NA EKS

Kolumna Lare Paukovič: Tiktok, je kdo doma?

V tednu od 16. marca, ko se je začela karantena, si je tiktok naložilo dva milijona ljudi.
Fotografija: Trik je v bizarnosti videoposnetkov. FOTO: WIKICOMMONS
Odpri galerijo
Trik je v bizarnosti videoposnetkov. FOTO: WIKICOMMONS

Prejšnji teden sem v kolumni pisala o tem, kako je obdobje karantene prispevalo k priljubljenosti aplikacije zoom, ki omogoča zasebne in službene pogovore prek spleta. A še ena aplikacija je v tem času doživela razcvet in privabila nove uporabnike: tiktok. Tiktok se ni pojavil čez noč, ampak je na sceni že kar nekaj časa – v bistvu je to zadnje leto »it« aplikacija za pripadnike generacije Z (stare med 18 in 24 leti) in mlajše, ki se jim facebook in twitter zdita popolnoma brez zveze, preostalih aplikacij, kot sta instagram in snapchat, pa so se že naveličali.

Najenos
tavneje bi lahko tiktok opisali kot aplikacijo za deljenje kratkih videoposnetkov, ki so lahko privlačni (dekleta in fantje plešejo na popularno glasbo, razkazujejo svoje outfite ali stanovanje), zabavni (oblačenje v kostume, triki z živalmi, razni skeči) ali pa popolnoma absurdni (odrasel moški oponaša dojenčka, pes z ritjo napihuje balone). Vsak uporabnik lahko označi tematike posnetkov, ki ga zanimajo, in ti se mu potem prikazujejo na domači strani – neskončno globokem bazenu vsebin, ki nimajo čisto nobenega drugega namena razen tega, da kradejo čas.

In ukradejo ga lahko zelo veliko: ko sem prvič slišala za tiktok, mi ni bilo jasno, kako lahko ljudje tripajo na te kratke nesmiselne posnetke, ko sem si enkrat naložila aplikacijo, pa sem na domači strani mimogrede preživela dve uri. Trik je ravno v bizarnosti videoposnetkov: en je bolj smešen, banalen, čudaški od drugega; zato nas zanima, kaj nam aplikacija še lahko ponudi. In več časa ko preživimo gor, bolje nas pozna, zato nam ponuja točno tisto, kar bo pritegnilo našo pozornost (TikTokovi algoritmi res dobro delujejo); hkrati pa se tudi uporabniki, ki snemajo videoposnetke, učijo reagirati na to, kateri posnetki naletijo na dober sprejem – jih torej ljudje gledajo, se nanje odzivajo s komentarji in všečki, jih delijo in tako dalje.

Trik je v bizarnosti videoposnetkov. FOTO: WIKICOMMONS
Trik je v bizarnosti videoposnetkov. FOTO: WIKICOMMONS
Vsebin, ki so popularne, proizvajajo vse več ali iščejo nekaj podobnega, kar bi lahko posneli. To odzivanje na trende gre predvsem dobro najstnikom, ki so odrasli s pametnimi telefoni, kar bo čez kakšnih deset let tudi njihova velika prednost na delovnih mestih. To je generacija, za katero ni neobičajno, da dekle ali fant s sosednje ulice zaslovi z youtube posnetki – zakaj se ne bi enako zgodilo s tiktokom? Samo vedeti moraš, kaj je ljudem všeč. Ena od uporabnic, katere tiktok posnetek je postal viralen, je za tuje medije povedala, da se ji zdi tiktok povsem enostavna reakcija na ogromne količine multimedijskih vsebin, ki smo jim izpostavljeni vsak dan – in morda malo tudi pobeg od njih.

Kakor koli, v tednu od 16. marca, ko se je začela karantena, si je tiktok naložilo dva milijona ljudi, 18 odstotkov več kot teden pred tem, in poskušalo čim bolj izkoristiti situacijo za štirimi stenami. Snemali so se med peko toastov, imeli karaoke v dnevni sobi, učili babico popularen tiktok ples, delali stoje po vrtu ... če si sposodim tisto zlajnano frazo oziroma uvod v šalo: »Tok, tok, je kdo doma?« Vsi so doma – in vsi uporabljajo tiktok, očitno. Na njem zdaj, ko se je mreža uporabnikov tako povečala, tudi niso več samo pripadniki generacije Z ali mlajši, ampak tudi vse več starejših, celo uporabnikov v štiridesetih ali petdesetih letih, čeprav je iz njihovih posnetkov pogosto razvidno, da jim tak način izražanja, skozi šaljive videoposnetke, ni ravno blizu in da se pač trudijo, da bi ostali v koraku s časom. Če so pred leti osvojili uporabo facebooka in instagrama s hashtagi – pardon, ključniki – vred, zakaj ne bi zdaj še tiktoka?

Ni se pojavil čez noč. FOTO: YOUTUBE
Ni se pojavil čez noč. FOTO: YOUTUBE
A v tiktok maniji še najbolje pridejo skozi tisti, ki nikoli niso bili navdušenci nad družabnimi omrežji, kajti ti nimajo občutka, da kaj zamujajo. Vsi, ki smo imeli malo po začetku novega tisočletja myspace, netlog, MSN messenger in kar je bilo še tedaj popularno, pozneje pa facebook, twitter, instagram, linkedIn, snapchat in tako dalje, pa se bomo še naprej čutili primorane spremljati tehnološke novosti – dokler ne bomo lepega dne, ko se bo pojavila aplikacija, še desetkrat bolj bizarna od tiktoka, končno ugotovili, da smo zanje prestari.

Predstavitvene informacije

Predstavitvene informacije