ODPOVEDI
Škandal, Dolce&Gabbana izgnali iz Kitajske
Kriva serija promocijskih filmov o tem spektaklu modne znamke.
Odpri galerijo
Zaradi škandala, ki je dodobra razburil Kitajce, sta morala slovita italijanska modna oblikovalca Domenico Dolce in Stefano Gabbana najprej odpovedati slavnostno promocijsko prireditev v Šanghaju, ker je večina kitajskih manekenk odpovedala udeležbo, potem pa sta se po spletu še opravičila. Za vse je bila kriva serija promocijskih filmov o tem spektaklu modne znamke D&G, na katerem naj bi sodelovalo več kot 400 manekenk, v kateri poskuša kitajska manekenka v njuni rdeči obleki s paličicami jesti pico, špagete in sicilijanske kanole. Medtem ko se dekle trudi nabosti jedi na krožniku, glas v ozadju ugiba, ali ji bo uspelo, in pojasnjuje, kako je treba jesti s paličicami.
Stefano Gabbana se je pred očitki domnevnega rasizma branil z zatrjevanjem, da ni avtor sporočila, ki se je pojavilo na instagramu. Po njegovih trditvah je v njegov profil na instagramu vdrl heker, vendar modnega kreatorja bremenijo že nekatere predhodne nerodne izjave, ko je med drugim Seleno Gomez označil za grdo, zato užaljenih Kitajcev sploh ni več zanimalo, kdo je v resnici avtor rasističnih sporočil. Žalitev so kaznovali z izgonom podjetja D&G s svojega ogromnega trga.
Marketinški strokovnjaki so si edini, da je zgrešena promocija blagovne znamke Dolce&Gabbana, ki je v zgolj 24 urah povzročila, da se je trg države, ki premore 1,4 milijarde prebivalcev, na to odzval s kar 120 milijoni sporočil na družabnih omrežjih, ki se zavzemajo za izgon italijanskega podjetja iz države, verjetno najbolj pomembna lekcija o marketingu v letošnjem letu.
Škode za 400 milijonov evrov
Na odgovor, kako so Kitajci sprejeli to t. i. promocijo na družabnem omrežju weibo, ni bilo treba dolgo čakati. Eno najbolj priljubljenih kitajskih družabnih omrežij so preplavila opozorila, da gre za posmehovanje kitajski civilizaciji. Ko pa je Stefano Gabbana na instagramu objavil sporočilo, da je Kitajska država … (sledi pet sličic s kupčki iztrebkov), je blagovna znamka D&G nemudoma dobila nov pomen: Dead&Gone, kar je pomenilo, da je to podjetje izginilo s kitajskega seznama priljubljenih modnih oblikovalcev.
Stefano Gabbana se je pred očitki domnevnega rasizma branil z zatrjevanjem, da ni avtor sporočila, ki se je pojavilo na instagramu. Po njegovih trditvah je v njegov profil na instagramu vdrl heker, vendar modnega kreatorja bremenijo že nekatere predhodne nerodne izjave, ko je med drugim Seleno Gomez označil za grdo, zato užaljenih Kitajcev sploh ni več zanimalo, kdo je v resnici avtor rasističnih sporočil. Žalitev so kaznovali z izgonom podjetja D&G s svojega ogromnega trga.
Marketinški strokovnjaki so si edini, da je zgrešena promocija blagovne znamke Dolce&Gabbana, ki je v zgolj 24 urah povzročila, da se je trg države, ki premore 1,4 milijarde prebivalcev, na to odzval s kar 120 milijoni sporočil na družabnih omrežjih, ki se zavzemajo za izgon italijanskega podjetja iz države, verjetno najbolj pomembna lekcija o marketingu v letošnjem letu.
Škoda, ki jo je Gabbana povzročil blagovni znamki na ogromnem kitajskem trgu, bo nedvomno ogromna. Časnik South China Morning Post poroča, da so pred trgovinami, ki še prodajajo izdelke D&G, varnostniki, ki pazijo, da jezni Kitajci ne bi poškodovali izložb oziroma izdelkov, največji kitajski spletni trgovci pa so oblačila in obutev italijanskih kreatorjev že umaknili iz prodaje. Treba je upoštevati dejstvo, da prodaja na kitajskem trgu predstavlja slabo tretjino letne prodaje vseh izdelkov D&G, ki naj bi letos dosegla 1,3 milijarde evrov. Z drugimi besedami: neustrezna promocija bi podjetje lahko stala okoli 400 milijonov evrov ...