TOČENJE GORIVA
FOTO: Šok na bencinski črpalki v Sloveniji. Nas nategujejo?
Bralec je prepričan, da nekaj ni v redu.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Sveto ste prepričani o velikosti rezervoarja goriva vašega avtomobila, potem pa se vam zgodi, kar se je našemu sogovorniku Janku. Njegov zaključni komentar na dogodek pove vse: »Banda lopovska!«
Pa pojdimo lepo po vrsti. Janku je kazalec za gorivo namigoval, da bo kmalu zasvetila lučka za rezervo, zato se je ustavil na bencinski črpalki. Njegov peugeot ima 70-litrski tank, zato je pričakoval, da bo natankal precej manj goriva od tega. A številke, ki označujejo količino pretočenih litrov, so se na bencinski črpalki na Celovški cesti v Ljubljani kar vrtele in se ustavile šele na 69,53 litra. Kako je to mogoče, se sprašuje Janko, če pa še niti ni bil na rezervi?! Na bencinski črpalki istega ponudnika se mu je podobno zgodilo že pred leti in takrat so mu pojasnili, da je kriva menda nekakšna ekspanzijska posoda. A Janka to ni prepričalo, zato se je odločil, da pri njih ne bo več polnil goriva. Pa ga je pred dnevi spet zaneslo k njim in zgodba se je takole ponovila.
Prav te teme so se pred leti lotili tudi v Motoreviji AMZS. Pogovarjali so se s poznavalcem iz podjetja Petrol, ki je imel za ta pojav pravzaprav zelo enostavno pojasnilo: »Sodobni rezervoarji za gorivo v avtomobilih držijo 15 do 20 odstotkov več, kot je navedeno v tehničnih podatkih, v celoti pa je teh 15 do 20 odstotkov namenjeno ustvarjanju zračnega balona, v katerem so poleg zraka tudi naftne spojine.« To pomeni, da bi v teoriji lahko v rezervoar natočili več goriva.
Pri OMV pojasnjujejo takole: »Razlog je lahko v povezanih delih sistema dovajanja goriva (grla za dotakanje goriva, cevi in povezave ipd.), v ekspanzijski posodi za gorivo in podobno. Za podrobne informacije vam svetujemo, da se obrnete na tehnične službe proizvajalcev avtomobilov oziroma strokovnjake na tem področju.« Dodajajo, da točilne ročke v skladu s predpisi enkrat letno umerja pristojni urad ali njegova pooblaščena družba, ki jih nato tudi zapečati. »V primeru, da prejmemo reklamacijo glede količine natočenega goriva, imamo ustaljen postopek, pri katerem preverimo delovanje točilnih ročk, morebitne prijave napačnega delovanja, datume opravljenih umerjenosti in zapečatenost vseh ročk na bencinskem servisu.«
Izredno pomembno pa je še naslednje: bencinske servise, pravzaprav, kako točne so njihove točilne naprave in ali so skladne s pravili, pri nas nadzoruje Urad RS za meroslovje. V obdobju od 2016 do 2018 so izvedli pregled na 150 bencinskih servisih in preverili več kot 300 točilnih mest za tekoča goriva. Izidi, ki so jih objavili konec junija letos, nas navdajajo z optimizmom: »Rezultati so pokazali, da je bil povprečen pogrešek priprav pri največjem pretoku v letu 2016 okvirno 0,2 odstotka, vsi pogreški pa so bili v skladu z meroslovnimi zahtevami. Po dveh letih pa so se povprečni pogreški dodatno zmanjšali, in sicer na povprečno 0,1 odstotka.«
Pa pojdimo lepo po vrsti. Janku je kazalec za gorivo namigoval, da bo kmalu zasvetila lučka za rezervo, zato se je ustavil na bencinski črpalki. Njegov peugeot ima 70-litrski tank, zato je pričakoval, da bo natankal precej manj goriva od tega. A številke, ki označujejo količino pretočenih litrov, so se na bencinski črpalki na Celovški cesti v Ljubljani kar vrtele in se ustavile šele na 69,53 litra. Kako je to mogoče, se sprašuje Janko, če pa še niti ni bil na rezervi?! Na bencinski črpalki istega ponudnika se mu je podobno zgodilo že pred leti in takrat so mu pojasnili, da je kriva menda nekakšna ekspanzijska posoda. A Janka to ni prepričalo, zato se je odločil, da pri njih ne bo več polnil goriva. Pa ga je pred dnevi spet zaneslo k njim in zgodba se je takole ponovila.
Večji rezervoar kot pravijo
Prav te teme so se pred leti lotili tudi v Motoreviji AMZS. Pogovarjali so se s poznavalcem iz podjetja Petrol, ki je imel za ta pojav pravzaprav zelo enostavno pojasnilo: »Sodobni rezervoarji za gorivo v avtomobilih držijo 15 do 20 odstotkov več, kot je navedeno v tehničnih podatkih, v celoti pa je teh 15 do 20 odstotkov namenjeno ustvarjanju zračnega balona, v katerem so poleg zraka tudi naftne spojine.« To pomeni, da bi v teoriji lahko v rezervoar natočili več goriva.
Pri OMV pojasnjujejo takole: »Razlog je lahko v povezanih delih sistema dovajanja goriva (grla za dotakanje goriva, cevi in povezave ipd.), v ekspanzijski posodi za gorivo in podobno. Za podrobne informacije vam svetujemo, da se obrnete na tehnične službe proizvajalcev avtomobilov oziroma strokovnjake na tem področju.« Dodajajo, da točilne ročke v skladu s predpisi enkrat letno umerja pristojni urad ali njegova pooblaščena družba, ki jih nato tudi zapečati. »V primeru, da prejmemo reklamacijo glede količine natočenega goriva, imamo ustaljen postopek, pri katerem preverimo delovanje točilnih ročk, morebitne prijave napačnega delovanja, datume opravljenih umerjenosti in zapečatenost vseh ročk na bencinskem servisu.«
Vsi v skladu z meroslovnimi zahtevami
Izredno pomembno pa je še naslednje: bencinske servise, pravzaprav, kako točne so njihove točilne naprave in ali so skladne s pravili, pri nas nadzoruje Urad RS za meroslovje. V obdobju od 2016 do 2018 so izvedli pregled na 150 bencinskih servisih in preverili več kot 300 točilnih mest za tekoča goriva. Izidi, ki so jih objavili konec junija letos, nas navdajajo z optimizmom: »Rezultati so pokazali, da je bil povprečen pogrešek priprav pri največjem pretoku v letu 2016 okvirno 0,2 odstotka, vsi pogreški pa so bili v skladu z meroslovnimi zahtevami. Po dveh letih pa so se povprečni pogreški dodatno zmanjšali, in sicer na povprečno 0,1 odstotka.«
Imate zgodbo za nas? Pišite nam prek spodnjega obrazca.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
15:15
Sedem zakonov obilja