Stezniki igralkam lomijo kosti in premikajo notranje organe
Filmske zvezdnice plačujejo visoko ceno za čim boljše vživetje v svoje vloge
Odpri galerijo
Igralci vedo, da njihov posel ni le poln blišča in glamurja, včasih za umetnost (in denar, kajpak) žrtvujejo lastno zdravje. Ne le v akcijskih spektaklih, polnih vratolomnih norij, tudi na videz nič kaj krvoločne zgodovinske drame lahko lomijo kosti. Še zlasti ženska rebra, kar je boleče spoznala Rachel Brosnahan, gospa Maisel, ki jo je istoimenska serija prestavila v New York sredi minulega stoletja. »Korzet me je poškodoval,« je dejala igralka, ki je v večini prizorov pod oblačili nosila steznik. Zaradi tega še danes ne more globoko zajeti zraka in resnično zadihati.
Igralke se le po sili zaradi svoje umetnosti stlačijo v korzet, kadar to pač zahteva kostumografija filma, a Kim Kardashian je vanj zlezla prostovoljno. Želela je, da so na razvpitem gala plesu Met oči uprte le vanjo, kar ji je z modnim izborom precej dobro uspelo. V oprijeti obleki kožne barve, ki se ji je prilegala tesneje kot koža, posuti s kristalčki, ki so spominjali na kapljice vode. Skoraj kot bi na ples zakorakala naravnost izpod prhe. »Tolikšne bolečine nisem še nikoli občutila,« je priznala, saj jo je pod obleko stiskal korzet. Tako zategnjen, da so se ji, ko ga je naposled slekla, poznale modrice. Za zategovanje je potrebovala kar tri pomočnike. Še več, zgolj zaradi obleke je najela posebnega dihalnega mojstra, ki jo je učil, kako dihati, da v njej ne omedli.
»Dialogi so dolgi in v hitrem tempu. In da ti uspe vse besede izgovoriti, si skorajda ne moreš privoščiti dihanja. Včasih sem imela občutek, da sploh ne diham. Ob tem, da do sape tako ali tako skoraj nisem prišla zaradi stisnjenosti korzeta. Mislim, da so se mi rebra malce stisnila skupaj, saj še danes ne morem globoko dihati.« A se je trpljenje izplačalo, saj je serija odnesla kopico najodličnejših nagrad, med temi Rachel emmyja in zlati globus za naj igralko, z emmyjem za kostumografijo pa so nagradili tudi izjemno neudobne kostume. Podobno trpljenje se je obrestovalo Emmi Stone, ki besedice korzet zaradi filma Najljubša skoraj slišati ne more več, četudi ji je vloga spletične Abigail, ki postane opora vse bolj krhki kraljici Ani, prinesla nominacije za oskarja, bafto in zlati globus. »Dolgo obdobje so bili korzeti modna zapoved za ženske. Doumela sem, kaj so prestajale,« pravi Emma, ki je prvi mesec snemanja zaradi utesnjenosti težko dihala. »Po enem mesecu so se mi že premaknili notranji organi. Ogabno in grozljivo – če to ni absolutno nujno, ne oblecite korzeta!« Na neudobje ji je malce pomagal pozabiti le vonj mentola, »za hip se mi je zazdelo, da sem kje na odprtem in da lahko diham«.
Dihanje je oteženo, omejen je tudi jedilnik. To sta spoznali vsaj Lily James in Heida Reed, ki sta si zaradi sedme umetnosti obe oblekli korzete. In živeli le od juh, smutijev in drugih tekočin. »Korzet me je tako stisnil, da hrane, ki ni bila v tekočem stanju, nisem mogla jesti,« je dejala Lily, ki je svoj mučilni oblačilni kos poimenovala Kruela, po hudobnici iz filma 101 dalmatinec. Še kako drugače mu verjetno reče Nicole Kidman, saj ji je ta pri snemanju muzikala Moulin Rouge celo zlomil rebra. »Želela sem, da bi bila v pas ozka kot Vivian Leigh v filmu v Vrtincu. Zato sem želela, da mi ga še bolj zategnejo in še bolj!« Dokler v telesu ni nekaj počilo in se zlomilo.
Igralke se le po sili zaradi svoje umetnosti stlačijo v korzet, kadar to pač zahteva kostumografija filma, a Kim Kardashian je vanj zlezla prostovoljno. Želela je, da so na razvpitem gala plesu Met oči uprte le vanjo, kar ji je z modnim izborom precej dobro uspelo. V oprijeti obleki kožne barve, ki se ji je prilegala tesneje kot koža, posuti s kristalčki, ki so spominjali na kapljice vode. Skoraj kot bi na ples zakorakala naravnost izpod prhe. »Tolikšne bolečine nisem še nikoli občutila,« je priznala, saj jo je pod obleko stiskal korzet. Tako zategnjen, da so se ji, ko ga je naposled slekla, poznale modrice. Za zategovanje je potrebovala kar tri pomočnike. Še več, zgolj zaradi obleke je najela posebnega dihalnega mojstra, ki jo je učil, kako dihati, da v njej ne omedli.
Manj kisika, več mentola
Glamurozne obleke. Hlače cigaretnega kroja. Satenaste rokavice do komolcev. Obleke, ki poudarjajo žensko telo v obliki peščene ure, seveda z ozkim, skoraj preščipnjenim pasom. Tako so se oblačile pripadnice nežnejšega spola v New Yorku v 50. letih 20. stoletja in taka je pred kamerami navduševala Brosnahanova, ki niti z besedico gledalcem ni dala vedeti, da se počuti vse prej ko udobno v lastnem telesu. Da je zvezdnica lahko zdržala, je morala popiti litre in litre kave.
»Dialogi so dolgi in v hitrem tempu. In da ti uspe vse besede izgovoriti, si skorajda ne moreš privoščiti dihanja. Včasih sem imela občutek, da sploh ne diham. Ob tem, da do sape tako ali tako skoraj nisem prišla zaradi stisnjenosti korzeta. Mislim, da so se mi rebra malce stisnila skupaj, saj še danes ne morem globoko dihati.« A se je trpljenje izplačalo, saj je serija odnesla kopico najodličnejših nagrad, med temi Rachel emmyja in zlati globus za naj igralko, z emmyjem za kostumografijo pa so nagradili tudi izjemno neudobne kostume. Podobno trpljenje se je obrestovalo Emmi Stone, ki besedice korzet zaradi filma Najljubša skoraj slišati ne more več, četudi ji je vloga spletične Abigail, ki postane opora vse bolj krhki kraljici Ani, prinesla nominacije za oskarja, bafto in zlati globus. »Dolgo obdobje so bili korzeti modna zapoved za ženske. Doumela sem, kaj so prestajale,« pravi Emma, ki je prvi mesec snemanja zaradi utesnjenosti težko dihala. »Po enem mesecu so se mi že premaknili notranji organi. Ogabno in grozljivo – če to ni absolutno nujno, ne oblecite korzeta!« Na neudobje ji je malce pomagal pozabiti le vonj mentola, »za hip se mi je zazdelo, da sem kje na odprtem in da lahko diham«.
Z njimi se je ženske držalo na povodcu: Še obleči si ga niso mogle same, kaj šele početi kaj drugega.
Le tekoča hrana
Okovi korzeta so bili za Rachel in Emmo skrajno neudobni, Keira Knightley in Dakota Fanning pa sta zaradi modnega dodatka med snemanji celo omedleli, saj nista dobili dovolj kisika. »Prvič sem omedlela že pri pomerjanju,« pravi Dakota, ki dobro razume pomembno, četudi prikrito nalogo tega oblačilnega kosa. »Z njimi se je ženske držalo na povodcu. Še obleči si ga niso mogle same, kaj šele početi kaj drugega.« Keira pa je pridala, da je prav nič več ne preseneča, da so na ženske gledali kot na šibkejši spol: »Še dihati niso mogle s polnimi pljuči. In če se jih je lotila pretirana čustvenost, to sem videla tudi sama med snemanji, se je ženska morala v trenutku umiriti. Drame ni mogla zganjati, saj bi sicer omedlela.«
Dihanje je oteženo, omejen je tudi jedilnik. To sta spoznali vsaj Lily James in Heida Reed, ki sta si zaradi sedme umetnosti obe oblekli korzete. In živeli le od juh, smutijev in drugih tekočin. »Korzet me je tako stisnil, da hrane, ki ni bila v tekočem stanju, nisem mogla jesti,« je dejala Lily, ki je svoj mučilni oblačilni kos poimenovala Kruela, po hudobnici iz filma 101 dalmatinec. Še kako drugače mu verjetno reče Nicole Kidman, saj ji je ta pri snemanju muzikala Moulin Rouge celo zlomil rebra. »Želela sem, da bi bila v pas ozka kot Vivian Leigh v filmu v Vrtincu. Zato sem želela, da mi ga še bolj zategnejo in še bolj!« Dokler v telesu ni nekaj počilo in se zlomilo.