V oskarjevski dirki tudi filmi, ki niso prišli v kina
Ameriška akademija je oklestila število kategorij. Prilagojena pravila tudi za izbor filmov za zlate globuse in nagrade SAG.
Odpri galerijo
Pravila so jasna. Če želi film kandidirati za vstop v oskarjevsko dirko, se mora najmanj sedem dni vrteti v katerem od losangeleških kinematografov. To je bil dolga leta obvezen pogoj, a za vrsto letošnjih filmov je bil nedosegljiv, saj je pandemija zaprla vrata kinematografov ne le v Los Angelesu, temveč po vsem svetu.
Zato se je Ameriška akademija filmskih umetnosti in znanosti določila za prihajajoče oskarje pravila nekoliko prikrojiti, čeprav le do takrat, ko se bo svet spet utiril v normalo. »Še vedno verjamemo, da čarobnost sedme umetnosti najbolje in najbolj celovito okusimo v kinu. Za tem še vedno stojimo. Vseeno pa moramo zaradi trenutnih okoliščin dopustiti začasno prilagoditev pravil – tudi ker občinstvo morda še nikoli ni tako cenilo filmov kot v teh kriznih trenutkih,« se je oglasil prvi mož akademije David Rubin.
Prvo med razmeram prilagojenih pravil je opustitev zahteve po najmanj enotedenskem predvajanju v losangeleškem kinu. Za najodličnejšega oskarja se bodo lahko potegovali tudi filmi, ki zaradi okoliščin niso prišli v kinematografe in jih je bilo doslej mogoče videti le na spletu. Kar pa ne pomeni, da bo predpogoj za oskarjevsko kandidaturo izpolnil čisto vsak film, ki smo ga lahko pogledali na kakšni pretočnih platform. Da bo akademija o filmu premislila in pretehtala, ali spada v kategorijo letošnjih ustvarjalnih presežkov, je morala biti kinopremiera načrtovana, a jo je nato višja sila preprečila.
Filmi, ki bi premierno morali zaigrati v kinematografih v minulih mesecih, pa niso mogli, torej niso izpadli iz oskarjevske dirke. A ko bodo kinodvorane spet odprle vrata, bo vsaj enotedensko predvajanje v kinih vnovič postalo obvezen predpogoj. Toda še vedno nekoliko bolj elastičen kot prej, saj zahtevek ne bo več omejen le na Los Angeles, temveč bo dovolj, če bo film sedem dni igral v katerem od komercialnih kinematografov v New Yorku, razširjeni okolici San Francisca, Chicagu, Miamiju ali Atlanti.
Akademija je v preteklih letih presojala dosežke in presežke filmske industrije v 24 glavnih kategorijah, a na prihajajoči podelitvi oskrajev bosta kategoriji mešanja zvoka in montaže zvoka združeni v eno samo. Nekoliko so spremenili tudi zahtevke v kategoriji najboljše izvirne glasbene podlage, in sicer bo morala biti izvirna glasba izvirna najmanj 60-odstotno, da bo lahko prišla v izbor za oskarja, ta odstotek pa se pri filmskih nadaljevanjih znotraj franšiz povzpne na 80. Naslednja sprememba je tudi, da bodo prvič v zgodovini podelitve lahko vsi člani akademije sodelovali v prvem krogu glasovanja za najboljši tujejezični celovečerni film.
Akademija ni edina, ki prilagaja pravila za oskarjevsko kandidaturo. Tudi Združenje tujih dopisnikov Hollywooda, ki stoji za nagradami za dosežke na področju filma in televizije, je zaradi vpliva pandemije na filmsko industrijo prikrojilo pravila, po katerih presojajo ustreznost filma/serije, da se poteguje za zlati globus. Med temi je, podobno kot v primeru oskarjev, da si glasujoči člani združenja lahko potencialne kandidate ogledajo po spletu, ne več v kinih, in da jim povezovao do spletnega ogleda pošljejo studii sami. Podobno pa bodo pravila prikrojili še pri nominacijah za nagrade ameriškega igralskega ceha (Screen Actors Guild – SAG), a te spremembe so še v delu in jih bodo najavili najverjetneje julija.
Zato se je Ameriška akademija filmskih umetnosti in znanosti določila za prihajajoče oskarje pravila nekoliko prikrojiti, čeprav le do takrat, ko se bo svet spet utiril v normalo. »Še vedno verjamemo, da čarobnost sedme umetnosti najbolje in najbolj celovito okusimo v kinu. Za tem še vedno stojimo. Vseeno pa moramo zaradi trenutnih okoliščin dopustiti začasno prilagoditev pravil – tudi ker občinstvo morda še nikoli ni tako cenilo filmov kot v teh kriznih trenutkih,« se je oglasil prvi mož akademije David Rubin.
Nič več samo v mestu angelov
Prvo med razmeram prilagojenih pravil je opustitev zahteve po najmanj enotedenskem predvajanju v losangeleškem kinu. Za najodličnejšega oskarja se bodo lahko potegovali tudi filmi, ki zaradi okoliščin niso prišli v kinematografe in jih je bilo doslej mogoče videti le na spletu. Kar pa ne pomeni, da bo predpogoj za oskarjevsko kandidaturo izpolnil čisto vsak film, ki smo ga lahko pogledali na kakšni pretočnih platform. Da bo akademija o filmu premislila in pretehtala, ali spada v kategorijo letošnjih ustvarjalnih presežkov, je morala biti kinopremiera načrtovana, a jo je nato višja sila preprečila.
93. podelitev oskarjev je načrtovana za 28. februar 2021.
Filmi, ki bi premierno morali zaigrati v kinematografih v minulih mesecih, pa niso mogli, torej niso izpadli iz oskarjevske dirke. A ko bodo kinodvorane spet odprle vrata, bo vsaj enotedensko predvajanje v kinih vnovič postalo obvezen predpogoj. Toda še vedno nekoliko bolj elastičen kot prej, saj zahtevek ne bo več omejen le na Los Angeles, temveč bo dovolj, če bo film sedem dni igral v katerem od komercialnih kinematografov v New Yorku, razširjeni okolici San Francisca, Chicagu, Miamiju ali Atlanti.
Združili zvok in montažo
Akademija je v preteklih letih presojala dosežke in presežke filmske industrije v 24 glavnih kategorijah, a na prihajajoči podelitvi oskrajev bosta kategoriji mešanja zvoka in montaže zvoka združeni v eno samo. Nekoliko so spremenili tudi zahtevke v kategoriji najboljše izvirne glasbene podlage, in sicer bo morala biti izvirna glasba izvirna najmanj 60-odstotno, da bo lahko prišla v izbor za oskarja, ta odstotek pa se pri filmskih nadaljevanjih znotraj franšiz povzpne na 80. Naslednja sprememba je tudi, da bodo prvič v zgodovini podelitve lahko vsi člani akademije sodelovali v prvem krogu glasovanja za najboljši tujejezični celovečerni film.
Na 94. podelitvi oskarjev leta 2022 ne bodo v igri filmi, ki se prikazujejo na DVD-jih, ker želi biti akademija bolj prijazna do okolja.
Akademija ni edina, ki prilagaja pravila za oskarjevsko kandidaturo. Tudi Združenje tujih dopisnikov Hollywooda, ki stoji za nagradami za dosežke na področju filma in televizije, je zaradi vpliva pandemije na filmsko industrijo prikrojilo pravila, po katerih presojajo ustreznost filma/serije, da se poteguje za zlati globus. Med temi je, podobno kot v primeru oskarjev, da si glasujoči člani združenja lahko potencialne kandidate ogledajo po spletu, ne več v kinih, in da jim povezovao do spletnega ogleda pošljejo studii sami. Podobno pa bodo pravila prikrojili še pri nominacijah za nagrade ameriškega igralskega ceha (Screen Actors Guild – SAG), a te spremembe so še v delu in jih bodo najavili najverjetneje julija.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
13:00
Pomagamo si s paro