PISMA BRALCEV
Kupil je motor in se ubil
Slovenske novice so objavile bolečo vest o večkratni nesreči mladeniča, ki je kupil motor in se smrtno ponesrečil.
Odpri galerijo
Predno sem kupil motor, sem moral opraviti strokovni tečaj in izpit. Potem šele mi je mama dovolila kupiti motorno kolo, sicer se ne bo nikoli peljala z menoj. Za vsakega mladostnika je obstaja silna želja, peljati starše in se postaviti pred njimi. Je pa za starše huda žalitev, če odraščajoči otrok pokaže nespoštovanje do cestno prometnih pravil varne vožnje. Enako nezgledno je kršenje teh pravil od strani staršev. Ko sem na trgu rabljenih avtomobilov kupoval avto, je lastnik na Poskušnji vožnji 4 X prevozil znak STOP in se ob tem obnašal bahavo. Opomnim ga, da daje slab zgled svojem odraščajočemu otroku. Njegova nezgoda ali še celo smrt bosta na vaši vesti. Mladenič na zadnjem sedežu je molčal, zato mi njegov vtis ni znan.
Hudo greši država, ki s svojo nedoslednostjo postavljanja prometnih predpisov, pravil in zakonov ne prepreči nakupa motornega vozila državljanu, ki še nima potrebnage znanja in ne uradnega potrdila, da je že usposobljen za varno vožnjo. Trgovcem je pomemben dohodek in kapitalistom dobiček, četudi dosežen s prelito krvjo na cesti ali pri delu. Posebno kmečki ljudje so postali žrtve nagle motorizacije po vojni. Neprisebna oblast je kriva za večino smrti pri delu, ker je dovolila ljudem upravljanje vlečnih cestnih vozil s priljučnimi stroji za delo na polju in v gozdovih le na osnovi vozniškega dovoljenja kategorij A in B. Povrhu so še bahavi starši, ki pustijo v roke traktor odraščajočemu otroku, ki še nima potrebnega znanja za varno delo. Za srečno življenje je znanje še bolj potrebno kot uradni dokument. Butastim oblastnikom ni mogoče nič dopovedati. Tudi zato je bilo toliko mladih pogrebov, ki trkajo na vrata človekove vesti. Neobčutljiva vest je znamenje nevzgojenega človeka.
Neki kmet je pred par leti kupil nov traktor in se veselil sinovega zadovoljstva, ki pa na žalost tudi sovaščanov ni trajalo dolgo. Mladenič je po delu na njivi pritisnil na plin. Na cesti je bilo potrebno nenadno zavreti. Traktor se je ostro zasukal za 180 stopinj in se prevrnil. Pod njim je obležal mrtvev voznik zaradi pomanjkanja osnovnega znanja za varno delo. Fant še ni imel potrebnih delovnih navad za varno delo z delovnim strojem. Po končanem delu na njivi ni sklopil z zatičem stopalki nožne zavore. Ločena zavora se uporablja za kratko obračanje pri oranju in pri drugih podobnih opravilih. Voznika ni poučil o uporabi zavor ne oče in ne kmetijska organizacija, ki je kmetovalcu prodala traktor. Temeljno pravilo velja: Najprej znanje za strokovno in varno delo. Po 60 letih se še živo spominjam opominov in svaril učiteljev na strokovnem tečaju. Po zaslugi tega znanja in vzgoje sem si ohranil življenje. Nič ni gršega kot je nevzgojen človek za krmilom motornega vozila. Enak je tudi pešec, ki brezglavo hodi po cesti kot, da mu ni mar za življenja na cesti. Mama me je nenehno opozarjala; glej kako in kod hodiš. Predno stopiš na pešprehod, s pogledom levo in desno ugotoviš, če je varno. Če te je bližajoči voznik opazil, tedaj šele stopi varno na cesto. Kdor ne dela tako, kaže svoj napuh in brezbrižnost za občo kulturo na cesti. Tu izkazujemo ljudje svoj zdravi ali napačen državljanski odnos do družbe, do soljudi. Z žalostjo se spominjam kmečkega človeka - očeta številne družine. Več let je varčeval za traktor. Potem pa po napačnem nasvetu kupil za hribovsko kmetijo napačen pregiben traktor. Že prvi teden je umrl pod njim.
Boleč je spomin na neprevidno kmečko ženo, ki se je s spuščenimi lasmi sklanjala nad vrtečo pogonsko gred traktorja. Gred je zagrabila lase in s kožo vred potegnila z glave. To dejanje je zadeva nepremišljenosti pri nevarnem delu. V tujini so posamezniki kupcem strojev pripovedovali o primerih hudih delovnih nezgod in i nesreč. Zato je obvezna uporaba naglavnih pokrival. Iz istega razloga so predpisana zaščitna očala in naglušniki za ušesa. Varovanje zdravja je na prvem mestu. Je veliko ceneje kot zdraviti se. Ob stanovanjski stavbi je postavljen gradbeni ,oder, Podložene deske pod drogovi so nemarno in nezavarovano nameščene. Tudi opore niso,ustrezno zavarovane. Ni videti delovnih nadzornikov in ne zavarovalniških agentov, ki bi nadzorovali varstveno skrb za delavce. Nesreča za ljudsvo je, ker tudi vodilni ljudje nimajo potrebne varnostne zavesti.
Kranj, 14. maja 2018
Frančišek Vrankar, Kranj
*Pisma bralcev objavljamo v izvirni obliki.
Hudo greši država, ki s svojo nedoslednostjo postavljanja prometnih predpisov, pravil in zakonov ne prepreči nakupa motornega vozila državljanu, ki še nima potrebnage znanja in ne uradnega potrdila, da je že usposobljen za varno vožnjo. Trgovcem je pomemben dohodek in kapitalistom dobiček, četudi dosežen s prelito krvjo na cesti ali pri delu. Posebno kmečki ljudje so postali žrtve nagle motorizacije po vojni. Neprisebna oblast je kriva za večino smrti pri delu, ker je dovolila ljudem upravljanje vlečnih cestnih vozil s priljučnimi stroji za delo na polju in v gozdovih le na osnovi vozniškega dovoljenja kategorij A in B. Povrhu so še bahavi starši, ki pustijo v roke traktor odraščajočemu otroku, ki še nima potrebnega znanja za varno delo. Za srečno življenje je znanje še bolj potrebno kot uradni dokument. Butastim oblastnikom ni mogoče nič dopovedati. Tudi zato je bilo toliko mladih pogrebov, ki trkajo na vrata človekove vesti. Neobčutljiva vest je znamenje nevzgojenega človeka.
Neki kmet je pred par leti kupil nov traktor in se veselil sinovega zadovoljstva, ki pa na žalost tudi sovaščanov ni trajalo dolgo. Mladenič je po delu na njivi pritisnil na plin. Na cesti je bilo potrebno nenadno zavreti. Traktor se je ostro zasukal za 180 stopinj in se prevrnil. Pod njim je obležal mrtvev voznik zaradi pomanjkanja osnovnega znanja za varno delo. Fant še ni imel potrebnih delovnih navad za varno delo z delovnim strojem. Po končanem delu na njivi ni sklopil z zatičem stopalki nožne zavore. Ločena zavora se uporablja za kratko obračanje pri oranju in pri drugih podobnih opravilih. Voznika ni poučil o uporabi zavor ne oče in ne kmetijska organizacija, ki je kmetovalcu prodala traktor. Temeljno pravilo velja: Najprej znanje za strokovno in varno delo. Po 60 letih se še živo spominjam opominov in svaril učiteljev na strokovnem tečaju. Po zaslugi tega znanja in vzgoje sem si ohranil življenje. Nič ni gršega kot je nevzgojen človek za krmilom motornega vozila. Enak je tudi pešec, ki brezglavo hodi po cesti kot, da mu ni mar za življenja na cesti. Mama me je nenehno opozarjala; glej kako in kod hodiš. Predno stopiš na pešprehod, s pogledom levo in desno ugotoviš, če je varno. Če te je bližajoči voznik opazil, tedaj šele stopi varno na cesto. Kdor ne dela tako, kaže svoj napuh in brezbrižnost za občo kulturo na cesti. Tu izkazujemo ljudje svoj zdravi ali napačen državljanski odnos do družbe, do soljudi. Z žalostjo se spominjam kmečkega človeka - očeta številne družine. Več let je varčeval za traktor. Potem pa po napačnem nasvetu kupil za hribovsko kmetijo napačen pregiben traktor. Že prvi teden je umrl pod njim.
Boleč je spomin na neprevidno kmečko ženo, ki se je s spuščenimi lasmi sklanjala nad vrtečo pogonsko gred traktorja. Gred je zagrabila lase in s kožo vred potegnila z glave. To dejanje je zadeva nepremišljenosti pri nevarnem delu. V tujini so posamezniki kupcem strojev pripovedovali o primerih hudih delovnih nezgod in i nesreč. Zato je obvezna uporaba naglavnih pokrival. Iz istega razloga so predpisana zaščitna očala in naglušniki za ušesa. Varovanje zdravja je na prvem mestu. Je veliko ceneje kot zdraviti se. Ob stanovanjski stavbi je postavljen gradbeni ,oder, Podložene deske pod drogovi so nemarno in nezavarovano nameščene. Tudi opore niso,ustrezno zavarovane. Ni videti delovnih nadzornikov in ne zavarovalniških agentov, ki bi nadzorovali varstveno skrb za delavce. Nesreča za ljudsvo je, ker tudi vodilni ljudje nimajo potrebne varnostne zavesti.
Kranj, 14. maja 2018
Frančišek Vrankar, Kranj
*Pisma bralcev objavljamo v izvirni obliki.