KUPONI

Nateg s kuponi? Preberite, kaj lahko storite

Zadeve se rešujejo od primera do primera.
Fotografija: FOTO: Getty Images, Istockphoto
Odpri galerijo
FOTO: Getty Images, Istockphoto

Na forumih se pojavljajo posamezni zapisi o negativnih izkušnjah pri unovčevanju prek spleta kupljenih kuponov.

Ena od uporabnic je opisala primer, ko je poskušala unovčiti še veljaven kupon za masažo, a so ji v salonu odgovorili, da imajo že vse zasedeno.

V drugem primeru pa je ob dogovorjenem terminu prišla na masažo v masažni salon, kjer pa ni bilo nikogar. Ženska iz salona se ji sprva ni oglašala, ko jo je priklicala, pa ji je povedala, da je pri zdravniku, ter obljubila, da bo prek posrednika kuponov dobila vrnjen denar. Kljub več pisnim pritožbam ni bilo odziva.

Kaj storiti v takih in podobnih primerih, kdo odgovarja? Na tržnem inšpektoratu so pojasnili, da podjetja, ki prek svojih spletnih strani oglašujejo akcijske ponudbe blaga in storitev tretjih podjetij posameznikom ali podjetjem, po večini nastopajo kot posredniki. Tretja podjetja s podjetjem, ki objavlja njihove ponudbe na spletnih straneh, sklenejo posredniško pogodbo, za prodane kupone pa pripada podjetju kot posredniku določena provizija. Običajno v praksi zadeva teče tako, da se potrošnik najprej registrira na spletnih straneh s svojimi podatki in pri tem poda strinjanje z določenimi pogodbenimi pogoji. V primeru nakupa kupona za določeno blago oziroma storitev po akcijski ceni potrošnik denar nakaže na račun posrednika, ta pa naprej dejanskemu ponudniku. Potrošnik nato »vsebino« kupona (blago oziroma storitev) uveljavlja neposredno pri tretjem podjetju s prejetim kuponom (unovči kupon, npr. fizično koristi storitev pri izvajalcu).

Preverite ponudnika

Bistvenega pomena je, poudarjajo na inšpektoratu, da potrošnik še pred samim nakupom kupona preveri, kdo je dejanski ponudnik blaga oziroma storitve ter njegovo kredibilnost. »Nakup izdelka/storitve prek interneta od neznanega ponudnika ali nepreverjenega ponudnika je namreč tvegan, saj ni nujno, da bo potrošnik izdelek sploh prejel oziroma bo storitve deležen, če bo izdelek prejel, pa lahko ne bo ustrezal pričakovanjem potrošnika. V okviru možnosti, ki jih omogoča današnja tehnologija, lahko sicer potrošniki veliko informacij o ponudniku in ponujenih izdelkih pridobijo že prek spleta, tako lahko npr. pred odločitvijo za nakup preverijo tudi morebitne izkušnje drugih kupcev s ponudnikom (npr. prek različnih forumov),« odgovarja glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić.

Z dokazili se obrnite na inšpektorja

Kakšne so pravice potrošnika v primeru neizpolnitve storitve, ki izhaja iz kupona? To je odvisno od sklenjene pogodbe ter določil obligacijskega zakonika in tudi od tega, ali ima podjetje sedež v Sloveniji, EU ali mogoče v kateri izmed tretjih držav.

Na tržni inšpekciji v primerih, kot sta zgoraj opisana predlagajo, da se z vsemi dokazili, s katerimi v konkretnem primeru razpolaga posameznik, ki je kupil kupon, obrne neposredno na tržni inšpektorat, da bodo zadevo lahko preverili. »Na tržni inšpektorat RS prejmemo kar nekaj prijav, povezanih z unovčevanjem kuponov, ukrepanje pa je odvisno od vsakega primera posebej, pri čemer je treba upoštevati dejanske okoliščine in vsa dejstva konkretnega primera,« je še pojasnila Grlićeva.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije