Kolumna Miše Terček: Slovo antijunaka

Znašel se je v svetu, ki mu bo za napake v preteklosti še kako zelo očital in mu jih ne bo odpustil, čeprav je s svojimi dejanji večinoma škodoval predvsem sebi.
Fotografija: Osrednji liki v animirani seriji FOTOGRAFIJI: NETFLIX
Odpri galerijo
Osrednji liki v animirani seriji FOTOGRAFIJI: NETFLIX

O BoJacku Horsemanu smo v tej kolumni že pisali, a niti tokrat enostavno ne moremo mimo njega, saj gre najbrž za najbolj kultno animirano serijo, ki Netflix spremlja že od njegovih začetkov. BoJack je za leto 2020 to, kar so bili Simpsonovi za devetdeseta, in to, kar je bil za njih South Park, le da je prvi v svojem bitu, v svoji esenci realnejši, se ukvarja z resničnimi in aktualnimi težavami posameznika v sodobnem svetu, četudi gre za animacijo, v kateri nastopajo počlovečene živali.


A prav zato so karakterji nastopajočih likov toliko bolj jasno poudarjeni. Nič čudnega, da je serija letos že pobrala prestižno nagrado Critics' Choice, ki jo podeljuje stroka oziroma kritiki, in sicer za najboljšo animirano nadaljevanko. In res je daleč najboljša. Žal pa je zdaj vsega konec, saj je prav te dni Netflix objavil zadnjih osem delov šeste sezone.

Oveneli igralec BoJack v zadnjih epizodah stoji na križpotju in se odloči za »pravo« pot. Umakne se iz javnega življenja, stran od blišča in bede Hollywooda, na akademiji začne poučevati igro ter stke nove prijateljske vezi s študenti. A radovedna in škodljiva tabloidna novinarka začne brskati po njegovi nedavni preteklosti pred zdravljenjem na kliniki za odvisnosti, odkrije kup zgodb in se odloči, da jih bo objavila.
Osrednji liki v animirani seriji FOTOGRAFIJI: NETFLIX
Osrednji liki v animirani seriji FOTOGRAFIJI: NETFLIX

Neprijetna preteklost, za katero je BoJack prepričan, da jo je pustil za sabo, tako oživi in ga začne loviti ter mu prekriža načrte o novem, mirnem življenju. Ob strani mu stojita le njegova večno zvesta agentka Princess Carolyn in do neke mere tudi neodločna in izgubljena pisateljica Diane Nguyen.

Peta sezona (torej predzadnja) animirane dramedije BoJack Horseman je bila drzna, aktualna in je obravnavala tabuje, prvi del šeste sezone (prvih osem epizod, ki so bile premierno prikazane lani) pa je presenetil z vse več drame in vse manj komedije, satire. Antijunak BoJack Horseman, animirani lik konja, ki se bori s povsem človeškimi odvisnostmi in težavami, ima vedno bolj realne probleme, postaja nekakšen Charlie Sheen oziroma nekdo, ki ga vsi poznamo, postaja eden od nas – žrtev hitrega življenjskega tempa, ki se bori z vsem, kar mu pride na pot; z okolico, prijatelji, sodelavci, priložnostmi in ne nazadnje predvsem sam s sabo.

BoJack Horseman je v kratkem času postal fenomen. Očitno se vseeno veliko ljudi lahko poistoveti z obupanim in povoženim moškim, starim čez 50 let, ki smo ga lahko spremljali, kako je rasel od popolnoma otročjega, neobrzdanega, neodgovornega in razvajenega zvezdnika do obžalujočega, potrtega in razmišljujočega posameznika, ki ga lovijo lastni demoni.

Sedeminsedemdeset epizod zaključuje misel, da je težko ubežati odgovornosti za svoja dejanja, saj je BoJack sprva prepričan, da mu svet ne more več očitati »starega Horsemana«, saj je začel na novo in s tem izbrisal pretekle grehe. »Zdaj sem druga oseba,« ponavlja. A BoJack kaj hitro ugotovi, da se je znašel v svetu, ki ne pozna časa, svetu, v katerem sta preteklost in sedanjost eno in isto, svetu, ki ne tolerira več nasilja nad ženskami (gibanje #MeToo), rasizma, ksenofobije in homofobije.
BoJack Horseman, antijunak, ki se je prisiljen soočiti s svojo preteklostjo.
BoJack Horseman, antijunak, ki se je prisiljen soočiti s svojo preteklostjo.

Znašel se je v svetu, ki mu bo za napake v preteklosti še kako zelo očital in mu jih tudi ne bo odpustil, čeprav je s svojimi dejanji večinoma škodoval predvsem sebi. Ne nazadnje je to svet, ki je odnesel tudi tako mogočnega in vplivnega človeka, kot je hollywoodski producent Harvey Weinstein.
BoJack je tragična figura in sedme sezone najbrž ne bi prinesel, zato so se ustvarjalci razumljivo odločili, da zadevo končajo, pokopljejo, dokler jo še lahko. Gledalci in gledalke smo sicer razočarani, a zadnji dve sezoni sta nam ponudili enega boljših scenarijev, kar smo jim bili priča v zadnjih letih, in to ne zgolj v spektru animiranih serij, temveč tudi širše.

BoJack Horseman je postal Kaliforniciranje internetne generacije, v resnici pa je njegova zgodba in njegovo razmišljanje namenjeno tudi starejšim, saj je njegova usoda usoda vseh, ki so se kdaj znašli v podobnih situacijah; če ne sami, pa tisti, ki jih poznajo, ali tisti, o katerih berejo.

BoJack Horseman je z zaključkom sedme, zadnje sezone nepričakovano postal ključen lik za razumevanje sodobnega sveta. Kdo bi si mislil, da se bomo nekega dne učili od animiranega konja in z njim doživljali katarzo? No, ta dan je očitno prišel. Pogrešali ga bomo.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Predstavitvene informacije