NA KOŽO

Komentar Mateja Lahovnika: Blagovna znamka

V ameriški ligi NBA je posel vsaj tako pomemben kot šport in tudi zaslužki so temu primerni.
Fotografija:
Odpri galerijo

Luka Dončić bo verjetno prvi slovenski športnik, ki bo v karieri zaslužil pol milijarde dolarjev. Čeprav so ga športni novinarji postavili na drugo mesto med športniki leta v Sloveniji, pa je po globalni prepoznavnosti že daleč najbolj znan slovenski športnik.

V ameriški košarkarski ligi NBA podira rekord za rekordom, hkrati pa uživa velike simpatije javnosti tudi zaradi svojega obnašanja, saj z delavnostjo in skromnostjo predstavlja pravi zgled za mlade in pravo nasprotje nekaterim drugim problematičnim zvezdnikom. Zato ni presenetljivo, da vse več podjetij v njem prepoznava priložnost za trženje svojih proizvodov.


Tako kot je Evropa obljubljena dežela za najboljše svetovne nogometaše, je to v košarki ameriška NBA. Posamezni klubi so organizirani kot franšize lige NBA, lastnik Dallasa pa se je odločil, da bo prihodnost svoje franšize gradil prav na Dončiću. Velika priljubljenost Luke Dončića je povzročila pravo tekmo med proizvajalci športne opreme, s kom bo podpisal pogodbo.

Potem ko mu je potekla pogodba z Nikejem, je nekajkrat igral v športnih copatih Under Armours, s katerimi nastopa superzvezdnik Stephen Curry. Samo z opremljevalcem športne obutve Nike bi v kratkem lahko podpisal novo petletno pogodbo, vredno okrog 100 milijonov dolarjev. V NBA je posel vsaj tako pomemben kot šport in tudi zaslužki so temu primerni. Že omenjeni Stephen Curry bo v petih sezonah pri Golden State Warriors prejel 201 milijon dolarjev.

Drugi najboljši slovenski košarkar Goran Dragić je pred štirimi leti podpisal pogodbo z Miami Heat, po kateri bo prejel 90 milijonov dolarjev. Takrat je spadal v sam vrh najbolje plačanih košarkarjev v NBA, danes že ne več. Nove sponzorske pogodbe, ki so jih sklenili klubi v ameriški košarkarski NBA ligi, in prejemki od TV-pravic omogočajo še višje zneske.

Grški zvezdnik Antetokounmpo bo tako v petih letih v Milwaukeeju zaslužil približno 240 milijonov dolarjev, k temu pa je treba prišteti še pogodbe s podjetji. Zato ne bo nobeno presenečenje, če bo Luka Dončić v karieri presegel pol milijarde dolarjev zaslužka. Navsezadnje je najbolj prepoznavna blagovna znamka iz Slovenije.

Predstavitvene informacije

Predstavitvene informacije