Kako goljufajo gostinci na Hrvaškem: to se je zgodilo Urški iz Slovenije
Mnogi Slovenci počitnikujejo na Hrvaškem in od tam prejemamo mešane informacije, kako drago je dopustovanje. Nekateri so nad cenami pri južnih sosedih ogorčeni, drugi pravijo, da ni čisto nič dražje kot pri nas. Po besedah mnogih je drago bivanje, prejeli pa smo tudi številne račune o dragih sladoledih, sadju in zelenjavi ter pijači in hrani v gostilnah. A res je tudi, da povsod ni tako.
Letošnja novost
Dogajajo se tudi nenavadne stvari. Bralka Urška nam je poslala račun, ki to ni in ga je te dni dobila na hrvaškem otoku Cres. »Stara gostinska finta: poglejte, kaj piše: sploh ni račun, ampak PONUDA br: 1.«
Na lističu, ki jim ga je dostavil gostinec, je jasno izpisano, da gre za ponudbo in ne za račun, zneske pa je spretnež izpisal kar na roke. Jasno je bilo navedeno še nekaj: »To ni fiskaliziran račun.« Zakaj mora biti račun fiskaliziran ali davčno potrjen? Da se gostinci in drugi ne bi izogibali plačevanju davščin.
Sicer smo že pisali, da lahko na Hrvaškem zavezanec za fiskalizacijo iz kakršnega koli poslovnega razloga pred izdajo računa izda dokument, na katerem navede podatke o plačilu, da pa mora biti na njem jasno označeno, da to ni fiskaliziran (davčno potrjen) račun.
Ponudba je tako videti skoraj enako kot račun, manjka pa ji nekaj bistvenih elementov, kot so oznaka plačilnega sredstva (gotovina, kartica) ter enolični identifikator računa in varnostna koda izdajatelja zavezanca za fiskalizacijo, prek katere vsaka stranka lahko preveri, ali je račun res potrjen.
Ni prva Slovenka, ki je dobila ponudbo
Pred tremi leti je hrvaški spletni portal Tportal pisal o primeru slovenske turistke, ki ji je gostinec namesto računa izročil ponudbo. Naslov članka, ki ga je pospremil hrvaški portal, je povedal vse: »Kako gostinci goljufajo: Namesto računov turistom izročajo nefiskalizirane ponudbe, keš pa pospravijo v žep.«
Nekatere navade se očitno težko spreminjajo.