Shang Chi podira pandemične rekorde
Na enega najbolj zaspanih koncev tedna v ZDA (na praznični dan) je Marvelov novi film Shang Chi in legenda o desetih prstanih podrl dosedanji rekord ob ameriškem dnevu dela, ko je v blagajne prinesel 71,4 milijona dolarjev oziroma dobrih 60 milijonov evrov.
Poleg tega gre tudi za enega najbolje sprejetih filmov v času pandemije v Severni Ameriki: pred njim je le Črna vdova, ki je na otvoritveni vikend julija letos prinesla 80,3 milijona zelencev (67,7 milijona evrov). Tik za petami mu je le premiera devetega dela franšize Hitri in drzni z naslovom F9, ki je junija zaslužila 70 milijonov dolarjev oziroma 59 milijonov evrov.
Disneyjev uspeh
Shang Chi in legenda o desetih prstanih je poleg tega po svetu minuli konec tedna zaslužil še 47,4 milijona evrov, torej skupno 107,6 milijona evrov. Pri studiu Disney so se odločili, da bodo film v ZDA predvajali samo v kinodvoranah, kjer se bo ekskluzivno vrtel 45 dni. Nekateri Disneyjevi filmi so premiero na isti dan doživeli tako v kinih kakor na pretočnem servisu Disney+, kjer je bilo treba za ta privilegij odšteti zasoljenih 30 dolarjev (dobrih 25 evrov).
60
milijonov evrov je prinesel na praznični vikend.
Uspeh Shang Chija, ki so mu za otvoritveni vikend napovedovali okoli 40 milijonov evrov zaslužka, je pravo olajšanje za ameriško filmsko industrijo, ki je zaradi pospešenega širjenja delta različice novega koronavirusa doživela kar nekaj pretresov. Preložitev predvajanja so tako doživeli Top Gun: Maverick, Misija: Nemogoče 7, Jackass za vedno in Clifford, veliki rdeči pes. Za konec meseca oziroma začetek oktobra pa je napovedana premiera najnovejšega filma o Jamesu Bondu Ni čas za smrt. Resnici na ljubo, zadnjo bondijado so preložili že tolikokrat, da bi težko govorili o najnovejšem filmu.
Samo v kinodvoranah
Shang Chi je tudi prvi Marvelov film, ki se predvaja izključno v kinodvoranah, po Spider-Manu: Daleč od doma julija 2019. Kinooperaterji so doslej že večkrat opozarjali, da imajo zaradi sočasne izdaje filma na pretočnih servisih slabšo prodajo vstopnic. Studio Warner Bros., ki je vse letošnje premiere objavljal istočasno na kanalu HBO Max, je napovedal, da tega prihodnje leto ne bo več počel.
Kinooperaterji se pritožujejo nad izhajanjem filmov na pretočnih kanalih.
Po drugi strani pa prejšnji Marvelov megahit dokazuje prav nasprotno: Črna vdova je na otvoritveni vikend Disneyju globalno prinesla 135 milijonov evrov in še dodatnih 50 milijonov samo prek storitve Disney+. Pri studiu se tako še niso izjasnili, kako bodo v prihodnje izhajali njegovi novi filmi, med njimi tudi naslednji Marvelov film Večni (Eternals).