PROGA ZAPRTA

Bo iztekanje kerozina v predoru Hrastovlje ustavilo prečrpavanje?

V predoru Hrastovlje na železniški progi proti Kopru se je popoldne iztirilo šest vagonov tovornega vlaka.
Fotografija: Fotografija je simbolična. FOTO: Jure Eržen, Delo
Odpri galerijo
Fotografija je simbolična. FOTO: Jure Eržen, Delo

HRASTOVLJE – Pri Hrastovljah se je danes popoldne iztirilo več vagonov tovornega vlaka. Proga je zaprta, vzrok nesreče pa še ni znan. Na kraju dogodka so poleg gasilcev in policistov ter drugih ekip tudi kriminalisti in forenziki, ki bodo poskušali ugotoviti, kaj se je zgodilo. Kraj nesreče sta si ogledala tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in koprski župan Aleš Bržan.

Iztekanje kerozina naj bi ustavilo prečrpavanje

Ekipam, ki so prihitele na kraj iztirjenja tovornega vlaka v predoru Hrastovlje, do zdaj še ni uspelo ustaviti iztekanja kerozina iz dveh poškodovanih cistern, poteka pa njegovo intenzivno prečrpavanje, kar naj bi ustavilo iztekanje, je povedal poveljnik Civilne zaščite Srečko Šestan. Ali je ogroženo vodno zajetje Rižane, še ni znano.


Po besedah Šestana jim je iztekanje uspelo bistveno zaustaviti, ne pa povsem. Kerozin tako še vedno uhaja v tla, koliko ga bo še ušlo, pa je odvisno predvsem od tega, »kako hitro jim ga bo uspelo prečrpati iz poškodovanih cistern«, je dejal. Težava je po njegovem ta, da jim lukenj, iz katerih odteka, ni uspelo povsem zamašiti, saj vagona slonita na oboku predora in ne morejo povsem blizu.


Kerozin prečrpavajo ekipe Petrola in Slovenskih železnic, pomagajo tudi gasilci. Po oceni Šestana bi lahko izteklo od 40 do 50 kubičnih metrov kerozina.

Onesnaženja vodnega zajetja Rižane?

O tem, kakšna je možnost onesnaženja vodnega zajetja Rižane, je po njegovem težko reči. »Gre namreč za kraški teren, bo pa več znanega jutri, ko se bodo sestali pristojni in ocenili možnost onesnaženja«, je dejal.
Tiri v predoru, kjer naj bi prišlo do iztirjenja šestih do sedmih vagonov, so sicer po besedah Šestana precej deformirani oziroma jih praktično ni, zato bo tudi odvažanje prečrpanega kerozina iz predora zahtevno, je dejal.

Ni znano, kdaj bo proga spet odprta



Za zdaj še ni znano, kdaj bo proga spet odprta. »Več bo jasno zjutraj,« je dejal direktor Slovenskih železnic Dušan Mes. V Slovenskih železnicah bodo sicer po njegovih besedah naredili vse, da promet čim prej znova steče, da gre za progo, ki mora biti na razpolago čim več časa.
Kot je še povedal, v nesreči ni bil poškodovan nihče, razen enega gasilca, ki se je lažje poškodoval pri sami intervenciji.

Prečrpavanje bo trajalo vso noč

Trenutno delajo na tem, da se nepoškodovane vagone odstrani od ostale garniture in se potem iz njih kerozin prečrpa v druge cisterne ter začne s samo sanacijo nesreče. Kot so povedali v Gasilski brigadi Koper, naj bi prečrpavanje trajalo vso noč.



 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije