USTVARJALNI GODBENI TABOR
FOTO: Iz poletnega tabora sta nastala dva orkestra
110 mladih godbenikov na 39. Musici creativi. Zaključna koncerta v Ljubljani in Izoli.
Odpri galerijo
IZOLA, LJUBLJANA – Ustvarjalni godbeni tabor, ki se ga udeležujejo predvsem osnovno- in srednješolci, nam je predstavil eden od mentorjev, Aleš Klančar, ki poučuje trobento. »Delo na taboru Musica creativa je nekaj posebnega, saj poteka zelo intenzivno. Delamo tudi več kot osem ur na dan in v tem času otroci predelajo ogromno materiala. A bojazen, da ne bi zmogli, je povsem odveč, saj se je izkazalo, da imajo izjemno sposobnost obdržati koncentracijo zelo dolgo, tako da smo res produktivni. Seveda imajo tudi dovolj prostega časa, in ker smo v Izoli na morju, ga dobro izkoristimo.«
O posebnem izzivu pa se je razgovoril dirigent Matjaž Meden, trobentač, ki pa že desetletje v rokah vihti tudi dirigentsko palico. Kot pravi, otroci dobijo note že pred taborom, da se lahko že vnaprej pripravijo. Na taboru delajo z mentorji, tako pripravljeni pa pridejo na skupno vajo orkestra. »Moram povedati, da vodenje priložnostnega orkestra res ni preprosto, saj nikoli ne veš, kaj te čaka in kako pripravljeni so glasbeniki, nekateri sploh prvič igrajo v orkestru. In tak orkester uglasiti v le enem tednu je res velik izziv,« je povedal Meden, ki je na Musici creativi doslej večkrat sodeloval kot mentor, letos pa se je prvič spoprijel z dirigentskim izzivom. Prvič so izkušnje v orkestru nabirali mnogi izmed 110 sodelujočih otrok, tudi Nela Leskovic, ki sedi za tolkali. »Res moraš biti zelo pozoren, dobro šteti in poslušati dirigenta, sicer se hitro izgubiš,« nam je zaupala mlada glasbenica, ki jo je za glasbilo navdušila teta. Pogovarjali smo se še z dvema trobilcema, Lara Marija Lovše nam je namignila, da je s pozavno nerazdružljiva zato, ker njen inštrument velja za kraljico trobil, iz katere dobiš zvoke, ki jih iz drugih ne moreš. Trobilec je tudi Mark Volk, ki že več let igra bariton, tokrat se bo prvič preizkusil tudi v orkestru. »V orkestru je lažje igrati, saj ni treba ves čas slediti glavni melodiji,« je povedal.
Z dosežki tabora Musica creativa, ki ga je organizator, Javni sklad RS za kulturne dejavnosti, letos pripravil že 39., je zadovoljen tudi Daniel Leskovic, producent za inštrumentalno glasbo JSKD. Kot nam je povedal, sta Slovenski mladinski pihalni orkester, ki mu je dirigiral Gašper Salobir, in Mladinski pihalni orkester Musica creativa pod dirigentsko taktirko Matjaža Medena na zaključnih koncertih, prvi je bil v Izoli na Manziolijevem trgu in drugi v Slovenski filharmoniji v Ljubljani, odigrala zahteven program in pokazala zavidljiv nivo. »Slišali smo lahko dela raznolikih domačih in tujih avtorjev, tako smo na koncertni spored uvrstili skladbe, ki so jih napisali Tomaž Habe, James Curnow, Elton John, John Higgins, Vinko Štrucl, Marjan Kozina, Ladislav Leško, Vladimir Mustajbašić, Rui Rodrigues, Giuseppe Verdi, Franco Cesarini, Tilen Slakan in Peter Tovornik. Tri izmed skladb so na koncertih doživele svetovno premiero,« je povedal Leskovic. Še posebno težo je koncertu v Slovenski filharmoniji prineslo sodelovanje sopranistke Nataše Zupan, ki je z orkestrom nastopila kot solistka. Zapela je skladbo Tri prekmurske pesmi za glas in pihalni orkester skladatelja Tomaža Habeta, s katero so se na koncertu poklonili 100. obletnici priključitve Prekmurja matični domovini. Že nastop v eminentni koncertni dvorani, kakršna je dvorana Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji, je za udeležence Musice creative veliko priznanje, če spremljaš tudi priznano pevko, ki je vajena nastopati z najboljšimi orkestri, pa so občutki za mlade glasbenike neprecenljivi.