NA EKS
Muzikal o Milanu Kučanu
Odpri galerijo
Gneča pred blagajniškim okencem gledališča Ronacher ni nič nevsakdanjega. Niti tokrat ni bila, ko so začeli prodajati vstopnice za premierno muzikala Telesni stražar. Ta je nastal po istoimenski filmski uspešnici iz 90. let minulega stoletja, v kateri sta v glavnih vlogah zaigrala Kevin Costner in Whitney Houston. Z njim bodo v gledališču Ronacher novo sezono odprli Združeni dunajski odri. Zasedba muzikala bo znana spomladi.
Film je za oder priredil oskarjevec Alex Dinelari. Muzikal je praizvedbo sicer doživela leta 2012 v Londonu.
Muzikal je sinonim za »edinstveno odrsko doživetje z veliko glamurja, navdušujočimi plesnimi prizori in ščepcem Hollywooda«, kot je besede glasbenega intendanta Združenih dunajskih odrov Christiana Struppecka povzela avstrijska tiskovna agencija APA. Vendar je to druga zgodba.
Neka povsem balkanska pa je na »teh prostorih«. Srbska gledališka skupina na Kosovu namreč pripravlja muzikal o življenju nekdanjega srbskega predsednika Slobodana Miloševića in njegovi vplivni ženi Miri Marković, ki je vodila svojo politično stranko in je bila znana tudi kot lady Macbeth Balkana, zaradi obtožb o korupciji v Srbiji pa se je leta 2003 zatekla v Rusijo.
O Slobodanu Miloševiću ni treba izgubljati kaj veliko prostora. Njegov režim je bil strmoglavljen oktobra 2000. Haaško sodišče ga je obtožilo vojnih zločinov na Kosovu, v BiH in na Hrvaškem. Umrl je sredi sojenja leta 2006 zaradi srčnega napada.
Po poročanju francoske tiskovne agencije AFP bo premiera predstave Slobodan šov »enkrat te dni« v Gračanici na Kosovu.
Muzikali so preplavili Slovenijo. Ta žanr je v Sloveniji navzoč že precej časa, saj ga na repertoar redno že dolgo umeščajo gledališke hiše (Mestno gledališče ljubljansko, Koper, Celje …) pa mariborska opera, Ljubljanski festival … Je pa tudi res, da je muzikal uspešen, če je dovolj komercialen, če ne, hitro potone v pozabo.
Mamma mia je na sporedu v New Yorku in še kje že leta in leta, tudi The last 5 Years (Minulih pet let) je že skoraj dve desetletji na odrih. In še in še jih je, ki si jih je mogoče ogledati in jim prisluhniti.
Nisem povsem prepričan, kako bo z muzikalom o Slobodanu Miloševiću. Vem, da so »naši« prostori hudo obremenjeni s preteklostjo, ki jo je omenjeni Slobodan krepko soustvarjal.
Zdi se, da so nekateri – tudi glasbeni ustvarjalci – še kar močno obremenjeni s politiko. Ti, ki so si omislili muzikal o Miloševiću, zagotovo spadajo v to skupino. Okej, niti na januarski prireditvi v newyorškem Madison Square Gardnu, kjer so delili nagrade grammy, ni manjkalo zbadanj na račun predsednika ZDA Donalda Trumpa.
Različni so pogledi na to tematiko; glasba je glasba, politika je politika, pravijo nekateri, drugi so prepričani, da glasba vse bolj vstopa v službo politike, spet tretji, da mora glasba ostati instrument socialne kritike in še zdaleč ne politike …
Hm, kaj pa pri nas, v deželi Slovenskega pozdrava, televizijsko-kozolčne zabave, ki ne mine brez štajerskega naglasa, humoristov, ki se smejijo sami sebi? Bi bil pri nas morda hit muzikal o Milanu Kučanu?
Zakaj pa ne. Milan Kučan in Slobodan Milošević sta bila med vodilnimi osebnostmi političnih procesov v drugi polovici osemdesetih let v Jugoslaviji. Bila sta politična nasprotnika z različno filozofijo političnega delovanja. Pri enakih formalnih možnostih, ki sta jih imela kot predsednika republiških partijskih organizacij Slovenije in Srbije, sta se povsem različno politično odločala in njune odločitve so imele za Slovenijo in Srbijo povsem različne posledice.
In kako zanimivo bi bilo, ko bi na kakšnem festivalu v kateri od nekdanjih jugoslovanskih republik ali pokrajin en večer prepevali o Miloševiću, naslednji pa o Kučanu … En dan bi pred dvorano protestirali politični nasprotniki enega, drugi dan drugega. Živahno bi bilo!
Bi pa bržkone zanimivo postalo že na avdiciji. Le kdo bi igral v muzikalu glavno vlogo oz. Milana Kučana? Johna Travolto iz Briljantine si želijo vsi, Milana Kučana pa …
Film je za oder priredil oskarjevec Alex Dinelari. Muzikal je praizvedbo sicer doživela leta 2012 v Londonu.
Muzikal je sinonim za »edinstveno odrsko doživetje z veliko glamurja, navdušujočimi plesnimi prizori in ščepcem Hollywooda«, kot je besede glasbenega intendanta Združenih dunajskih odrov Christiana Struppecka povzela avstrijska tiskovna agencija APA. Vendar je to druga zgodba.
Neka povsem balkanska pa je na »teh prostorih«. Srbska gledališka skupina na Kosovu namreč pripravlja muzikal o življenju nekdanjega srbskega predsednika Slobodana Miloševića in njegovi vplivni ženi Miri Marković, ki je vodila svojo politično stranko in je bila znana tudi kot lady Macbeth Balkana, zaradi obtožb o korupciji v Srbiji pa se je leta 2003 zatekla v Rusijo.
O Slobodanu Miloševiću ni treba izgubljati kaj veliko prostora. Njegov režim je bil strmoglavljen oktobra 2000. Haaško sodišče ga je obtožilo vojnih zločinov na Kosovu, v BiH in na Hrvaškem. Umrl je sredi sojenja leta 2006 zaradi srčnega napada.
Po poročanju francoske tiskovne agencije AFP bo premiera predstave Slobodan šov »enkrat te dni« v Gračanici na Kosovu.
Muzikali so preplavili Slovenijo. Ta žanr je v Sloveniji navzoč že precej časa, saj ga na repertoar redno že dolgo umeščajo gledališke hiše (Mestno gledališče ljubljansko, Koper, Celje …) pa mariborska opera, Ljubljanski festival … Je pa tudi res, da je muzikal uspešen, če je dovolj komercialen, če ne, hitro potone v pozabo.
Kako zanimivo bi bilo, ko bi na festivalu v kateri od nekdanjih YU-republik en večer prepevali o Miloševiću, naslednji pa o Kučanu.
Mamma mia je na sporedu v New Yorku in še kje že leta in leta, tudi The last 5 Years (Minulih pet let) je že skoraj dve desetletji na odrih. In še in še jih je, ki si jih je mogoče ogledati in jim prisluhniti.
Nisem povsem prepričan, kako bo z muzikalom o Slobodanu Miloševiću. Vem, da so »naši« prostori hudo obremenjeni s preteklostjo, ki jo je omenjeni Slobodan krepko soustvarjal.
Zdi se, da so nekateri – tudi glasbeni ustvarjalci – še kar močno obremenjeni s politiko. Ti, ki so si omislili muzikal o Miloševiću, zagotovo spadajo v to skupino. Okej, niti na januarski prireditvi v newyorškem Madison Square Gardnu, kjer so delili nagrade grammy, ni manjkalo zbadanj na račun predsednika ZDA Donalda Trumpa.
Različni so pogledi na to tematiko; glasba je glasba, politika je politika, pravijo nekateri, drugi so prepričani, da glasba vse bolj vstopa v službo politike, spet tretji, da mora glasba ostati instrument socialne kritike in še zdaleč ne politike …
Hm, kaj pa pri nas, v deželi Slovenskega pozdrava, televizijsko-kozolčne zabave, ki ne mine brez štajerskega naglasa, humoristov, ki se smejijo sami sebi? Bi bil pri nas morda hit muzikal o Milanu Kučanu?
Zakaj pa ne. Milan Kučan in Slobodan Milošević sta bila med vodilnimi osebnostmi političnih procesov v drugi polovici osemdesetih let v Jugoslaviji. Bila sta politična nasprotnika z različno filozofijo političnega delovanja. Pri enakih formalnih možnostih, ki sta jih imela kot predsednika republiških partijskih organizacij Slovenije in Srbije, sta se povsem različno politično odločala in njune odločitve so imele za Slovenijo in Srbijo povsem različne posledice.
In kako zanimivo bi bilo, ko bi na kakšnem festivalu v kateri od nekdanjih jugoslovanskih republik ali pokrajin en večer prepevali o Miloševiću, naslednji pa o Kučanu … En dan bi pred dvorano protestirali politični nasprotniki enega, drugi dan drugega. Živahno bi bilo!
Bi pa bržkone zanimivo postalo že na avdiciji. Le kdo bi igral v muzikalu glavno vlogo oz. Milana Kučana? Johna Travolto iz Briljantine si želijo vsi, Milana Kučana pa …