TRAKTORJI
Nove zahteve, nove cene
Carraro agricube je že homologiran po novih pravilih, z novo evropsko uredbo pa so se dvignile tudi cene traktorjev.
Odpri galerijo
Z začetkom letošnjega leta je začela veljati uredba EU št. 167/2013 o odobritvi in tržnem nadzoru kmetijskih in gozdarskih vozil ali – bolj razumljivo – nova homologacijska zakonodaja za traktorje. Uredba vsebuje zahteve za funkcionalno varnost vozil, zahteve za varnost pri delu in zahteve za okoljsko učinkovitost. Ker pa imamo pri homologaciji traktorjev prožni sistem, lahko proizvajalci preostanek proizvodnje še nekaj časa prodajajo tudi po starih homologacijskih zahtevah.
Pri novi seriji carrarov že na zunaj opazimo, da je traktor nekoliko višji, sicer pa je glavna sprememba pri čiščenju izpušnih plinov. To je pri ozkokolotečnih traktorjih in pri kompaktnih traktorjih z enako velikimi kolesi kar težka naloga, saj je pod pokrovom malo prostora za vgradnjo čistilnih sistemov za izpušne pline. Carraro je to rešil tako, da je oksidacijski katalizator in filter za trdne delce (DOC in DPF) vgradil bočno na zunanji desni strani stroja, kar je zanimiva tehnična rešitev (ena prvih v tem segmentu).
Vse te tehnične zahteve so stroje podražile: pri manjših traktorjih je odstotek podražitve višji kot pri večjih, Carrarovi so po novem dražji za dobrih 10 odstotkov. Carraro agricube 115 FB 3 III B tako stane 43.855 evrov.
Carrarova nova serija
Italijanski Carraro SpA že ponuja serijo traktorjev, ki ustrezajo zahtevam nove homologacijske zakonodaje. Gre za specializiranega proizvajalca sadjarsko-vinogradniških traktorjev in manjših standardnih traktorjev, izdelujejo pa tudi določene serije john deerov, massey fergosonov in claasov.Pri novi seriji carrarov že na zunaj opazimo, da je traktor nekoliko višji, sicer pa je glavna sprememba pri čiščenju izpušnih plinov. To je pri ozkokolotečnih traktorjih in pri kompaktnih traktorjih z enako velikimi kolesi kar težka naloga, saj je pod pokrovom malo prostora za vgradnjo čistilnih sistemov za izpušne pline. Carraro je to rešil tako, da je oksidacijski katalizator in filter za trdne delce (DOC in DPF) vgradil bočno na zunanji desni strani stroja, kar je zanimiva tehnična rešitev (ena prvih v tem segmentu).
Nove zahteve
Nekaj novih zahtev navajamo, nekaj jih je opisano ob fotografijah, vse pa tako ali tako najbolj poznajo le konstruktorji. Vsi traktorji morajo imeti pod sedežem senzor, ki vključi zvočno in svetlobno opozorilo, če traktorist zapusti sedež in ne potegne ročne zavore. Vključena priključna gred se mora ustaviti, če traktorist zapusti sedež (ob tem moramo imeti zvočno svetlobno opozorilo in izklop priključne gredi v sedmih sekundah). Komanda za ustavitev vrtenja priključne gredi mora biti tudi na blatniku. Tlačne hidravlične cevi v radiju enega metra od voznika morajo biti zaščitene s karoserijo (pločevino) ali ovite v ustrezno tkanino. Traktor, ki gre več kot 30 km/h, mora imeti obvezen prikazovalnik vozne hitrosti, proizvajalci pa morajo tudi neodvisnim serviserjem dati na voljo informacije o popravilih in vzdrževanju (zahteva RMI).Vse te tehnične zahteve so stroje podražile: pri manjših traktorjih je odstotek podražitve višji kot pri večjih, Carrarovi so po novem dražji za dobrih 10 odstotkov. Carraro agricube 115 FB 3 III B tako stane 43.855 evrov.