SAMO ZA POLNOLETNE
Zakulisje pornografske industrije navdušilo, ogled samo za 18+
Švedski film Pleasure so si v Motovunu lahko ogledali samo polnoletni. V tekmovalnem programu tudi slovenski celovečerec Sanremo.
Odpri galerijo
Sto šesst filmov v petih dneh in več tisoč sladokuscev. To je filmski festival v istrskem mestecu Motovun, ki se je sklenil v soboto, v številkah, a za temi tiči bistveno več. Pomeni namreč tudi zmago filma nad pandemijo, zaradi katere se velika platna projekcij lani niso razvila.
A ne tudi letos, saj so ljubke uličice istrskega srednjeveškega bisera letos znova oživele, projekcije so bile na velikansko zadovoljstvo organizatorjev razprodane, kulture lačni so uživali v sproščenem vzdušju, tako v filmih kot bogatem spremljevalnem programu, manjkalo pa ni niti istrske rakije.
Festivalski žarometi so najsvetleje osvetlili stvaritev švedske režiserke Ninje Thyberg, ki ji je zgodba filma Pleasure, s katero je razkrila ozadje ameriške pornografske industrije, prinesla glavno nagrado propeler. Poleg tega je bil film, osrediščen okoli 19-letne Švedinje Belle, ki jo sanje, da postane velika pornografska zvezda, popeljejo v Los Angeles, tudi prvi film motovunskega festivala, ki so si ga lahko ogledale le polnoletne osebe.
»Nagrado je dobil film, ki s svojim pogumom in iskrenostjo podira stereotipe. Brez moraliziranja in iluzij govori o želji po uspehu in uresničenju sanj mlade ženske v politično korektni družbi,« je svojo odločitev pojasnila tričlanska žirija, ki so jo sestavljali režiserji Bojan Vuletić, Andrea Štaka in Jure Pavlović. Thybergova pa se je, ko je v roke dobila čislano odličje, zahvalila za izjemno izkušnjo, ki je pred udeležbo na festivalu še nikoli ni okusila. »Prvič sem si svoj film ogledala v prisotnosti publike in poslušala, gledala in doživljala njihove odzive. To je bilo izjemno.«
V tekmovalnem programu je bilo 18 celovečercev, med njimi tudi slovenski Sanremo scenarista in režiserja Miroslava Mandića. Sicer pa se je za nagrade potegovalo še 25 igranih, dokumentarnih in animiranih filmov. Med dokumentarnimi je najbolj prepričal Srđan Kovačević s filmom Tovarne delavcem, ki je s kamero šest let spremljal delavce tovarne ITAS v Ivancu na severozahodu Hrvaške, ti so 2005. zasedli obrat in ga upravljajo še danes. »Zame je to izjemna obletnica, saj sem motovunski festival prvič obiskal pred natanko 20 leti,« je povedal avtor in poudaril, da nagrajenega dokumentarca ne bi bilo brez sodelovanja delavcev, ki so mu sploh dovolili snemanje.
Med kratkimi filmi je najbolj izstopala Armadila srbske režiserke Gorane Jovanović, ki se bo potegovala tudi za nagrado Evropske filmske akademije. Posebno priznanje za film Stephanie so podelili režiserju Leonardu van Dijlu, medtem ko je nagrado corto montonese za najboljši hrvaški kratki film dobila režiserka Ivana Škrabalo za Mekana bića.
Srce festivala so vsekakor bili filmi tekmovalnega programa, a nič manj ni pritegnil spremljevalni, v katerem je stoječe ovacije požela projekcija filma David Byrne’s American Utopia, pri katerem je režijsko taktirko vihtel oskarjevec Spike Lee.
Podobno navdušenje sta poželi dve razprodani predvajanji drame Oče, ki je Anthonyju Hopkinsu prinesla letošnjega oskarja za najboljšega igralca, smeha pa ni manjkalo pri projekciji antologije štirih komedij Busterja Keatona, enega največjih komikov vseh časov. Pri slednji je za piko na i poskrbela glasbena spremljava, ki jo je za filme ustvarila skupina Porto Morto in jo med predvajanjem tudi izvajala v živo.
A ne tudi letos, saj so ljubke uličice istrskega srednjeveškega bisera letos znova oživele, projekcije so bile na velikansko zadovoljstvo organizatorjev razprodane, kulture lačni so uživali v sproščenem vzdušju, tako v filmih kot bogatem spremljevalnem programu, manjkalo pa ni niti istrske rakije.
Rušenje stereotipov
Festivalski žarometi so najsvetleje osvetlili stvaritev švedske režiserke Ninje Thyberg, ki ji je zgodba filma Pleasure, s katero je razkrila ozadje ameriške pornografske industrije, prinesla glavno nagrado propeler. Poleg tega je bil film, osrediščen okoli 19-letne Švedinje Belle, ki jo sanje, da postane velika pornografska zvezda, popeljejo v Los Angeles, tudi prvi film motovunskega festivala, ki so si ga lahko ogledale le polnoletne osebe.
»Nagrado je dobil film, ki s svojim pogumom in iskrenostjo podira stereotipe. Brez moraliziranja in iluzij govori o želji po uspehu in uresničenju sanj mlade ženske v politično korektni družbi,« je svojo odločitev pojasnila tričlanska žirija, ki so jo sestavljali režiserji Bojan Vuletić, Andrea Štaka in Jure Pavlović. Thybergova pa se je, ko je v roke dobila čislano odličje, zahvalila za izjemno izkušnjo, ki je pred udeležbo na festivalu še nikoli ni okusila. »Prvič sem si svoj film ogledala v prisotnosti publike in poslušala, gledala in doživljala njihove odzive. To je bilo izjemno.«
V tekmovalnem programu je bilo 18 celovečercev, med njimi tudi slovenski Sanremo scenarista in režiserja Miroslava Mandića. Sicer pa se je za nagrade potegovalo še 25 igranih, dokumentarnih in animiranih filmov. Med dokumentarnimi je najbolj prepričal Srđan Kovačević s filmom Tovarne delavcem, ki je s kamero šest let spremljal delavce tovarne ITAS v Ivancu na severozahodu Hrvaške, ti so 2005. zasedli obrat in ga upravljajo še danes. »Zame je to izjemna obletnica, saj sem motovunski festival prvič obiskal pred natanko 20 leti,« je povedal avtor in poudaril, da nagrajenega dokumentarca ne bi bilo brez sodelovanja delavcev, ki so mu sploh dovolili snemanje.
Med kratkimi filmi je najbolj izstopala Armadila srbske režiserke Gorane Jovanović, ki se bo potegovala tudi za nagrado Evropske filmske akademije. Posebno priznanje za film Stephanie so podelili režiserju Leonardu van Dijlu, medtem ko je nagrado corto montonese za najboljši hrvaški kratki film dobila režiserka Ivana Škrabalo za Mekana bića.
Srce festivala so vsekakor bili filmi tekmovalnega programa, a nič manj ni pritegnil spremljevalni, v katerem je stoječe ovacije požela projekcija filma David Byrne’s American Utopia, pri katerem je režijsko taktirko vihtel oskarjevec Spike Lee.
Posebno nagrado za življenjsko delo 50 godina je letos dobil skladatelj Alfi Kabiljo.
Podobno navdušenje sta poželi dve razprodani predvajanji drame Oče, ki je Anthonyju Hopkinsu prinesla letošnjega oskarja za najboljšega igralca, smeha pa ni manjkalo pri projekciji antologije štirih komedij Busterja Keatona, enega največjih komikov vseh časov. Pri slednji je za piko na i poskrbela glasbena spremljava, ki jo je za filme ustvarila skupina Porto Morto in jo med predvajanjem tudi izvajala v živo.