NA EKS

Kolumna Dejana Vodovnika: Džizus Kranjc in Čedno dekle

Pri nas, v našem prepirljivem podalpskem močvirju, z muzikali nimamo veliko uspehov.
Fotografija: Muzikal Čedno dekle FOTO: Arhiv Muzikala
Odpri galerijo
Muzikal Čedno dekle FOTO: Arhiv Muzikala

V teh dneh mineva devetindvajset let, odkar so prvič zavrteli romantično komedijo z naslovom Čedno dekle (Pretty Woman). V njem je nastopila takrat 21-letna Julia Roberts, ki jo je film izstrelil med zvezde in ji prinesel prvo nominacijo za oskarja. Upodobila je prostitutko Vivian Ward, ki jo je za lepe denarce najel milijarder Edward Lewis (Richard Gere).
Film, delo režiserja Garryja Marshalla, je takoj postal ena največjih uspešnic in eden najboljših romantičnih filmov vseh časov. Prvotni naslov je bil 3000 dolarjev, kolikor je znašala vsota, ki jo je glavna junakinja dobila za eno noč. Richard Gere sicer ni bil prva režiserjeva izbira. Vlogo milijarderja je najprej ponudil Alu Pacinu in Silvestru Stallonu. Tudi vlogo Vivian so ponujali drugim igralkam, a Sandra Bullock, Kristin Davis in Sarah Jessica Parker so jo vse po vrsti zavrnile. Sklenile so, da nočejo igrati prostitutke.
Muzikal Čedno dekle FOTO: Arhiv Muzikala
Muzikal Čedno dekle FOTO: Arhiv Muzikala

Je pa film Čedno dekle, ki prikazuje ameriški sen v klasičnem pomenu besede in pripoveduje o malem človeku, ki se povz­pne po družbeni lestvici, dobil tudi svojo glasbeno različico. Zanjo je poskrbel Bryan Adams. Rocker, ki je znan tudi pri nas. Na Broadwayu pa je na oder postavil muzikal s tem naslovom. In kot je slišati iz ust tistih, ki so ga že videli v živo (ne le po družabnih omrežjih), ni slab. »Ni neki presežek, je pa prav zelo simpatičen izdelek,« mi je dejala znanka, ki je imela voljo in možnost, da si je muzikal v New Yorku ogledala v živo.

Pri nas, v našem prepirljivem podalpskem močvirju, z muzikali nimamo veliko uspehov. Mamma mia! včeraj, zdaj Briljantina. Muzikali vsake toliko preplavijo Slovenijo. Ali se še spomnite Male prodajalne groze iz leta 2004? Tudi tisto je bil muzikal. Pa Avenue Q tudi … Takrat, se mi zdi, v Sloveniji še nis(m)o padali na muzikale.

»Resnici na ljubo je ta žanr v Sloveniji navzoč že precej dlje, saj ga na repertoar redno dajejo gledališke hiše pa mariborska opera, Ljubljanski festival … Prelomilo pa se je takrat, ko so se ga lotili neodvisni producenti. V primerjavi z javnimi zavodi, ki imajo veliko programov in predstav, stavi neodvisni producent vse na eno predstavo, več mora vložiti v promocijo, saj mora predstava živeti precej dlje. Znano je, da produkcija muzikala stane trikrat več od na primer operne predstave, in tudi priprave trajajo trikrat dlje. Neodvisni producent po eni strani tvega več, ima pa po drugi precej proste roke pri izboru sodelavcev. Skratka, morda je bilo za preboj treba tvegati nekoliko več,« je pred časom v pogovoru za Nedeljske novice dejal dirigent maestro Patrik Greblo, ki je dirigiral že marsikateremu muzikalu.

Pred kakimi sedmimi leti je na Ljubljanskem festivalu gostoval muzikal Jesus Christ Superstar, ki je bil verjetno eden težje pričakovanih dogodkov. Saj vsi vemo, da gre za klasično, skoraj pol stoletja staro rock opero na temo poslednjih Jezusovih dni.
Nastanek tega muzikala v začetku sedemdesetih let smo si razlagali v kontekstu vsesplošnega osvobajanja, uporov, hipijevskega gibanja in vzpona rockovske glasbe. Džisus Kranjc, kot so nekateri hudomušno rekli muzikalu, se zdaj vrača na oder zagrebškega gledališča Komedija.

Svoj muzikal je te dni napovedala ameriška pevka Britney Spears. Pripravila bo, kot pravi, pravljični muzikal s svojimi skladbami, ki bo prežet s feminističnimi toni. Naslov Baby One More Time se nanaša na njeno istoimensko uspešnico iz 90. let minulega stoletja.
Britney Spears FOTO: K. E.
Britney Spears FOTO: K. E.

S to skladbo je zaslovela kot najstniška popzvezda in ena najbolj prepoznavnih glasbenic 20. stoletja. Singel je bil prodan v desetih milijonih izvodov in se je znašel na vrhu tako rekoč vseh glasbenih lestvic, videospot pa je pogosto uvrščen na seznamih najboljših videoizdelkov 90. let. Muzikal bo konec oktobra premierno na ogled v Chicagu, pozneje pa se seli na Broadway.
In tako se, kot vse kaže, svet vrti. Muzikali še kar osvajajo odre. Pesmi iz njih pa lestvice. Pri nas pa morajo javni zavodi v programe uvrščati znance, prijatelje znancev in podobno, neodvisni producenti pa morajo trkati od vrat do vrat. Vrata se odpro, če je za njimi morda kdo, ki ima toliko volje, da le dvigne rit s fotelja in pač stopi odpret. Tako se svet vrti tukaj in zdaj; okoli nas!

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Predstavitvene informacije