SOJENJE
FOTO: Grozljivo pokanje v megli utrnilo štiri življenja
Trije Romuni obtoženi povzročitve ene najhujših nesreč. Preživeli pretresljivo opisujejo nalet na primorski avtocesti.
Odpri galerijo
KOPER – Tridesetega januarja 2016 okoli 14. ure se je na avtocesti med Senožečami in Razdrtim zgodila ena najhujših prometnih tragedij. Policisti so po obsežnih preiskavah ugotovili, da se je zgodilo 20 prometnih nesreč, štiri ljudje so umrli, sedem je bilo hudo poškodovanih, 18 lahko, 99 jih je bilo nepoškodovanih. Udeleženih je bilo sedem tovornih vozil, avtobus in 48 osebnih avtomobilov.
»Policisti so podali dve poročili na okrožno državno tožilstvo, izvedli 15 postopkov z izdajo plačilnega naloga ter na tožilstvo podali tri kazenske ovadbe za povzročitev prometne nesreče iz malomarnosti, » je za Slovenske novice povedala višja samostojna inšpektorica koprske policijske uprave Anita Leskovec.
Drugi obtoženec, 41-letni Razvan George Barjiuca z romunskim in italijanskim državljanstvom, ki živi v italijanskem Sandrigu, prihaja iz romunskega mesta Cugir. Vozil je osebni avto z italijanskimi registrskimi oznakami, se z njim zaletel v tovornjak, zaradi česar je umrl sopotnik v vozilu, njegov 63-letni oče.
»Zoper voznika osebnega vozila je bila vložena obtožba zaradi kaznivega dejanja povzročitve prometne nesreče iz malomarnosti po 2. in 1. odstavku 323. člena kazenskega zakonika. V zadevi je bil opravljen predobravnavni narok; obtoženec je pristopil, vendar krivde ni priznal,« je pojasnila predsednica sodišča in sklenila, »v zadevi bo razpisana glavna obravnava, kdaj, trenutno ne moremo odgovoriti.«
Tožilstvo, ki ga zastopa višji državni tožilec Slavko Ožbolt, Podhari očita, da je tistega dne vozil vlačilec po spolzkem cestišču, v megli, z obrabljenimi pnevmatikami, zaradi česar ni mogel ustaviti. Povzročil je nalet 18 vozil, zaradi katerega je umrla 19-letna Ljubljančanka Nika S., tri osebe pa da so bile hudo poškodovane. Niko, ki je izstopila iz avta, ki ga je vozil njen brat Jaka, sta zunaj vozila do smrti stisnili vozili, ki sta naleteli.
Zanikal je, da bi bile takrat pnevmatike na vozilu izrabljene, saj da so vozniki že ob vstopu v državo zaradi slednjih pod nenehnim nadzorom. Povedal je, da mu je žal za vse, kar se je zgodilo. »Poklicni voznik sem 32 let, to je moja edina nesreča. Naredil sem vse, kar sem lahko, da bi trčenje preprečil, nisem pil, pred tem pa na cesti nisem videl nobenih opozorilnih znakov, tabel zaradi vremenskih razmer in nesreče ali Darsovega vozila. Nobenega opozorila ni bilo.«
Pričanja več udeležencev nesreč, 49-letnega doktorja geodetskih znanosti iz Domžal, 63-letne učiteljice iz Branika, 56-letnega inženirja elektronike iz Zgornji Hoč, 61-letnega voznika iz Ljubljane in njegove žene, delavke, ki je bila tako hudo ponesrečena, da je bila na bolniškem dopustu dve leti, zdaj je invalidka tretje kategorije, 43-letnega strojnega tehnika iz Ljubljane, 40-letnega brata pokojne Nike in njune prijateljice, 31-letne medicinske sestre iz Kranja, ki so se vračali iz Izole, so bila pretresljiva, ogled fotografij in videoposnetkov, ki jih je posnela priča iz Zgornjih Hoč, prav tako.
Opisovali so, kako so vozili po avtocesti, kjer jih je samo voznik tovornjaka, ki je peljal iz nasprotne smeri, opozarjal s prižiganjem in ugašanjem dolgih luči. Vidljivost na poti je bila vseskozi slaba, iz megle, ki je postajala v klancu vedno gostejša, pa so se z vrha klanca spustili v megleno nočno moro, kjer je bilo videti zavorne luči, gmoto avtomobilov, za katere niso vedeli niti, katere barve so, kdo je ponesrečen in komu naj odhitijo pomagat najprej.
Tisti, ki jim je uspelo pobegniti iz pločevine, so se na vzpetini na desni strani avtoceste držali za veje, poslušali pokanje pločevine kakšnih deset minut ali več, cvilile so gume, strah jih je bilo, doživeli so velik šok, so povedali.
Sojenje se bo nadaljevalo.
»Policisti so podali dve poročili na okrožno državno tožilstvo, izvedli 15 postopkov z izdajo plačilnega naloga ter na tožilstvo podali tri kazenske ovadbe za povzročitev prometne nesreče iz malomarnosti, » je za Slovenske novice povedala višja samostojna inšpektorica koprske policijske uprave Anita Leskovec.
Razkrivamo podrobnosti in identiteto obtoženih te grozljive prometne nesreče. Obtoženi voznik avtobusa, v katerem je bilo 128 potnikov, je Antonio Boncica iz romunskega Cetata, krivdo je priznal. »Romunski državljan je bil na Okrožnem sodišču v Kopru na podlagi sporazuma z okrožnim državnim tožilstvom 22. 1. 2019 obsojen zaradi kaznivega dejanja ogrožanja posebnih vrst javnega prometa po 2. in 1. odst. 325. čl. KZ. Izrečena mu je bila pogojna obsodba zapora petih mesecev s preizkusno dobo 18 mesecev in stranska kazen, prepoved vožnje motornega vozila šest mesecev,« je za naš časopis povedala predsednica Okrožnega sodišča v Kopru, višja sodnica Darja Srabotič.
Drugi obtoženec, 41-letni Razvan George Barjiuca z romunskim in italijanskim državljanstvom, ki živi v italijanskem Sandrigu, prihaja iz romunskega mesta Cugir. Vozil je osebni avto z italijanskimi registrskimi oznakami, se z njim zaletel v tovornjak, zaradi česar je umrl sopotnik v vozilu, njegov 63-letni oče.
»Zoper voznika osebnega vozila je bila vložena obtožba zaradi kaznivega dejanja povzročitve prometne nesreče iz malomarnosti po 2. in 1. odstavku 323. člena kazenskega zakonika. V zadevi je bil opravljen predobravnavni narok; obtoženec je pristopil, vendar krivde ni priznal,« je pojasnila predsednica sodišča in sklenila, »v zadevi bo razpisana glavna obravnava, kdaj, trenutno ne moremo odgovoriti.«
V četrtek se je v koprski palači pravice zaradi istega kaznivega dejanja, kot ga tožilstvo očita Barjiuci, začelo sojenje vozniku romunskega tovornjaka, 52-letnemu Danutu Podhari.
Prepozno opazil zavorne luči
Tožilstvo, ki ga zastopa višji državni tožilec Slavko Ožbolt, Podhari očita, da je tistega dne vozil vlačilec po spolzkem cestišču, v megli, z obrabljenimi pnevmatikami, zaradi česar ni mogel ustaviti. Povzročil je nalet 18 vozil, zaradi katerega je umrla 19-letna Ljubljančanka Nika S., tri osebe pa da so bile hudo poškodovane. Niko, ki je izstopila iz avta, ki ga je vozil njen brat Jaka, sta zunaj vozila do smrti stisnili vozili, ki sta naleteli.
»V soboto sem v Slovenijo vstopil iz Italije, kjer sem pred vožnjo 22 ur počival, namenjen sem bil v Romunijo, kjer bi razložil pločevino. Po 50 minutah vožnje v Sloveniji sem zapeljal v meglo, ni se mi mudilo, vozil sem previdno. Zaradi goste megle sem prepozno opazil zavorne luči avtomobilov pred menoj, zaviral sem, a zaradi mokrega cestišča vlačilca nisem mogel ustaviti. Trčil sem v vozilo, v katero se je že nekdo zaletel,« je sodnici Barbari Franca povedal Podhara, ki še danes vozi za isto podjetje.
30. januarja 2016 okoli 14. ure se je zgodila tragedija.
Zanikal je, da bi bile takrat pnevmatike na vozilu izrabljene, saj da so vozniki že ob vstopu v državo zaradi slednjih pod nenehnim nadzorom. Povedal je, da mu je žal za vse, kar se je zgodilo. »Poklicni voznik sem 32 let, to je moja edina nesreča. Naredil sem vse, kar sem lahko, da bi trčenje preprečil, nisem pil, pred tem pa na cesti nisem videl nobenih opozorilnih znakov, tabel zaradi vremenskih razmer in nesreče ali Darsovega vozila. Nobenega opozorila ni bilo.«
Očitki na račun vzdrževalcev cest
Pričanja več udeležencev nesreč, 49-letnega doktorja geodetskih znanosti iz Domžal, 63-letne učiteljice iz Branika, 56-letnega inženirja elektronike iz Zgornji Hoč, 61-letnega voznika iz Ljubljane in njegove žene, delavke, ki je bila tako hudo ponesrečena, da je bila na bolniškem dopustu dve leti, zdaj je invalidka tretje kategorije, 43-letnega strojnega tehnika iz Ljubljane, 40-letnega brata pokojne Nike in njune prijateljice, 31-letne medicinske sestre iz Kranja, ki so se vračali iz Izole, so bila pretresljiva, ogled fotografij in videoposnetkov, ki jih je posnela priča iz Zgornjih Hoč, prav tako.
Poklicni voznik sem 32 let, to je moja edina nesreča. Naredil sem vse, kar sem lahko, da bi trčenje preprečil.
Opisovali so, kako so vozili po avtocesti, kjer jih je samo voznik tovornjaka, ki je peljal iz nasprotne smeri, opozarjal s prižiganjem in ugašanjem dolgih luči. Vidljivost na poti je bila vseskozi slaba, iz megle, ki je postajala v klancu vedno gostejša, pa so se z vrha klanca spustili v megleno nočno moro, kjer je bilo videti zavorne luči, gmoto avtomobilov, za katere niso vedeli niti, katere barve so, kdo je ponesrečen in komu naj odhitijo pomagat najprej.
Tisti, ki jim je uspelo pobegniti iz pločevine, so se na vzpetini na desni strani avtoceste držali za veje, poslušali pokanje pločevine kakšnih deset minut ali več, cvilile so gume, strah jih je bilo, doživeli so velik šok, so povedali.
Sojenje se bo nadaljevalo.