Bralka prodajala preko spletne tržnice, nakar so jo poskušali pretentati: »Poslali bi kurirja«
Sodobne tehnologije prinašajo vedno več možnosti za prevarante, ki prežijo na nič hudega sluteče žrtve. Večkrat smo že pisali o telefonskih, SMS, e-poštnih prevarah, tokrat pa zgodba prihaja z družbenih omrežij.
Bralka, ki želi ostati anonimna, nas namreč je opozorila na novo prevaro, ki jo je zasledila na Facebooku.
Zapisala je, da kadar uporabnik želi nekaj prodati preko Facebookove spletne tržnice, »goljufi pošljejo vabilo, da jim poveš številko bančne kartice, kamor bi ti nakazali denar in poslali kurirja za prevzem artikla. Tako bi se dokopali do tvojih osebnih podatkov.«
Pravi, da je treba biti pozoren, komu se podatki posredujejo. »Meni je pisal nekdo iz Celja, da pošlje kurirja po prevzem 300-kilogramskega artikla, za to je potrebno imeti 4 močne fante, ne pa kurirja po pošti. Nato sledi e-mail in želijo, da jim sporočiš svoje podatke,« je zapisala.
Ni edina
Enak scenarij je doživela še ena bralka. Pravi, da je tudi sama prodajala na Facebookovi tržnici, nakar je z njo v stik stopil lažni kupec in predlagal, da bi izdelek prevzela dostavna služba - za predmet naj bi plačal kurir.
Prevarant žrtvi pošlje obrazec, ki naj bi pripadal dostavni službi, a v resnici gre za lažno spletno stran, ki je na videz zelo podobna pravi - zato ljudje ne podvomijo o legitimnosti in vnesejo resnične informacije.
»Moraš samo izpolniti en obrazec, vneseš svoje podatke, je pa nateg. Teh vojačkov imajo en kup. za vsak izdelek, ki ga objaviš za prodajo, se javi vsaj kakšen tak. Če se prav spomnim, večinoma DPD predlagajo. Potem ti dajo povezavo do ponarejene DPD-strani, kamor vpišeš svoje podatke,« je pojasnila.
Zlato pravilo na spletu je sicer, da če se nekaj zdi nenavadno, zadevo raje preverite. Za mnenje vprašajte nekoga, ki se bolj spozna na medmrežje in tehnologijo ali v tem primeru pojdite na uradno spletno stran dostavne službe in poiščite njihov uradni obrazec za storitev prevzema paketa. Za pomoč jih lahko tudi pokličete.