Clooneyjevo kavo obirajo otroci
Človekoljubni igralec je 14 let obraz znamke Nespresso. Kava naj bi prihajala tudi s plantaž iz Gvatemale.
Odpri galerijo
Poročen je z odvetnico za človekove pravice. Pa tudi v njem prav tako močno utripa skrb za sočloveka. George Clooney je namreč eden od tistih zvezdnikov, ki so slavo in svetovno prepoznavnost izkoristili za človekoljubne namene in že pred leti odločno stopili na pot pomoči ljudem v stiski. Zato ga je verjetno še bolj stisnilo pri srcu, ko je novinarja Anthonyja Barnetta raziskovalno delo popeljalo do plantaž kave v Gvatemali, na katerih za drobiž garajo otroci. In obirajo tisto kavo, ki si jo George in njegova Amal privoščita vsako jutro, njen obraz pa je hollywoodski zvezdnik že več kot desetletje.
Dan začnem s kavo nespresso. Tako igralec ne zatrjuje le v reklamah, to naj bi bil tudi v resnici jutranji ritual slavnih zakoncev. In čeprav naj bi mu pogodba z znamko Nespresso v 14 letih prinesla že približno 37 milijonov evrov, ni bil denar tisti, ki ga je prepričal. »Odrasel sem na plantaži tobaka in pri 12 letih začel pomagati, zato sem nadvse dobro seznanjen s težavami, s katerimi se soočajo plantažniki,« se je spomnil poletnih počitnic pri babici in dedku.
Naj je na plantaži kava ali tobak, prepogosto je vpleteno izkoriščanje delovne sile, odvisnost od velikih podjetij. V znamki Nespresso pa je videl, da poskuša to spremeniti, saj se zavzema za pravično trgovino in delo. »Niso ozaveščeni le glede reciklaže, kmetom tudi pomagajo s trajnostnim razvojem, da bi bile njihove kmetije samooskrbne. Bolj dobičkonosne. In varnejše.«
Trajnostni razvoj. Pravičnost. Samooskrba. Skrb za okolje. S tem je Nespresso prepričal Clooneyja, da je 2006. postal njen ambasador. Tudi ker jih niso le besede, ampak ker ljudi finančno in z dejanji podpirajo prek posebne neprofitne organizacije, ki jo je Nespresso zagnal leta 2003. »Izjemno sem ponosen na uspehe, ki so jih dosegli s svojim prizadevanjem. Izboljšali so življenje na tisočerih kmetijah po svetu. Njihov program je pridelovalcem kave prinesel ogromno dobrega,« meni Clooney, zdaj pa je zaprepaden obstal.
Čeprav pri Nespressu nimajo javnega in uradnega seznama svojih dobaviteljev, naj bi kava – do tega se je dokopal Barnett – prihajala tudi iz Gvatemale. Nadaljnja raziskava za dokumentarec ga je privedla do odmaknjenih plantaž, kjer je pri delu na kamero ujel otroke. Ti naj bi delali šest dni na teden po osem ur na dan, ob obiranju naj bi premikali in nosili težke stvari. Za pičlih nekaj evrov.
»Bil sem žalosten in presenečen, ko sem videl Barnettovo zgodbo. Očitno je, da nas čaka še ogromno dela. Upam, da bo ta novinar še naprej raziskoval in poročal, če se razmere ne spremenijo.« Oglasili pa so se tudi iz podjetja, češ da imajo politiko ničelne tolerance do otroškega dela, zato so zaradi posnete zgodbe zagnali lastno preiskavo.
Dan začnem s kavo nespresso. Tako igralec ne zatrjuje le v reklamah, to naj bi bil tudi v resnici jutranji ritual slavnih zakoncev. In čeprav naj bi mu pogodba z znamko Nespresso v 14 letih prinesla že približno 37 milijonov evrov, ni bil denar tisti, ki ga je prepričal. »Odrasel sem na plantaži tobaka in pri 12 letih začel pomagati, zato sem nadvse dobro seznanjen s težavami, s katerimi se soočajo plantažniki,« se je spomnil poletnih počitnic pri babici in dedku.
Naj je na plantaži kava ali tobak, prepogosto je vpleteno izkoriščanje delovne sile, odvisnost od velikih podjetij. V znamki Nespresso pa je videl, da poskuša to spremeniti, saj se zavzema za pravično trgovino in delo. »Niso ozaveščeni le glede reciklaže, kmetom tudi pomagajo s trajnostnim razvojem, da bi bile njihove kmetije samooskrbne. Bolj dobičkonosne. In varnejše.«
Trajnostni razvoj. Pravičnost. Samooskrba. Skrb za okolje. S tem je Nespresso prepričal Clooneyja, da je 2006. postal njen ambasador. Tudi ker jih niso le besede, ampak ker ljudi finančno in z dejanji podpirajo prek posebne neprofitne organizacije, ki jo je Nespresso zagnal leta 2003. »Izjemno sem ponosen na uspehe, ki so jih dosegli s svojim prizadevanjem. Izboljšali so življenje na tisočerih kmetijah po svetu. Njihov program je pridelovalcem kave prinesel ogromno dobrega,« meni Clooney, zdaj pa je zaprepaden obstal.
37 milijonov evrov naj bi mu prineslo delo ambasadorja.
Čeprav pri Nespressu nimajo javnega in uradnega seznama svojih dobaviteljev, naj bi kava – do tega se je dokopal Barnett – prihajala tudi iz Gvatemale. Nadaljnja raziskava za dokumentarec ga je privedla do odmaknjenih plantaž, kjer je pri delu na kamero ujel otroke. Ti naj bi delali šest dni na teden po osem ur na dan, ob obiranju naj bi premikali in nosili težke stvari. Za pičlih nekaj evrov.
»Bil sem žalosten in presenečen, ko sem videl Barnettovo zgodbo. Očitno je, da nas čaka še ogromno dela. Upam, da bo ta novinar še naprej raziskoval in poročal, če se razmere ne spremenijo.« Oglasili pa so se tudi iz podjetja, češ da imajo politiko ničelne tolerance do otroškega dela, zato so zaradi posnete zgodbe zagnali lastno preiskavo.