajočih na storitve, ki jih vsak izvajalec opravlja.