VOJNA GORENJCEV
So Blejci spet hoteli potegniti Bohinjce?
Državo obtožili, da je gradnja južne obvoznice izpadla iz proračuna za 2020. Poslanec Franc Kramar zagotavlja, da se bo gradnja začela drugo leto.
Odpri galerijo
Že skoraj pol stoletja se zapleta pri gradnji blejske južne obvoznice, ki bi Blejce in Bohinjce razbremenila izjemnega prometnega kaosa. Zapletlo se je tudi prejšnji četrtek, ko je občina Bled s Civilno iniciativo Mlino, ki se sicer bori za spremembo trase mimo njihove vasi, ob simbolni uri pet minut do dvanajstih v občinski poročni dvorani sklicala tiskovno konferenco. Na njej so se uprli državi, ki naj bi gradnjo obvoznice spet zamaknila za skoraj desetletje. Kot so pojasnili, naj bi jo dobili šele leta 2031. Povabili so tudi nekaj Bohinjcev in sporočili državi, da so prvič združeni in enotni ter da ni več izgovora, da država ne bi začela gradnje.
Podprla ga je tudi predstavnica Civilne iniciative Mlino Sonja Dornik, za katero je bila vest o zamiku gradnje šokantna in nerazumna. »Poznaš država svoj dolg do Bleda, ki je območje nacionalnega pomena?« je dejala in poudarila, da je to nacionalna sramota.
Oglasil se je tudi olimpijec in podjetnik z Bleda Jani Klemenčič in povedal, da ne on ne številni vrhunski športniki, novinarji in drugi obiskovalci kar ne morejo verjeti, da južna obvoznica še ni zgrajena in da gre glavna prometnica med Bledom in Bohinjem še kar neposredno ob jezeru. »Cesta je polna zastojev in nevarna. Kot podjetnik od Republike Slovenije pričakujem, da Bled začne jemati resno in da naredi vse, da se narava in krajina ohranita in se promet končno uredi. Kot občan se s strani države počutim izigranega, Blejci imamo neuresničenih obljub dovolj.«
Ko o zastoju pri gradnji obvoznice povprašamo Franca Kramarja, nekdanjega bohinjskega župana in sedanjega poslanca SAB, torej stranke ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek, nam presenetljivo zatrdi, da se bo gradnja južne obvoznice po zagotovilih ministrice začela drugo leto in bi morala biti končana do 2023. oziroma zagotovo do 2024.
Zakaj so torej Blejci zagnali tak vik in krik in ali je blejska obvoznica v državnem proračunu za prihodnje leto ali ne? Zakaj na občini Bled trdijo, da se bo vse skupaj zavleklo do leta 2031, bohinjski poslanec pa trdi, da ne bo tako?
»Prepričan sem, da je bil blejski župan s tem seznanjen in da to ve. Težko razumem, zakaj so se na blejski občini odločili za tovrstno soliranje in zakaj blejski župan ne komunicira z menoj. Ni prostora za strankarske interese, ampak bi morali držati skupaj. Vsi vemo, da je južna obvoznica nujna za Bled in Bohinj, in najpozneje leta 2024 bo zgrajena! Najprej, v prvi fazi, se bo jeseni 2020 gradilo krožišče v Betinu, medtem se bodo pridobivala soglasja za nadaljno obnovo. Manjka še za 30 odstotkov zemljišč, in če bo treba, bo država morala dati vloge za razlastitev. Nato se bo začela faza gradnje ceste in predora, četrta, zadnja faza, pa bo priklop na obstoječe priključke,« je še zatrdil.
Vse kaže, da so Blejci spet hoteli malo potegnili Bohinjce, a jim ni čisto uspelo. Zgodovina rivalstva med sosednjima občinama je namreč zelo dolga in burna. Tako so že leta 1935 v Bohinju z vsemi državniškimi častmi sprejeli etiopskega cesarja Heileja Selassieja, potem pa se je izkazalo, da je bil to našemljeni Legatov Tonček z Bleda oziroma Lesc.
Blejci izigrani
Kot je povedal župan Bleda Janez Fajfar, je stanje na Bledu nevzdržno, zato je za njih popolnoma nesprejemljiva časovnica izgradnje, ki so jo videli v Načrtih razvojnih programov (NRP) oziroma v državnem proračunu za prihodnje leto. »Ne moremo verjeti, da bi se cesta začela delati šele leta 2023 in bila končana leta 2031,« je povedal in zahteval spremembo državnega proračuna in prerazporeditev sredstev. »Skratka, zahtevamo, da se cesta čim prej zgradi.«Podprla ga je tudi predstavnica Civilne iniciative Mlino Sonja Dornik, za katero je bila vest o zamiku gradnje šokantna in nerazumna. »Poznaš država svoj dolg do Bleda, ki je območje nacionalnega pomena?« je dejala in poudarila, da je to nacionalna sramota.
50 let že trajajo sanje o blejski južni obvoznici.
Oglasil se je tudi olimpijec in podjetnik z Bleda Jani Klemenčič in povedal, da ne on ne številni vrhunski športniki, novinarji in drugi obiskovalci kar ne morejo verjeti, da južna obvoznica še ni zgrajena in da gre glavna prometnica med Bledom in Bohinjem še kar neposredno ob jezeru. »Cesta je polna zastojev in nevarna. Kot podjetnik od Republike Slovenije pričakujem, da Bled začne jemati resno in da naredi vse, da se narava in krajina ohranita in se promet končno uredi. Kot občan se s strani države počutim izigranega, Blejci imamo neuresničenih obljub dovolj.«
Bohinjci razburjeni
Seveda je novica o zamiku gradnje obvoznice zelo razburila Blejce in Bohinjce, prav tako vse, ki se po opravkih, kot turisti ali izletniki kdaj mudijo v prelepih biserih narave in doživljajo grozo zastojev na širšem območju Bleda. Vlečejo se namreč že vse od krožišča v Lescah po Bledu vse do blejske Pristave pri odcepu za Zako. Tako so iz Bohinja začeli prihajati zelo burni odzivi, ki so že pozivali k ukrepom. »Mi Bohinjci sredi raja pa bomo mirno čakali v kolonah do leta 2031. Leta 2031 pa nam bodo prestavili na leto 2041, pa bomo spet 10 let tiho. Zadnji čas je, da nekaj naredimo, pa magari, če podremo most v Soteski,« se je glasilo jasno sporočilo iz Bohinja. Ali drugo: »En dan v najhujši sezoni blokirati promet, naprej spuščati samo domačine in tujce!«
Ko o zastoju pri gradnji obvoznice povprašamo Franca Kramarja, nekdanjega bohinjskega župana in sedanjega poslanca SAB, torej stranke ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek, nam presenetljivo zatrdi, da se bo gradnja južne obvoznice po zagotovilih ministrice začela drugo leto in bi morala biti končana do 2023. oziroma zagotovo do 2024.
Zakaj so torej Blejci zagnali tak vik in krik in ali je blejska obvoznica v državnem proračunu za prihodnje leto ali ne? Zakaj na občini Bled trdijo, da se bo vse skupaj zavleklo do leta 2031, bohinjski poslanec pa trdi, da ne bo tako?
Franc Kramar najprej pojasni, da je precej razočaran nad Blejci, ker niti njega niti predstavnikov države oziroma ministrstva za infrastrukturo niso povabili na tiskovno konferenco, in da mu je žal, da je zaradi tega nastal kratki stik med ministrstvom, ki trdo in veliko dela za obvoznico ter blejsko občino, in da se je pojavilo zgražanje javnosti. Razložil je tudi, da blejske obvoznice res ni v NRP državnega proračuna, a to zato, ker se bo delala v več fazah in so zato nastale prerazporeditve v proračunu ministrstva.
»Prepričan sem, da je bil blejski župan s tem seznanjen in da to ve. Težko razumem, zakaj so se na blejski občini odločili za tovrstno soliranje in zakaj blejski župan ne komunicira z menoj. Ni prostora za strankarske interese, ampak bi morali držati skupaj. Vsi vemo, da je južna obvoznica nujna za Bled in Bohinj, in najpozneje leta 2024 bo zgrajena! Najprej, v prvi fazi, se bo jeseni 2020 gradilo krožišče v Betinu, medtem se bodo pridobivala soglasja za nadaljno obnovo. Manjka še za 30 odstotkov zemljišč, in če bo treba, bo država morala dati vloge za razlastitev. Nato se bo začela faza gradnje ceste in predora, četrta, zadnja faza, pa bo priklop na obstoječe priključke,« je še zatrdil.
Vse kaže, da so Blejci spet hoteli malo potegnili Bohinjce, a jim ni čisto uspelo. Zgodovina rivalstva med sosednjima občinama je namreč zelo dolga in burna. Tako so že leta 1935 v Bohinju z vsemi državniškimi častmi sprejeli etiopskega cesarja Heileja Selassieja, potem pa se je izkazalo, da je bil to našemljeni Legatov Tonček z Bleda oziroma Lesc.