NOVA UREDBA
Ostanite še naprej z nami!
Od danes velja nov zakon o varstvu osebnih podatkov. Veljajo strožja pravila, kazni do 20 milijonov evrov.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – V zadnjih dneh so v elektronske poštne nabiralnike in v telefonska SMS-sporočila deževala sporočila, katerih skupna lastnost je želja pošiljateljev, da še naprej lahko pošiljajo svoje vsebine kot doslej. Ostanite z nami, se je začelo marsikatero sporočilo. A kot doslej ne bo šlo več: famozna kratica GDPR (General Data Protection Regulation ali Splošna uredba EU o varstvu podatkov), ki velja od danes, je izničila številne prejšnje privolitve, ki ste jih že dali v preteklosti. Glede osebnih podatkov veljajo strožja pravila, saj prejšnja iz leta 1995 niso več ustrezala razvoju tehnologije in navad.
In prav zato, ker so bile izničene prejšnje privolitve, vas številna podjetja cukajo za digitalni rokav in vam za ponovno soglasje (ter osebne podatke) ponujajo celo ugodnosti: najdlje je šel Petrol, ki je starim uporabnikom za vsa soglasja ponudil po eno avtopranje, ledeno kavo, napitek, palačinko z banano in tekočino za čiščenje stekel. Na prvo izboljšavo ni bilo treba dolgo čakati: med številnimi elektronskimi sporočili bodo v bodoče manjkala tista, na katera se niste nikoli naročili in s katerih se nemara tudi niste mogli uspešno odjaviti – zdaj pa ne date soglasja in pošte ne bi smelo več biti.
Po novi zakonodaji so pač večje (in sploh navedene) pravice posameznika za njegove podatke: po novem lahko zahtevamo dostop do osebnih podatkov, imamo pravico do popravka, pozabe, izbrisa, omejitve obdelave in ugovora. Predvsem so bolj določene obveznosti upravljavcev in obdelovalcev podatkov oziroma pooblaščenih oseb za varstvo podatkov, ki bodo po novem trepetali pred pritožbami in pravnimi sredstvi, predvsem pa pred kaznimi – upravne globe v višini 10 oziroma 20 milijonov evrov (ali zneski do štirih odstotkov svetovnega letnega prometa podjetja) so konkretna grožnja vsem, ki bi z osebnimi podatki delali še naprej po domače. V resnici pa so prav osebni podatki že dolgo denar za marsikatero informacijsko podjetje, ki je doslej bistveno lažje trgovalo z vašimi podatki, kot bodo od danes naprej. A lep dosežek je že samodejno zmanjšanje reklam med vsak dan prejetimi sporočili.
In prav zato, ker so bile izničene prejšnje privolitve, vas številna podjetja cukajo za digitalni rokav in vam za ponovno soglasje (ter osebne podatke) ponujajo celo ugodnosti: najdlje je šel Petrol, ki je starim uporabnikom za vsa soglasja ponudil po eno avtopranje, ledeno kavo, napitek, palačinko z banano in tekočino za čiščenje stekel. Na prvo izboljšavo ni bilo treba dolgo čakati: med številnimi elektronskimi sporočili bodo v bodoče manjkala tista, na katera se niste nikoli naročili in s katerih se nemara tudi niste mogli uspešno odjaviti – zdaj pa ne date soglasja in pošte ne bi smelo več biti.
20 milijonov evrov znaša najvišja zagrožena kazen.
Po novi zakonodaji so pač večje (in sploh navedene) pravice posameznika za njegove podatke: po novem lahko zahtevamo dostop do osebnih podatkov, imamo pravico do popravka, pozabe, izbrisa, omejitve obdelave in ugovora. Predvsem so bolj določene obveznosti upravljavcev in obdelovalcev podatkov oziroma pooblaščenih oseb za varstvo podatkov, ki bodo po novem trepetali pred pritožbami in pravnimi sredstvi, predvsem pa pred kaznimi – upravne globe v višini 10 oziroma 20 milijonov evrov (ali zneski do štirih odstotkov svetovnega letnega prometa podjetja) so konkretna grožnja vsem, ki bi z osebnimi podatki delali še naprej po domače. V resnici pa so prav osebni podatki že dolgo denar za marsikatero informacijsko podjetje, ki je doslej bistveno lažje trgovalo z vašimi podatki, kot bodo od danes naprej. A lep dosežek je že samodejno zmanjšanje reklam med vsak dan prejetimi sporočili.