NA KOŽO

Kolumna Boštjana Fona: Polletna cestna izguba

Preprosto: preveč varno je nevarno.
Fotografija: FOTO: Mavric
Odpri galerijo
FOTO: Mavric

V prvih šestih mesecih letošnjega leta je bila Slovenija ob natančno 100,800.000 evrov. Ne zaradi tožb, arbitraž, nasedlih državnih projektov in podobnega. Evromatematiki so izračunali, da ugaslo življenje na cesti, upoštevajoč vse faktorje, ki sledijo tovrstni tragediji, všteli so vpliv nepričakovane smrti na svojce preminulega, državo stane 1,8 milijona evrov. Na naših cestah je uradno v šestih mesecih umrlo 56 ljudi, kar znese sto milijonov in še nekaj evrov drobiža. Vmes je nekaj tujcev, kar pomeni, da del izgube porinemo drugim državam.

Toda naša statistika nesreč v nasprotju z večino drugih evropskih držav ne upošteva tistih, ki so za vekomaj odšli na cesti zaradi zdravstvenih težav. Tako smo na okoli sto milijonih evrov minusa, par milijonov gor ali dol. Izvajamo akcije preventive. Kazni so ubijalske. Ljudje pa umirajo na asfaltu. Policija s pooblastili, ministrstvo za infrastrukturo, agencija, ki naj bi skrbela za varnost v prometu, sveti za preventivo v cestnem prometu in drugi so res izjemno učinkoviti. Tako da je Slovenija po evropski cenitvi umrlih na cestah letos v izgubi za 27 milijonov evrov več kot v šestih mesecih leta 2018. Čestitamo vam tisti, ki bomo poskušali poletje na razbeljenem asfaltu za volanom, na biciklu, sedeč na motociklu ali hodeč peš, nekako preživeti. Ob predstavljanju in izvajanju programov, ki se financirajo iz evropskih ali državnih skladov, naši akterji cestne preventive do danes niso povedali za pred enajstimi leti preminulega Nizozemca Hansa Mondermana. Cestni arhitekt je ob prvih skicah ovinkov računal na to, da pri prometu nima opraviti z naravnimi silami, ampak z ljudmi. Če je cesta zunaj naselja enako narejena kot na urbanem območju, le da je poleg znak za omejitev, bodo šoferji vozili počasneje samo zaradi strahu pred policijsko kontrolo. Prostor cestnega druženja v mestnih in vaških središčih je načrtoval brez kakršne koli prometne signalizacije oziroma je bila ta minimalna. Na kratko: Monderman je načrtoval prometnice za človeka, ne za pločevino na kolesih. Preljubi varuhi varnosti v prometu, poiščite naselja Ouderhaske ali Drachten in druge Nizozemčeve cestne zavoje namesto sestavljanja programov varnosti v prometu brez repa, glave in rezultatov. Nepotrebnih tragedij in stomilijonskih minusov na pol leta boste prihranili naši deželici. Preprosto: preveč varno je nevarno.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Predstavitvene informacije