PREVIDNO
Slovencem kradejo z računov, NLB trgovca uvrstil na črno listo
Kako redno preverjate stanje na svojem računu? Če plačujete in nakupujete prek spleta, bodite pazljivi.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – »Sredi noči sem dobil obvestilo, da so mi s kartice pobrali nekaj manj kot en evro. Kar je bilo še bolj nenavadno, je to, da je do transakcije prišlo v nekem pristanišču v Ameriki, medtem ko sem jaz bil v Sloveniji,« nam je sporočil bralec Jaka in dodal, da so mu informacijo, da je bila transakcija res izvedena, potrdili tudi v informacijskem centru NLB, kjer naj bi takoj sprožili postopke za zavarovanje bančnega računa.
Da se to dogaja in da ne gre za osamljen primer, so nam potrdili tudi v NLB. »V NLB stalno izvajamo procese za zgodnje odkrivanje in preprečevanje zlorab ter preventivno ravnanje na področju poslovanja s karticami NLB 24 ur na dan, vse dni v letu. Tako smo tudi na podlagi rednega preverjanja sumljivih transakcij zaznali nekaj primerov poskusov zlorab pri ameriškem spletnem trgovcu, in sicer v manjši vrednosti (pod evro). Gre za nekakšno testiranje, kjer zlonamerneži želijo pridobiti čim več podatkov o karticah,« so pojasnili v odgovoru na naše vprašanje.
Pojasnjujejo, da imajo v takih primerih vnaprej pripravljene postopke in procese. Eden izmed teh je tudi ta, da v najkrajšem mogočem času stopijo v stik z imetnikom kartice. »Po preverjanju sumljivih transakcij s strankami smo se odločili, da takoj sprožimo ustrezne preventivne ukrepe. Tujega trgovca smo nemudoma uvrstili na t. i. črno listo in s tem preprečili vse nadaljnje zlorabe oziroma transakcije. Kot vedno v primeru zaznanih sumljivih transakcij, smo čim hitreje navezali stik tudi z drugimi imetniki NLB-kartic, ki so nakupovali pri tem trgovcu, da jih obvestimo o dogajanju in naslednjih korakih.«
Ob tem v NLB svetujejo strankam, da vsako neobičajno dogajanje preverijo v kontaktnem centru (telefonska številka 01 477 2000 ali prek spletnega klepeta oziroma video klica) in s skupnimi močmi bodo naši sodelavci poskušali rešiti njihovo konkretno situacijo, težavo. Kontaktni center NLB je na voljo 24 ur na dan vsak dan v letu, kadar koli torej. Ob tem dodajajo, da se v NLB pri preprečevanju zlorab s karticami povezujejo tako z drugimi slovenskimi bankami in procesnimi centri kot tudi s policijo in z Združenjem bank Slovenije, s čimer prispevajo k ustrezni medsebojni obveščenosti in skupnemu boju proti tovrstnim kriminalnim dejanjem.
Kaj je še pomembno, če pride do zlorabe kartice?
Da se to dogaja in da ne gre za osamljen primer, so nam potrdili tudi v NLB. »V NLB stalno izvajamo procese za zgodnje odkrivanje in preprečevanje zlorab ter preventivno ravnanje na področju poslovanja s karticami NLB 24 ur na dan, vse dni v letu. Tako smo tudi na podlagi rednega preverjanja sumljivih transakcij zaznali nekaj primerov poskusov zlorab pri ameriškem spletnem trgovcu, in sicer v manjši vrednosti (pod evro). Gre za nekakšno testiranje, kjer zlonamerneži želijo pridobiti čim več podatkov o karticah,« so pojasnili v odgovoru na naše vprašanje.
Kaj storiti, če se spravijo na vas?
Pojasnjujejo, da imajo v takih primerih vnaprej pripravljene postopke in procese. Eden izmed teh je tudi ta, da v najkrajšem mogočem času stopijo v stik z imetnikom kartice. »Po preverjanju sumljivih transakcij s strankami smo se odločili, da takoj sprožimo ustrezne preventivne ukrepe. Tujega trgovca smo nemudoma uvrstili na t. i. črno listo in s tem preprečili vse nadaljnje zlorabe oziroma transakcije. Kot vedno v primeru zaznanih sumljivih transakcij, smo čim hitreje navezali stik tudi z drugimi imetniki NLB-kartic, ki so nakupovali pri tem trgovcu, da jih obvestimo o dogajanju in naslednjih korakih.«
Ob tem v NLB svetujejo strankam, da vsako neobičajno dogajanje preverijo v kontaktnem centru (telefonska številka 01 477 2000 ali prek spletnega klepeta oziroma video klica) in s skupnimi močmi bodo naši sodelavci poskušali rešiti njihovo konkretno situacijo, težavo. Kontaktni center NLB je na voljo 24 ur na dan vsak dan v letu, kadar koli torej. Ob tem dodajajo, da se v NLB pri preprečevanju zlorab s karticami povezujejo tako z drugimi slovenskimi bankami in procesnimi centri kot tudi s policijo in z Združenjem bank Slovenije, s čimer prispevajo k ustrezni medsebojni obveščenosti in skupnemu boju proti tovrstnim kriminalnim dejanjem.
Kaj je še pomembno, če pride do zlorabe kartice?
- Da ima banka ažurirane strankine podatke (telefonsko številko, e-mail, naslov, itd.). Le tako jo lahko obvestijo o morebitnem sumu zlorabe ali zlorabi ter v tem zadnjem primeru napovejo blokacijo kartice.
- Vsem imetnikom kartic priporočajo uporabo storitve SMS-alarm o uporabi kartice. Imetniki so z njim takoj obveščeni o vseh izvedenih transakcijah (tudi zavrnjenih v primeru poskusa zlorabe).