KOMENTAR

Tomaž Mihelič: 90-60-90

Eden največjih klišejev za uspeh v modnem svetu so mere obsegov prsi, pasu in bokov, po vzoru 90-60-90.
Fotografija: Eden največjih klišejev za uspeh v modnem svetu so mere obsegov prsi, pasu in bokov, po vzoru 90-60-90. FOTO: VOGUE
Odpri galerijo
Eden največjih klišejev za uspeh v modnem svetu so mere obsegov prsi, pasu in bokov, po vzoru 90-60-90. FOTO: VOGUE

Želja številnih deklic pa tudi fantkov je, da nekoč postanejo slavni. Sanjarijo o pisanem svetu šov biznisa, o katerem pričakovano nimajo pojma, a zgodbe z naslovnic zameglijo vse dvome in le potencirajo najstniško naivno, nič hudega slutečo gonjo po prepoznavnosti.

Starši so za svoje otroke pripravljeni storiti marsikaj, da bi jim ustregli in se znebili morebitnih očitkov, kako jim niso dajali zadostne podpore na poti do njihovih ciljev. Ena takšnih disciplin, ki masovno privablja predvsem dolgonoge, vitke in prikupne mladenke, je manekenstvo.

Mamice svoje hčerke navdušeno vpisujejo v raznorazne manekenske šole, kjer jim zagotavljajo, da jih bodo preoblikovali v potencialne modele za delo v tej zahtevni in tekmovalni panogi. Z vso odgovornostjo trdim, da v Sloveniji ne premoremo niti ene ustrezne ustanove, ki bi bila sposobna skozi plačljive tečaje izobraziti dekleta v bodoče uspešne manekenke za udejstvovanje na mednarodnem tržišču. Vse, kar boste storili, je, da boste potencirali lažna pričakovanja svojih najmlajših, se znebili zajetne vsote denarja in uničili morebiten talent, saj za prepoznavo tega ne potrebujete nobenih dragih tečajev. Dovolj je nekdo z dokazljivimi rezultati in bogatimi izkušnjami, da lahko z njimi upraviči vaše zaupanje. Z vlogo modnega agenta pri Immortal Models se intenzivno ukvarjam zadnjih osem let in pobliže sem spoznal ves blišč ter bedo industrije, o kateri se širijo številni predsodki.

Prežeta s stereotipi in nemalo paradoksi je modna branža v zadnjih desetih letih doživela in preživela prenekatere bizarne pojave, se nasičila z neobvladljivim številom novih obrazov in postregla z milo rečeno hinavskimi potezami veljakov na vrhu te kontroverzne piramide. V Parizu so denimo lani uvedli zahtevane parametre Body Fat Index oziroma zahtevano mejo deleža telesne maščobe, s čimer so se želeli pokazati, kako skrbni in vzorni so do pretirano vitkih deklet. Vse skupaj je eno navadno ostudno in lažno zavajanje, kajti prav Pariz je ustoličil groteskno shiran fenomen koščenih manekenk, jih dobesedno silil, da so segale po skrajnih prijemih, če so želele, da so jih kasting agenti in oblikovalci izbrali za delo v prestižnih modnih hišah. In zdaj, ko so odprli pandorino skrinjico, se želijo distancirati od njihovih zločinov, čeprav se v praksi ta, za lase privlečeni zakon o spodnji meji telesne maščobe, sploh ne izvaja in je vse skupaj zgolj manever za izogibanje odgovornosti. Se pravi – veliko hrupa za prazen nič.

Podoben vik in krik je pred tedni zagnala modna biblija Vogue, ko je naznanila, da v njihovem magazinu ne bodo več objavljali mladoletnih deklet. Si lahko predstavljate to hipokrizijo, to delanje norca iz ljudi?! Oni, ki skozi desetletja rišejo iluzije o puhlih idealih, pod pretvezo umetniškega izraza promovirajo konfekcijsko številko nič, so nenadoma začutili klic vesti in bodo vse popravili z uveljavljanjem starostne meje. Ena navadna svinjarija, kajti ta merila zagotovo ne bodo veljala za hčerke in sinove svetovnih zvezdnikov, ampak so le še ena v vrsti potez, s katero se distancirajo od dejanskih problemov in dodatno stigmatizirajo delo manekenk.

Zato, starši in najstniki, ne nasedajte zgodbam, bodite pazljivi pri vsakem koraku in se zavedajte, da se za uspeh v tej megalomanski industriji ni treba spuščati v nikakršno tvegano vedenje. Pred slabima dvema mesecema je ena mojih varovank iz Grosuplja, z vzornim in predanim delom pri sebi, zdravo prehrano in veliko mero odgovornosti pozirala za prihajajočo kolekcijo nakita znamk Chanel in Dior. S pravilnim pristopom in strokovnim vodstvom je moč kljubovati še tako rigoroznim pravilom in se ogniti pastem ne le modnega, temveč sveta nasploh.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Predstavitvene informacije