TRAGEDIJA

Na Barju umrlo šest ljudi, sodišče sprejelo odločitev o pilotu

Po šestih letih od tragedije je sodišče sprejelo odločitev.
Fotografija: Šest ljudi je umrlo, 11 jih je bilo hudo poškodovanih. FOTO: S. N.
Odpri galerijo
Šest ljudi je umrlo, 11 jih je bilo hudo poškodovanih. FOTO: S. N.

LJUBLJANA – Na okrožnem sodišču v Ljubljani se je končalo sojenje Miru Kolencu, pilotu balona v tragični nesreči na Ljubljanskem barju leta 2012. Sodišče ga je oprostilo krivde. 
 

Umrlo šest ljudi

23. avgusta 2012 je Kolenc s toplozračnim balonom odpeljal 32 ljudi na polet nad Ljubljano. Balon je strmoglavil, pri čemer je umrlo šest ljudi, drugi potniki pa so se poškodovali. Tožilstvo mu je očitalo povzročitev splošne nevarnosti, za kar je bilo zagroženih do 10 let zapora, tožilstvo je zahtevalo osem let. 


Reševalci so imeli težko delo, trupla zoglenela

Do nesreče je prišlo med poskusom pristanka, ko se je začelo vreme naglo slabšati. Balon je večkrat udaril v tla, zato so potniki popadali iz košare, razpršeni so bili v polmeru enega kilometra. Reševalci, gasilci in policisti niso imeli lahkega dela, do poškodovancev pa so lahko prišli le peš. Trupla štirih ponesrečencev, ki so umrli že na kraju nesreče, so zoglenela, njihovo identiteto je potrdil šele inštitut za sodno medicino.


Začetek sojenja: 2015

Miro Kolenc na sojenju, fotografija iz leta 2016. FOTO: Marko Feist
Miro Kolenc na sojenju, fotografija iz leta 2016. FOTO: Marko Feist
Med huje poškodovanimi je bil tudi pilot Kolenc. Sojenje se je začelo 23. novembra 2015. Kolenc krivde ne priznava, dogodek pa je že na predobravnavnem naroku obžaloval. Na sojenju so se zvrstili preživeli potniki, svojci umrlih, vremenoslovci in tudi slovenski balonarji, ki so podajali svoje ocene o sposobnostih in znanju Kolenca. Letos se je sodišče seznanilo še z mnenjem britanskega izvedenca Philipa Dunningtona za letenje z baloni, ki je vzroke za nesrečo pripisal več dejavnikom: »Relativna neizkušenost pilota v neobičajnih razmerah, izbruh požara in nezadostni napotki potnikom.«

Kolenc je izpit za upravljanje toplozračnih balonov opravil leta 2011, kot je na eni izmed obravnav dejal takratni njegov inštruktor Ratko Petrovič, je z balonom, ki je strmoglavil, opravil okoli 20 ur. Sprva skupaj z njim, nato sam. Junija v letu pred nesrečo pa sta skupaj poskusno naredila še štiri ure, saj balon pred tem nekaj časa ni letel.
 

Tožilstvo med sojenjem spremenilo obtožnico

Na zadnji obravnavi konec septembra je tožilstvo vložilo vsebinske spremembe obtožnice. Med drugim je iz obtožnice črtalo, da je bila na dan nesreče ob 6. uri predvidena možna nevihta, in dodalo, da se je že dan pred nesrečo, 22. avgusta s hladno fronto bližalo nestabilno vreme. Je pa v obtožnico dodalo očitek, da je Kolenc imel premalo izkušenj za letenje s tem balonom, da je izbral napačen kraj za pristajanje in da bi z nizkim preletom Ižanske ceste lahko ogrozil udeležence v prometu. Prav tako se je po oceni tožilstva zavedal, da lahko do nesreče pride tudi zaradi velikosti balona.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije