NA KOŽO
Kolumna Mateja Lahovnika: Inflacija državnih sekretarjev
Za povečevanje števila državnih sekretarjev ni nobenega pametnega razloga.
Odpri galerijo
Poslanci koalicije so v parlamentarni postopek vložili predloga sprememb zakona o vladi ter zakona o državni upravi, s katerima bodo povečali število državnih sekretarjev na posameznih ministrstvih in v vladnih službah. Vlada predlog podpira. Državni sekretar je politična funkcija namestnika ministra, zato je bilo pred desetimi leti določeno, da ima vsak minister praviloma le enega državnega sekretarja. Vsako ministrstvo je namreč razdeljeno na direktorate, na čelu katerih je generalni direktor direktorata kot vrh strokovnega dela državne uprave. Zato ni nobenega pametnega razloga, da vlada povečuje število državnih sekretarjev po ministrstvih.
Logika, da bo več politično nastavljenih kadrov v vladi boljše reševalo probleme, je v temelju zgrešena. Namesto dodatnih državnih sekretarjev potrebujemo konkretne ukrepe, ki bodo koristili uporabnikom javnih storitev. Minister za zdravje bo lahko na primer po novem imel kar štiri namestnike oziroma državne sekretarje. Težko je verjeti, da se bo položaj bolnikov, zdravnikov ali medicinskih sester zaradi tega izboljšal. Zdravniki opozarjajo, da jih je glede na starajoče se prebivalstvo premalo ter da so preobremenjeni z administracijo in birokracijo.
Zaradi tega jim zmanjkuje časa za kakovostno delo z bolniki. Veliko bolje bi bilo, če bi namesto vseh teh novih državnih sekretarjev raje zaposlili več zdravnikov. Minuli teden je javnost šokirala novica, da v ptujski bolnišnici primanjkuje aparatov za dihanje. V bolnišnici so celo morali odpovedati nekatere operacije, bolnikov z dihalno stisko pa je vse več. Nedopustno in onkraj razuma je, da se lahko to zgodi v Sloveniji leta 2019. S temi konkretnimi problemi bi se morali pristojni ukvarjati, in ne z dodatnimi političnimi nastavitvami. Minister brez listnice, pristojen za Slovence po svetu, Česnik, ki sploh nima svojega ministrstva, bo po novem dobil celo dva državna sekretarja oziroma dva politična namestnika. Vse skupaj si je težko razlagati drugače, kot da nekdo želi precej s silo na stroške davkoplačevalcev ustvariti dodatne nepotrebne službe v političnem delu državne uprave.
Logika, da bo več politično nastavljenih kadrov v vladi boljše reševalo probleme, je v temelju zgrešena. Namesto dodatnih državnih sekretarjev potrebujemo konkretne ukrepe, ki bodo koristili uporabnikom javnih storitev. Minister za zdravje bo lahko na primer po novem imel kar štiri namestnike oziroma državne sekretarje. Težko je verjeti, da se bo položaj bolnikov, zdravnikov ali medicinskih sester zaradi tega izboljšal. Zdravniki opozarjajo, da jih je glede na starajoče se prebivalstvo premalo ter da so preobremenjeni z administracijo in birokracijo.
Zaradi tega jim zmanjkuje časa za kakovostno delo z bolniki. Veliko bolje bi bilo, če bi namesto vseh teh novih državnih sekretarjev raje zaposlili več zdravnikov. Minuli teden je javnost šokirala novica, da v ptujski bolnišnici primanjkuje aparatov za dihanje. V bolnišnici so celo morali odpovedati nekatere operacije, bolnikov z dihalno stisko pa je vse več. Nedopustno in onkraj razuma je, da se lahko to zgodi v Sloveniji leta 2019. S temi konkretnimi problemi bi se morali pristojni ukvarjati, in ne z dodatnimi političnimi nastavitvami. Minister brez listnice, pristojen za Slovence po svetu, Česnik, ki sploh nima svojega ministrstva, bo po novem dobil celo dva državna sekretarja oziroma dva politična namestnika. Vse skupaj si je težko razlagati drugače, kot da nekdo želi precej s silo na stroške davkoplačevalcev ustvariti dodatne nepotrebne službe v političnem delu državne uprave.