SOJENJE, KOT GA NE POMNIMO
Med sojenjem za smrt 18-letnega Marka je zakinkal
Italijan Michele Puissa je pred štirimi leti zbil 18-letnega Marka Matešića. Letos so ga prijeli še z drogo in skrito gotovino.
Odpri galerijo
KOPER – Na koprskem okrožnem sodišču se je nadaljeval kazenski proces, kakršnega v naši državi ne pomnimo. Obtoženega povzročitve prometne nesreče iz malomarnosti, ki je imela za posledico smrt 18-letnika, namreč ne preganja država, ampak žrtvini starši.
V tistem pa je, tako obtožnica, 50-letni Tržačan Michele Puissa, ki je vozil za avtodomom in upravljal osebni avtomobil toyota s slovenskimi registrskimi oznakami, zapeljal čez neprekinjeno črto na zaporno površino s hitrostjo okoli 72 kilometrov na uro, dovoljena hitrost je 50. Pri prehitevanju je tako silovito trčil v komaj polnoletnega mladeniča, da je skuter odneslo 44 metrov stran. Da trčenje ni bilo čelno, ampak pod kotom, je pričal sodni izvedenec cestnoprometne stroke Peter Vidmar. Marko je po mnenju izvedencev vozil okoli 25 kilometrov na uro, Puissa pa je zanikal navedbo, da je prehiteval avtodom.
Tržačan, ki pred nesrečo ni zaviral, po mnenju izvedenca cestnoprometne stroke ni zaviral niti po trku, peljal je naprej, avtomobil je ustavil šele 120 metrov od kraja dogodka – a ne zaradi zaviranja, ampak ker mu je odtrgalo levo sprednje kolo. Vidmar je pojasnil, da bi obtoženi avto v primeru zaviranja ustavil čez 30 ali 40 metrov, zato mu obtožnica očita pobeg s kraja nesreče, od prizorišča do italijanskega mejnega prehoda je okoli deset minut vožnje. Matešić je za posledicami nesreče umrl slabih osem ur kasneje v izolski bolnišnici.
Tožilstvo kljub temu izvedenskemu mnenju ni hotelo vložiti obtožnice, zato so to na svoje stroške prek odvetnika Marka Zormana storili starši. Puiss je tako leta 2018 stopil pred sodišče. Med pričanjem Vidmarja, že tretjega izvedenca v tej prometni nesreči, je začel obtoženi dobri dve uri po začetku obravnave kinkati. Medtem ko mu je sodna tolmačka prevajala iz slovenskega v italijanski jezik, je zapiral oči, glava mu je opletala, bilo je očitno, da stežka ostaja buden. No, obtoženi je sodnici Srabotičevi priznal, da je pred desetimi leti v pijanem stanju že povzročil prometno nesrečo, italijansko sodišče pa ga je zato obsodilo na hišni pripor.
Da gre za obtoženca, ki ga očitno še naprej obravnavajo italijanske oblasti, priča objava v dnevniku Il Piccollo 19. januarja letos, ko naj bi Puissa prijeli z drogo in s skrito gotovino, avto, s katerim naj bi bežal pred italijanskimi policisti, je imel koprske registrske oznake.
Med bežanjem naj bi Puissa pogoltnil dva grama kokaina, zaradi česar so ga po aretaciji odpeljali v tržaško bolnišnico Cattinara. Sojenje zaradi prometne nesreče se z dopolnitvijo izvedenskega mnenja nadaljuje novembra.
Niti po nesreči ni zaviral
Zgodilo se je pred skoraj natančno štirimi leti, 17. septembra 2015, okoli osme zvečer, ko je domačin Marko Matešić s skuterjem znamke Piaggio Zip odpeljal z bencinskega servisa v Srgaših. Po izpovedi očividcev je ustavil pri stop znaku in se prepričal, ali lahko varno zapelje do sredinskega vključevalnega pasu. Iz smeri Dragonje je vozil avtodom nemških registrskih oznak, a je bil dovolj daleč, da je Marko varno zapeljal na vključevalni pas, potem pa na zaporno površino.V tistem pa je, tako obtožnica, 50-letni Tržačan Michele Puissa, ki je vozil za avtodomom in upravljal osebni avtomobil toyota s slovenskimi registrskimi oznakami, zapeljal čez neprekinjeno črto na zaporno površino s hitrostjo okoli 72 kilometrov na uro, dovoljena hitrost je 50. Pri prehitevanju je tako silovito trčil v komaj polnoletnega mladeniča, da je skuter odneslo 44 metrov stran. Da trčenje ni bilo čelno, ampak pod kotom, je pričal sodni izvedenec cestnoprometne stroke Peter Vidmar. Marko je po mnenju izvedencev vozil okoli 25 kilometrov na uro, Puissa pa je zanikal navedbo, da je prehiteval avtodom.
Tržačan, ki pred nesrečo ni zaviral, po mnenju izvedenca cestnoprometne stroke ni zaviral niti po trku, peljal je naprej, avtomobil je ustavil šele 120 metrov od kraja dogodka – a ne zaradi zaviranja, ampak ker mu je odtrgalo levo sprednje kolo. Vidmar je pojasnil, da bi obtoženi avto v primeru zaviranja ustavil čez 30 ali 40 metrov, zato mu obtožnica očita pobeg s kraja nesreče, od prizorišča do italijanskega mejnega prehoda je okoli deset minut vožnje. Matešić je za posledicami nesreče umrl slabih osem ur kasneje v izolski bolnišnici.
Sama v boj za pravico
Koprski policisti so zoper povzročitelja sicer spisali kazensko ovadbo, a so jo koprski okrožni državni tožilci zavrgli na osnovi mnenja zdaj že preminulega sodnega izvedenca Ivana Prebila, ki je ocenil, da Puissa za nesrečo naj ne bi bil odgovoren. Markova mati Lilijana in oče Mirko Matešić sta pred dvema letoma pridobila novo izvedensko mnenje, ki je pritrdilo prometnim policistom.Za tožbo vzela kreditMarkovi starši, ki sodne stroške plačujejo sami, so za pravdo prodali nepremičnino in avto ter najeli kredit. Oče mora poleg službe opravljati dodatno delo. Porabila sta že okoli devet tisoč evrov.
Tožilstvo kljub temu izvedenskemu mnenju ni hotelo vložiti obtožnice, zato so to na svoje stroške prek odvetnika Marka Zormana storili starši. Puiss je tako leta 2018 stopil pred sodišče. Med pričanjem Vidmarja, že tretjega izvedenca v tej prometni nesreči, je začel obtoženi dobri dve uri po začetku obravnave kinkati. Medtem ko mu je sodna tolmačka prevajala iz slovenskega v italijanski jezik, je zapiral oči, glava mu je opletala, bilo je očitno, da stežka ostaja buden. No, obtoženi je sodnici Srabotičevi priznal, da je pred desetimi leti v pijanem stanju že povzročil prometno nesrečo, italijansko sodišče pa ga je zato obsodilo na hišni pripor.
Da gre za obtoženca, ki ga očitno še naprej obravnavajo italijanske oblasti, priča objava v dnevniku Il Piccollo 19. januarja letos, ko naj bi Puissa prijeli z drogo in s skrito gotovino, avto, s katerim naj bi bežal pred italijanskimi policisti, je imel koprske registrske oznake.
Med bežanjem naj bi Puissa pogoltnil dva grama kokaina, zaradi česar so ga po aretaciji odpeljali v tržaško bolnišnico Cattinara. Sojenje zaradi prometne nesreče se z dopolnitvijo izvedenskega mnenja nadaljuje novembra.