SKRAJŠAN DELOVNIK

Ogorčena bralka: »Delam do 17. ure in ne morem ujeti pošte«

Bralko Matejo razburja sprememba delovnega časa pošte.
Fotografija: Simbolična fotografija. FOTO: Tadej Regent, Delo
Odpri galerijo
Simbolična fotografija. FOTO: Tadej Regent, Delo

Na naše uredništvo se je obrnila bralka Mateja, ki jo je razjezilo skrajšanje delovnega časa v njenem kraju. Po novem ima pošta odprta vrata do 18. ure le še ob sredah. Bralka je namreč v službi do 17. ure, kar pomeni, da lahko pošto obišče zgolj enkrat tedensko.

Po novem skoraj ne more na pošto. FOTO: S. N.
Po novem skoraj ne more na pošto. FOTO: S. N.
Na Pošti Slovenije smo preverili, kakšen je razlog za takšno odločitev konkretno v kraju Bizeljsko. Kot so pojasnili, gre v tem primeru za pogodbeno pošto 8259 Bizeljsko, kar pomeni, da jo ima v upravljanju pogodbenik, ki poleg lastne dejavnosti opravlja še poštne storitve. Delovni čas pogodbene pošte 8259 Bizeljsko je določen na podlagi analiz, kot je evidentiranje števila strank v posamičnem časovnem obdobju, analize opravljenih storitev ter na podlagi konkretne izkušnje poslovanja pogodbene pošte, v sklopu katere lahko pogodbenik z optimalno kombinacijo svojih resursov omogoči ustrezno dostopnost pogodbene pošte. Novi delovni čas je usklajen z zakonom o poštnih storitvah ter splošnim aktom o kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve.


Uporaba poštnih storitev upada

»Naj poudarimo, da se zaradi upada klasičnih poštnih storitev in substitucije z elektronskimi načini komuniciranja srečujemo z naglim upadanjem storitev na poštnih okencih. Pri storitvah, ki jih uporabniki tradicionalno v največjem obsegu opravijo na poštnih okencih, v Pošti Slovenije v letih 2017 in 2016 beležimo 32-odstotni upad pisemskih pošiljk, padec univerzalne poštne storitve je še bistveno višji (52 %) in tako se je količina teh pošiljk že prepolovila,« je pojasnila tiskovna predstavnica Megi Jarc. Pri plačilnih storitvah beležijo že 63-odstotni upad. Spremenjenim okoliščinam se prilagajajo tudi tako, da optimizirajo poštno omrežje z uvajanjem t. i. pogodbenih pošt in v manjši meri tudi z zmanjševanjem števila pošt ter z optimizacijo delovnih časov pošt.
 

V Pošti Slovenije učinke sprememb delovnih časov spremljajo na podlagi analiz obiska strank in storitev v posameznih časovnih oknih in po potrebi izvajajo nadaljnje prilagoditve delovnih časov.Polovica Slovencev pošto obišče enkrat do trikrat mesečno
Bralka je vprašala tudi, kaj bi se zgodilo, če bi se denimo zdravstveni domovi odločili za takšne spremembe delovnega časa. »Storitev, ki jih opravlja Pošta Slovenije na svojih poštah, ne gre primerjati s storitvami, ki jih opravljajo zdravstveni domovi. Ob tem poudarjamo, da je anketa zadovoljstva splošne in poslovne javnosti s poštnimi storitvami v RS, ki jo je objavila Agencija RS za komunikacijska omrežja v letu 2018, pokazala, da polovica anketiranih pošto obišče enkrat do trikrat mesečno, delež obiska pošt pa tudi po podatkih Pošte Slovenije iz leta v leto upada,« še poudarja Jarčeva.
 
Imate tudi vi zgodbo za nas? Pišite nam.
 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije