STARODOBNIKI
Starodobnega forda je izdelal iz lesa
Mednarodno srečanje lastnikov najstarejših vozil tudi letos prava paša za oči.
Odpri galerijo
Ceste med Arboretumom Volčji Potok in turističnim naseljem Slovenija Eko resort v Godiču so minuli konec tedna zasedli prav posebni avtomobili in motorji. Društvo starodobnih vozil Kamnik je pripravilo mednarodno srečanje lastnikov najstarejših vozil, od tistih, ki so začeli pisati zgodovino avtomobilizma, do tistih, ki so jih izdelovali ob koncu druge svetovne vojne.
Predsednik Društva starodobnih vozil Kamnik Miro Vrhovnik je predstavil letošnje srečanje: »Starih avtomobilov do letnika 1945 je bilo 22, motorjev do leta 1945 je bilo 17, mlajših mercedesov od leta 1950 naprej 12, cadillacov je bilo devet, še nekaj pa je bilo nekoliko mlajših starodobnikov, ki jih imajo člani našega društva.
Prvič je bil letos na ogled res poseben starodobnik, mercedes 6240 iz leta 1924, ki prihaja iz Krapine, njegov lastnik pa je predsednik hrvaške zveze starodobnikov Anton Presečki. Sodelujoči so prišli iz Slovenije, Hrvaške, Avstrije, Nemčije in Italije. Letos smo vozila maksimalno zavarovali, saj imamo z lanskega srečanja nekaj slabih izkušenj, ko so preveč zavzeti opazovalci, predvsem otroci, na njih pustili nekaj prask in drugih poškodb. Zavedati se moramo, da gre za prave muzejske eksponate izjemne vrednosti in jih moramo tako tudi opazovati. Vsa vozila so registrirana, saj je bistvo starodobnikov, da so vozna, zato smo se z njimi predstavili tudi na okoliških cestah.«
Mag. Janko Uratnik, predsednik Zveze starodobnih vozil Slovenije, je povedal, da organizatorji vsako leto iščejo nove načine, kako prikazati tisto, kar je pri starodobnikih najlepšega. Letos lahko občudujemo predvojna vozila, nekoliko stran so mercedesi, nato nekoliko sodobnejša vozila, čeprav so še vedno starodobniki, pa cadillaci in stari motorji. »Vozila so za obiskovalce prava paša za oči, za njihove lastnike in voznike pa je to zagotovo prijetno druženje z enako mislečimi,« je še dodal.
Presečki je medtem lastnike veteranov povabil na ogled muzeja starodobnikov v Krapino, ki so ga uredili lani. Matjaž Zorman, lastnik Slovenija Eko resorta, je povedal, da so starodobniki polepšali njihovo vas: »Letos je razstava starodobnikov pri nas drugič in upam, da bomo to sodelovanje nadaljevali.«
Veliko občudovanja je požel lincoln continental mark IV, ki ga je pripeljal Milan Lavrič iz Črnuč. Uvozil ga je iz Velike Britanije, Lavrič pa je tisti prodajalec, ki je svoja, po večini ameriška vozila, torej ladje, kot jim tudi pravimo, ponujal na točki blizu križišča Dunajske z Zasavsko oziroma Štajersko cesto. »Moj veteran je letnik 1972, ima motor s prostornino 8000 ccm in moč motorja 400 KS,« je povedal Lavrič. »Porabi približno 25 litrov bencina na 100 km. Dolg je šest metrov, vožnja z njim pa je pravi užitek, saj niti ni tako okoren, kot je videti na prvi pogled. Iz Londona ga je pripeljal sin, kupili pa smo ga na licitaciji.«
Obiskovalci so lahko videli tudi nekaj dvokolesnih veteranov. Največ pozornosti je zbudil BMW-jev motor R-71 s prikolico. Njegov lastnik je Janez Ložar iz Beričevega pri Ljubljani, ki je povedal, da je bil izdelan leta 1938: »Tovarna jih je izdelovala dve leti, nato so prešli na proizvodnjo vojaških motorjev. BMW-jeve dvokolesnike so nato kopirali Rusi in jih izdelali več kot tri milijone primerkov, Rusi pa so vse skupaj nato prodali Kitajcem. Motor sem leta 1990 kupil v Savinjski dolini, bil je v razstavljenem stanju, tako da sem ga domov pripeljal v štirih zabojih. Nato sem ga generalno obnovil, čeprav je bilo včasih kar težko dobiti rezervne dele.«
Predsednik Društva starodobnih vozil Kamnik Miro Vrhovnik je predstavil letošnje srečanje: »Starih avtomobilov do letnika 1945 je bilo 22, motorjev do leta 1945 je bilo 17, mlajših mercedesov od leta 1950 naprej 12, cadillacov je bilo devet, še nekaj pa je bilo nekoliko mlajših starodobnikov, ki jih imajo člani našega društva.
Prvič je bil letos na ogled res poseben starodobnik, mercedes 6240 iz leta 1924, ki prihaja iz Krapine, njegov lastnik pa je predsednik hrvaške zveze starodobnikov Anton Presečki. Sodelujoči so prišli iz Slovenije, Hrvaške, Avstrije, Nemčije in Italije. Letos smo vozila maksimalno zavarovali, saj imamo z lanskega srečanja nekaj slabih izkušenj, ko so preveč zavzeti opazovalci, predvsem otroci, na njih pustili nekaj prask in drugih poškodb. Zavedati se moramo, da gre za prave muzejske eksponate izjemne vrednosti in jih moramo tako tudi opazovati. Vsa vozila so registrirana, saj je bistvo starodobnikov, da so vozna, zato smo se z njimi predstavili tudi na okoliških cestah.«
Mag. Janko Uratnik, predsednik Zveze starodobnih vozil Slovenije, je povedal, da organizatorji vsako leto iščejo nove načine, kako prikazati tisto, kar je pri starodobnikih najlepšega. Letos lahko občudujemo predvojna vozila, nekoliko stran so mercedesi, nato nekoliko sodobnejša vozila, čeprav so še vedno starodobniki, pa cadillaci in stari motorji. »Vozila so za obiskovalce prava paša za oči, za njihove lastnike in voznike pa je to zagotovo prijetno druženje z enako mislečimi,« je še dodal.
Presečki je medtem lastnike veteranov povabil na ogled muzeja starodobnikov v Krapino, ki so ga uredili lani. Matjaž Zorman, lastnik Slovenija Eko resorta, je povedal, da so starodobniki polepšali njihovo vas: »Letos je razstava starodobnikov pri nas drugič in upam, da bomo to sodelovanje nadaljevali.«
Veliko občudovanja je požel lincoln continental mark IV, ki ga je pripeljal Milan Lavrič iz Črnuč. Uvozil ga je iz Velike Britanije, Lavrič pa je tisti prodajalec, ki je svoja, po večini ameriška vozila, torej ladje, kot jim tudi pravimo, ponujal na točki blizu križišča Dunajske z Zasavsko oziroma Štajersko cesto. »Moj veteran je letnik 1972, ima motor s prostornino 8000 ccm in moč motorja 400 KS,« je povedal Lavrič. »Porabi približno 25 litrov bencina na 100 km. Dolg je šest metrov, vožnja z njim pa je pravi užitek, saj niti ni tako okoren, kot je videti na prvi pogled. Iz Londona ga je pripeljal sin, kupili pa smo ga na licitaciji.«
Mizarjeva mojstrovinaVeliko zanimanja je med obiskovalci požel starodobnik ford T, ki je nastajal pravzaprav zadnjih nekaj let. Sliši se skoraj neverjetno, in prav tak je bil načrt Marka Kvedra, mizarja iz Rafolč pri Lukovici. Pred šestimi leti je začel izdelovati leseno repliko legendarnega Fordovega modela T. Predlani jeseni mu je ta neverjetni podvig, v katerega je vložil ogromno truda in znanja, uspel. Vozilo, ki je v 70 odstotkih narejeno iz lesa, je izdelal po originalnih načrtih modela ford T touring iz leta 1919. Zdaj je Kvedrov črni ford T dodelan do najmanjše podrobnosti, saj ima celo avtoradio. Za avto, ki je imel sprva le črno platneno streho, je zdaj do vsake najmanjše podrobnosti izdelal še potniško kabino. O kakšni manjši serijski proizvodnji ne razmišlja, saj je vesel, da je do konca izpeljal svoj načrt. V Godiču smo še izvedeli, da naj bi Marko Kveder takega forda izdelal še za brata Marjana, ki ima v Lukovici mehanično delavnico.
Obiskovalci so lahko videli tudi nekaj dvokolesnih veteranov. Največ pozornosti je zbudil BMW-jev motor R-71 s prikolico. Njegov lastnik je Janez Ložar iz Beričevega pri Ljubljani, ki je povedal, da je bil izdelan leta 1938: »Tovarna jih je izdelovala dve leti, nato so prešli na proizvodnjo vojaških motorjev. BMW-jeve dvokolesnike so nato kopirali Rusi in jih izdelali več kot tri milijone primerkov, Rusi pa so vse skupaj nato prodali Kitajcem. Motor sem leta 1990 kupil v Savinjski dolini, bil je v razstavljenem stanju, tako da sem ga domov pripeljal v štirih zabojih. Nato sem ga generalno obnovil, čeprav je bilo včasih kar težko dobiti rezervne dele.«