Oskarji: Oppenheimer je najboljši film, presenečenje v kategoriji za najboljšo igralko
Oppenheimer, ki je na sinočnjo 96. podelitev filmskih nagrad oskar prišel s 13 nominacijami, je na koncu podelitve, ki jo je v hollywoodskem gledališču Dolby vodil komik Jimmy Kimmel, osvojil nagrado za najboljšega, skupaj jih je dobil sedem.
Oskarja so prejeli tudi Oppenheimerjev režiser Chirstopher Nolan ter Cillian Murphy za glavno moško vlogo, Robert Downey Jr. za stransko moško vlogo, Hoyte van Hoytema za fotografijo, Ludwig Göransson za izvirno glasbo in Jennifer Lame za montažo.
Oskarja za glavno žensko vlogo v filmu Nesrečna bitja je dobila povsem presenečena Emma Stone, ki se je na poti na oder po pozlačeni kipec pritoževala zaradi odpete obleke na hrbtu in s solzami v očeh nekaj trenutkov iskala besede zahvale, ker ni mogla verjeti, da je med drugimi premagala Annette Bening (Nyad).
Popolnoma gol na oder
Povsem gol pa je na oder med podelitvijo prišel igralec John Cena, ki je Nesrečnim bitjem podelil oskarja za kostumografijo (Holly Waddington). Šlo je za komični spomin na leto 1974, ko je goli moški pritekel na oder podelitve, medtem ko je David Niven napovedoval prihod Elizabeth Taylor, poroča Variety.
Kdo so še dobitniki oskarjev?
Nesrečna bitja so ob 12 nominacijah osvojila štiri kipce, poleg omenjenih še oskarja za masko in produkcijski dizajn. Billie Eilish in Finneas O'Connell sta Barbie zagotovila oskarja za izvirno pesem, Da'Vine Joy Randolph pa je filmu Bartonova akademija prinesla oskarja za stransko žensko vlogo.
V kategoriji mednarodnih je slavil britanski film Interesno območje, francoska režiserka Justine Triet in Arthur Harari sta filmu Anatomija padca dobila oskarja za izvirni scenarij, film Morilci cvetne lune Martina Scorseseja pa je ob desetih nominacijah na koncu ostal brez nagrade.
Cord Jefferson je filmu American Fiction prislužil oskarja za priredbo scenarija, oskarja za vizualne učinke je dobila japonska pošast Godzila (Godzilla Minus One), japonski Deček in čaplja je dobil oskarja za celovečerni animirani film, za kratki dokumentarni film pa The Last Repair Shop.
Oskarja za kratki igrani film je dobil The Wonderful Story of Henry Sugar, oskarja za kratki animirani film pa War is Over; Inspired by the Music of John and Yoko.
Filmarje na poti do gledališča blokirali propalestinski protestniki
Podelitev se je začela uro prej kot po navadi, ker so v ZDA premaknili uro na poletni čas, kljub temu pa se je vse začelo z zamudo, ker so prihajajoče filmarje na poti do gledališča blokirali propalestinski protestniki.
Kimmel je prenos začel s šalami na račun prisotnih in si je med drugim privoščil Roberta De Nira (Morilci cvetne lune) in Jody Foster (Nyad), ko je spomnil, da sta spet oba nominirana kot pred desetletji za vlogi v filmu Taksist.
»Fosterjeva bi lahko takrat igrala tvojo hčer, danes pa je 20 let prestara, da bi lahko bila tvoja punca,« je igralca zbodel komik.
Bivšega predsednika ZDA je Kimmel omenil le čisto na koncu, ko je prebral kritično objavo o podelitvi in voditelju na družbenem mediju Donalda Trumpa Truth Social. »Lepo, da gledaš in si še pokonci. A ni zate že skrajni čas, da greš ... v zapor?« se je pošalil.
Prvi oskar za Ukrajino
Najmočnejši politični trenutek je bil ob podelitvi nagrade za najboljši celovečerni dokumentarec, ki ga je dobil film 20 dni v Mauripolju.
Prejemnik nagrade Mistislav Černov je spomnil, da je to prvi oskar za Ukrajino v zgodovini, vendar bi bil sam veliko bolj vesel, če te nagrade ne bi dobili, ker potem ne bi bilo ruske invazije na njegovo državo in pobijanja njegovih sodržavljanov.
Zmagoslavje filma o očetu ameriške atomske bombe J. Robertu Oppenheimerju je bil po besedah glavnega igralca Murphyja pravilno, saj vsi danes živimo v Oppenheimerjevem svetu, kar pomeni z grožnjo jedrske vojne.
Največja nevarnost je vojna v Ukrajini, ki jo je napadla jedrska velesila, vendar pa tudi vojna med Izraelom in Hamasom v Gazi ni ostala na ravni začetnega protesta na ulici, omenjali so jo številni prejemniki nagrad.
Britanski film Interesno območje, ki pripoveduje zgodbo družine poveljnika Auschwitza in ki je živela v neposredni bližini, opozarja na nevarnost ponavljanja zgodovine in ima paralele s sodobnostjo.
Letošnja podelitev je potekala kasneje kot običajno zaradi minule stavke scenaristov in igralcev, na kar je uvodoma spomnil tudi Kimmel. Na oder je povabil ljudi iz ozadja filmov, kot so strežno osebje, scenski delavci in šoferji, ter jim zagotovil, da se bodo igralci in drugi postavili zanje, ko bo prišel čas njihove stavke.
»Naš film prikazuje, kam pelje izguba človeškosti. Žrtve napada 7. oktobra in žrtve napada na Gazo so žrtve te dehumanizacije. Kako naj se temu upremo?« se je vprašal režiser filma Jonathan Glazer.