Komentar Mateja Lahovnika: Prijetno s koristnim
Slovenija je najbolj varna turistična destinacija v EU, saj smo uspešno omejili širjenje koronavirusa.
Odpri galerijo
Namen turističnega bona je združiti prijetno s koristnim. Štiričlanska družina z dvema otrokoma si bo lahko za 500 evrov privoščila soliden dopust v domačih krajih, hkrati pa bomo s spodbujanjem domače potrošnje pomagali domačemu turizmu. Turistični bon bo prenosljiv tako, da bodo lahko tisti v družini, ki ga ne morejo izkoristiti, pravico prenesli na družinske člane.
Spodbude so seveda omejene na turistično ponudbo z nastanitvami, saj je ideja, da Slovenci obiščejo domače turistične destinacije za nekaj dni in tam tudi kaj dodatno zapravijo. Večja domača potrošnja bo omogočila preživetje turistične dejavnosti, ohranjanje delovnih mest v turizmu in tudi povečala priliv v davčno blagajno. Turizem in z njim neposredno povezane dejavnosti v Sloveniji predstavljajo 10 % BDP in zaposlujejo več kot 50.000 ljudi.
Turistični bon ima zelo pomemben multiplikativen učinek in ne pomeni le odliva iz državnega proračuna, ampak tudi priliv iz naslova DDV ter davkov in prispevkov iz bruto plač v turizmu in s turizmom povezanimi dejavnostmi. Zelo pomemben je prav učinek večje porabe skozi verigo vrednosti dejavnosti, povezanih s turizmom, kot so trgovine, kmetijstvo, prevozi in različne druge športnorekreacijske storitve. Slovenija je trenutno najbolj varna turistična destinacija EU, saj je najbolj uspešno omejila širjenje koronavirusa. Kljub temu Avstrija zavlačuje z odpiranjem severne meje.
Turist, ki pride k nam, mora ob vrnitvi še vedno v karanteno. Več kot očitno posamezne države EU spet sproščajo ukrepe tako, da koristijo izključno njim. Avstrija prioritetno sprošča mejo z natančno določenimi sosedami, od katerih si v turizmu obeta največ koristi. Gre predvsem za Nemčijo, od koder v Avstrijo prihaja kar dve tretjini turistov. Za zapiranje meja je dovolj ena stran, pri odpiranju pa potrebuješ sodelovanje soseda. Zaenkrat se zdi, da se Avstrijcem z odpiranjem meje s Slovenijo prav nič ne mudi. Tudi ali predvsem zato, ker želijo turiste zadržati doma.
Spodbujanje večje domače potrošnje v obliki turističnih bonov je zato nujno in koristno tako za domače ponudnike, ki živijo od turizma, kot za domače goste.
Slovenija je najbolj varna turistična destinacija v EU, saj smo uspešno omejili širjenje koronavirusa.
Spodbude so seveda omejene na turistično ponudbo z nastanitvami, saj je ideja, da Slovenci obiščejo domače turistične destinacije za nekaj dni in tam tudi kaj dodatno zapravijo. Večja domača potrošnja bo omogočila preživetje turistične dejavnosti, ohranjanje delovnih mest v turizmu in tudi povečala priliv v davčno blagajno. Turizem in z njim neposredno povezane dejavnosti v Sloveniji predstavljajo 10 % BDP in zaposlujejo več kot 50.000 ljudi.
Turistični bon ima zelo pomemben multiplikativen učinek in ne pomeni le odliva iz državnega proračuna, ampak tudi priliv iz naslova DDV ter davkov in prispevkov iz bruto plač v turizmu in s turizmom povezanimi dejavnostmi. Zelo pomemben je prav učinek večje porabe skozi verigo vrednosti dejavnosti, povezanih s turizmom, kot so trgovine, kmetijstvo, prevozi in različne druge športnorekreacijske storitve. Slovenija je trenutno najbolj varna turistična destinacija EU, saj je najbolj uspešno omejila širjenje koronavirusa. Kljub temu Avstrija zavlačuje z odpiranjem severne meje.
Turist, ki pride k nam, mora ob vrnitvi še vedno v karanteno. Več kot očitno posamezne države EU spet sproščajo ukrepe tako, da koristijo izključno njim. Avstrija prioritetno sprošča mejo z natančno določenimi sosedami, od katerih si v turizmu obeta največ koristi. Gre predvsem za Nemčijo, od koder v Avstrijo prihaja kar dve tretjini turistov. Za zapiranje meja je dovolj ena stran, pri odpiranju pa potrebuješ sodelovanje soseda. Zaenkrat se zdi, da se Avstrijcem z odpiranjem meje s Slovenijo prav nič ne mudi. Tudi ali predvsem zato, ker želijo turiste zadržati doma.
Spodbujanje večje domače potrošnje v obliki turističnih bonov je zato nujno in koristno tako za domače ponudnike, ki živijo od turizma, kot za domače goste.