Komentar Miše Terček: Šov vseh šovov
Donald Trump je tik pred ameriškimi predsedniškimi volitvami ponovno poskrbel za televizijski šov. Tokrat je napolnil newyorški Madison Square Garden, najznamenitejšo dvorano na svetu, v kateri so v zadnjih desetletjih nastopala vsa najbolj zveneča imena v zgodovini glasbe in športa, in znova v svojem značilnem slogu zabrisal meje med šovbiznisom in politiko.
Dogodek so prenašale domala vse ameriške televizije in drugi medijski kanali oziroma profili na družbenih omrežjih. Trump je svoj predvolilni šov spretno izkoristil predvsem tako, da je povabil zveneča in prepoznavna imena, ki so razvnela več kot dvajsettisočglavo množico podpornikov, ki je kot obsedena vzklikala njegova gesla. Med zvezdniki, ki so prišli podpret Trumpa ter imeli na odru tudi pompozne govore, so bili tudi nekdanji voditelj televizije Fox News Tucker Carlson, milijarder, lastnik Tesle in omrežja X Elon Musk, nekdanji župan New Yorka Rudy Giuliani, televizijski terapevt Dr. Phil in nekdanji zvezdnik wrestlinga Hulk Hogan, ki je med drugim dejal, da v dvorani ne vidi »nobenega smrdljivega nacista«.
Prav slednji je že na prejšnjem Trumpovem zborovanju poskrbel, da so se številni politični analitiki začeli spraševati, ali Trump sploh resno jemlje svojo predsedniško kampanjo ali je zanj vse skupaj postala šala. Prav omenjena cirkuška oblika rokoborbe, ki prikazuje zrežirane boje v ringu, je namreč ogledalo amerikane. Vince McMahon, ustanovitelj največje tovrstne rokoborske lige (WWE), ki je danes vredna okoli deset milijard dolarjev, pa je eden od boljših Trumpovih prijateljev in obenem človek, ki je Donalda naučil marsikateri trik, kako se manipulira z množicami in mediji. Trump je imel torej pretkanega učitelja, ki mu je pokazal marsikateri čarovniški trik. V tem pogledu je daleč pred svojo demokratsko tekmico Kamalo Harris in posledično vse bližje Beli hiši. Zdi se, da se nočna mora spreminja v realnost, ameriški sen pa postaja vse bizarnejša besedna zveza.
Trump razume tudi učinek presenečenja, gledalci njegove shode gledajo kot Netflix, ob vsem tem pa sprejmejo tudi dejstvo, da za vsem stoji premišljen scenarij. In za to jim je popolnoma vseeno. Seveda se je morala v Madison Square Gardnu nepričakovano in nenapovedano pojaviti tudi Donaldova soproga Melania Trump. Nekdanja prva dama ZDA, ki ima slovenske korenine, je v zadnjih tednih odigrala ključno vlogo. Če so jo imeli nasprotniki še pred tem za molčečo izložbeno lutko, so si zdaj mnogi premislili in ugotovili, da utegne prav njena priljubljenost Trumpa že drugič spraviti čez prag Bele hiše. Pred kratkim je namreč izdala biografsko knjigo, v kateri domnevno odkrito govori tudi o odnosu s svojim soprogom in da je povsem okej, če imata na nekatere stvari drugačne poglede.
Kar je v medijih najbolj bodlo v oči, je bil njen liberalni odnos do pravice do splava. Pri tem se je morda zamerila nekaterim republikanskim volivcem, vendar pa je na svojo stran pridobila številne demokratske. Kar je bil tudi cilj. Ne glede na to, ali je bila poteza njena ali pa dobro premišljen propagandni trik Trumpove kampanje, je nedvomno delovala. Tako kot je deloval tudi zadnji Trumpov šov v Madison Square Gardnu, ki je bil bolj kot političnemu shodu ali predvolilni kampanji podoben WrestleManii. Trumpovi kritiki se temu smejijo, resnejši analitiki pa se vedno bolj zavedajo, da je to precej premeten način, kako ameriško občinstvo dobiti na svojo stran. Zanje je namreč vse, kar se odvija na televizijskem zaslonu, resnično. In večji ko je spektakel, bolj mu verjamejo.