Po Sloveniji se vrtijo filmske kamere: v Ljubljani se že snema in še se bo
Slovenija se je v teh dneh spremenila v velik filmski studio na prostem. Že v petek je namreč padla prva klapa nove slovenske črne komedije To je rop! v režiji Gregorja Andolška, ki se pod film podpisuje tudi kot soscenarist. Mladi ustvarjalec je o svojem prvem samostojnem celovečercu, ki spremlja poklicnega čarovnika Roka, ki si med delom v nakupovalnem središču zlomi roko ter nato neuspešno poskuša od zavarovalnice dobiti odškodnino, dejal, da je to v resnici film o boju slehernika, ki se znajde pred neusmiljenim sistemom, ki mu ni kos.
To je rop! bodo predvidoma snemali 33 dni, Izgubljenega sina pa 30 dni.
»Film si predstavljam kot mešanico žanrov, ki jih imam rad, komedije, a hkrati tudi kriminalke, filma ceste in pregona. Ni zamišljen kot socialna drama, čeprav je tematsko družbeno kritičen,« je dejal Andolšek, ki ga je začetek snemanja popeljal na Vršič. V naslednjih 33 dneh, v katerih naj bi film končali, pa se bodo kamere vrtele še na različnih prizoriščih v Vipavi, Ajdovščini, na Jezerskem, v Kranju, Bohinju in po Ljubljani.
Snemanje še enega celovečerca
A čeprav bo ekipa filma To je rop! do naše prestolnice še morala priti, se je ta že na začetku tega tedna spremenila v filmsko prizorišče. Prav v Ljubljani se je namreč začelo snemanje drugega igranega celovečerca režiserja in scenarista Darka Štanteta z naslovom Izgubljeni sin.
Izgubljeni sin, ki ga bodo snemali na več lokacijah v Ljubljani in okolici ter v Trstu, bo na velikem platnu oživil zgodbo o uspešnem kriminalistu, ki rešuje primere družinskega nasilja, s katerim se je moral soočiti tudi v lastni preteklosti. Na eni od intervencij se namreč izkaže, da je nasilnež njegov odtujeni mlajši brat Kristian, s katerim se nista videla že 12 let. Bratu poskuša pomagati, pri tem pa mu postaja nevarno podoben ter s tem postavlja na kocko svoje osebno in profesionalno življenje.
Scenarij razvijal na delavnicah
»S filmom želim na realističen način prikazati dinamiko odnosov med posamezniki v različnih življenjskih obdobjih, ki so odraščali v družinah, kjer so bili žrtve raznih oblik nasilja. Sprašujem se, ali je možno prekiniti krog nasilja, ki se pogosto prenaša iz generacije v generacijo, tako da žrtev postane nasilnež,« je povedal režiser, ki je scenarij razvijal na delavnici ScripTest ter skupaj s producentko Nino Robnik na mednarodni delavnici Eave.
Štante se je s prvencem Posledice javnosti sicer predstavil leta 2018. Premierno so ga prikazali na mednarodnem filmskem festivalu v Torontu, nato pa še na več kot 40 festivalih. Na 21. festivalu slovenskega filma je prejel pet vesen, med drugim za režijo ter glavnega in stranskega igralca. V kinodistribucijo je prišel v ZDA, Franciji, Nemčiji, na Tajvanu, v Združenem kraljestvu in Kanadi, odkupili pa sta ga tudi pretočni platformi HBO in Amazon Prime ter drugi kanali VOD.