HISTERIJA
Znana Slovenka naredila gnečo pri blagajni. Poglejte, kaj se je zgodilo
Isti račun je morala plačati dvakrat.
Odpri galerijo
Kaj lahko stori mali človek proti sistemu? Očitno se mu lahko samo prepusti. A tisti, ki imajo glas, lahko opozarjajo na napake in ga poskušajo izboljšati. To želi doseči tudi Zvezdana Mlakar po svoji izkušnji pri enem od večjih trgovcev pri nas, ki jo je spravila v slabo voljo.
Šla je po nakupih in na koncu, ko je bilo treba plačati, je vstavila bančno kartico v režo in jo nato potegnila ven. Na telefon je dobila sporočilo, da je bil znesek registriran. A na zaslonu blagajne se je izpisalo, da je prehitro potegnila kartico iz reže, zaradi česar jo je mlada prodajalka, tako Zvezdana, grdo pogledala:
»'Vaša krivda, bo treba še enkrat!' mi reče in jaz začnem jecljati, da vem, ampak da so mi denar s kartice vzeli, ker mi je javil telefon. 'Vaša krivda!' mi ponavlja in pričakuje, da bom kartico še enkrat potegnila. Temperatura raste, postajava histerični, dela se vrsta, ona nejevoljno nekoga pokliče in pravi, da se bo prejšnji račun storniral, ker pri njih račun ni bil registriran. Jaz v stiski še enkrat potegnem kartico ... Velik račun sem podvojila, drugič mi snamejo denar z računa! Kdo? Kaj? Kako? Zakaj?«
Pridružila se jima je tudi poslovodkinja, ki ji je pojasnila, da je sistem tak in da ji bodo denar vrnili. Zvezdana je to preverila tudi v banki, kjer so ji povedali, da se to pri tem trgovcu velikokrat dogaja in da bo denar dobila vrnjen verjetno v 11 dneh.
Zvezdana je bila besna: »V meni divja nemoč! En in isti račun sem plačala dvakrat! Kdo, kateri sistem mi lahko kar tako vzame denar? Zakaj lahko jaz čakam 11 dni, trgovina pa ne more? Če bi jim jaz kar tako vzela tak znesek, bi me lahko že zaprli ...«
Sprva je bila jezna na prodajalko, nato pa je sprevidela, da se sama bori za svoje preživetje. Spoznala je, da je kriv sistem, ki človeka spravi v stisko: »Očitno nisem edina, ki je prehitro umaknila kartico, zato tudi pišem! Da se ne zgodi še vam. Imamo moč, da zgodba pride do ljudi, ki to abotnost lahko spremenijo in popravijo! Ne ustvarjajmo sistemov, ki nas razčlovečijo. Ne v trgovinah, ne v politiki, ne v šolah, bolnišnicah ... Sistem smo ljudje!«
Šla je po nakupih in na koncu, ko je bilo treba plačati, je vstavila bančno kartico v režo in jo nato potegnila ven. Na telefon je dobila sporočilo, da je bil znesek registriran. A na zaslonu blagajne se je izpisalo, da je prehitro potegnila kartico iz reže, zaradi česar jo je mlada prodajalka, tako Zvezdana, grdo pogledala:
»'Vaša krivda, bo treba še enkrat!' mi reče in jaz začnem jecljati, da vem, ampak da so mi denar s kartice vzeli, ker mi je javil telefon. 'Vaša krivda!' mi ponavlja in pričakuje, da bom kartico še enkrat potegnila. Temperatura raste, postajava histerični, dela se vrsta, ona nejevoljno nekoga pokliče in pravi, da se bo prejšnji račun storniral, ker pri njih račun ni bil registriran. Jaz v stiski še enkrat potegnem kartico ... Velik račun sem podvojila, drugič mi snamejo denar z računa! Kdo? Kaj? Kako? Zakaj?«
Pridružila se jima je tudi poslovodkinja, ki ji je pojasnila, da je sistem tak in da ji bodo denar vrnili. Zvezdana je to preverila tudi v banki, kjer so ji povedali, da se to pri tem trgovcu velikokrat dogaja in da bo denar dobila vrnjen verjetno v 11 dneh.
Zvezdana je bila besna: »V meni divja nemoč! En in isti račun sem plačala dvakrat! Kdo, kateri sistem mi lahko kar tako vzame denar? Zakaj lahko jaz čakam 11 dni, trgovina pa ne more? Če bi jim jaz kar tako vzela tak znesek, bi me lahko že zaprli ...«
Sprva je bila jezna na prodajalko, nato pa je sprevidela, da se sama bori za svoje preživetje. Spoznala je, da je kriv sistem, ki človeka spravi v stisko: »Očitno nisem edina, ki je prehitro umaknila kartico, zato tudi pišem! Da se ne zgodi še vam. Imamo moč, da zgodba pride do ljudi, ki to abotnost lahko spremenijo in popravijo! Ne ustvarjajmo sistemov, ki nas razčlovečijo. Ne v trgovinah, ne v politiki, ne v šolah, bolnišnicah ... Sistem smo ljudje!«