Ni zbil srne, ampak Marjana
»Vozišče, kjer se je zgodila prometna nesreča, ni najbolj primerno za hojo. To sem zaznal tudi sam ob ogledu, pa sem bil tam podnevi. Kar nekajkrat sem se moral umakniti za ograjo, potem pa si sploh nisem več upal hoditi po vozišču,« je na sodišču dejal Ivan Kambič, izvedenec cestnoprometne stroke, ki je pod drobnogled vzel prometno nesrečo, ki se je zgodila 21. oktobra lani in v kateri je umrl 49-letni Marjan Bevc iz Brezja pri Trebelnem.
Nesrečnika so kar štiri dni iskali, saj niso vedeli, kje je, potem pa so ga našli pod cesto, v grmovju ob hitri cesti Novo mesto–Trebnje pri priključku za Karteljevo oziroma Kamenje. Ko se je začel klobčič skrivnostne Marjanove smrti razpletati, je bilo kmalu jasno, da je bil žrtev prometne nesreče, še istega dne pa so policisti prijeli tudi voznika, ki je zbil Marjana, gre za 34-letnega Rožleta Grintala s Potovega Vrha pri Novem mestu.
Ta je v svojem zagovoru na sodišču trdil, da pešca sploh ni videl. Povedal je, da se je tisti petek zvečer vračal iz službe iz Trebnjega proti domu, vozil je za vozilom bele barve in tudi ta voznik pred njim pešca očitno ni opazil, saj ni naredil nobenega manevra. Nato je kar naenkrat počilo in videl je razbito šipo. Razmišljal je, kaj bi lahko priletelo vanjo, in pomislil na divjad.
»Pešca nisem videl. Lahko da je klečal, ležal,« je razmišljal Grintal, ki je avto ustavil, pregledal okolico, in ker ni opazil ničesar konkretnega, je odpeljal naprej. Zanimivo, da ni videl Bevčevega telefona, na katerem je gorela lučka in ki ga je nato našel mimoidoči. Ta je poskušal s klici na zadnje številke razvozlati, kdo je lastnik telefona, a ni bil uspešen, zato je telefon vzel domov, prav to pa je še dodatno zapletlo iskanje pogrešanega Bevca, saj so možje v modrem zaradi napačne lokacije iskali na nepravem območju. Ker so povzročitelju nesreče stopili na prste šele štiri dni po nesreči, ni jasno, v kakšnem stanju je vozil Grintal, sam je trdil, da je pil brezalkoholno pivo, se je pa kasneje ob obdukciji izkazalo, da je bil pešec močno opit, v urinu je imel kar 1,21 promila alkohola. Prav zaradi tega dejstva je bil Grintal očitajoč, da bi moral pešec paziti, kje hodi.
Grintal je bil leta 2018 že obsojen zaradi nevarne vožnje, saj je decembra 2016 pijan povzročil prometno nesrečo s hudimi telesnimi poškodbami.
Vrglo ga je na vetrobransko steklo
Izvedenec cestnoprometne stroke je ugotovil, da je Bevc hodil v skladu s pravili varne hoje in zahtevami cestnoprometnih predpisov, saj je hodil ob levem robu, je pa dejal, da ga je voznik lahko opazil na razdalji približno 30 metrov. »A cesta je tam zaprta s precej visokimi ograjami, vozila tu vozijo hitro in dejansko se nimaš kam umakniti,« je opozoril izvedenec, ki je imel kar težko nalogo, predvsem zato, ker kakšnih sledi štiri dni po nesreči na cesti ni bilo. Si je pa poleg cestišča natančno ogledal poškodbe na passatu.
»Seveda so poškodbe na vozilu drugačne, če voznik trči v divjad ali v človeka. Divjad je nižja, ima nižje težišče, zato glavnina poškodb nastane na odbijaču, lahko tudi na pokrovu motorja ali vetrobranskem steklu, passat pa spodaj ni bil hudo poškodovan. Do prvega stika med avtom in pešcem je prišlo v predelu desnega odbijača, potem je pešca zarotiralo in vrglo na vetrobransko steklo. Stebriček A je bil za kar 15 centimetrov potisnjen noter, prav tako je noter potisnjeno steklo, razpoke pa so v širini 60 centimetrov. V steklo je verjetno pešec udaril s hrbtno-bočnim delom, potem je padel na tla in verjetno je nekaj poškodb pripisati tudi temu padcu,« je dejal Kambič in dodal, da so bile poškodbe avta takšne, da jih ni mogoče pripisati trku z divjadjo.
Čudni položaj pokojnega
Je pa Kambič opozoril tudi na nenavaden položaj trupla ob najdbi, po mnenju tožilstva naj bi voznik pokojnega Marjana celo sam premaknil oziroma skril.
»Položaj pokojnega je malodane zelo čuden in tak, ki ne ustreza naravi prometne nesreče, konfiguraciji terena in fizikalnim lastnostim odboja ob trku. Položaj je nelogičen in tehnično nerazložljiv, kdo ga je spremenil, pa se jaz ne morem opredeliti,« je opozoril izvedenec Kambič. Po ugotovitvah izvedenca medicinske stroke je pešec umrl največ pet minut po trčenju.
Položaj pokojnega je malodane zelo čuden in tak, ki ne ustreza naravi prometne nesreče, konfiguraciji terena in fizikalnim lastnostim odboja ob trku.
Sojenje se bo nadaljevalo septembra, Grintal pa je zaradi ponovitvene nevarnosti v priporu. Leta 2018 je bil že obsojen zaradi nevarne vožnje, saj je decembra 2016 pijan povzročil prometno nesrečo s hudimi telesnimi poškodbami. Obsojen je bil na zaporno kazen, a jo je odslužil z delom v splošno korist. Konec leta 2020 je vozil pijan (kar 1,02 mg alkohola), okrajno sodišče v Novem mestu pa mu je aprila 2021 izreklo prenehanje veljavnosti vozniškega dovoljenja z odložitvijo izvršitve s preizkusno dobo enega leta. A očitno ga niti to ni izučilo. V pripor je odšel en teden po tragični nesreči.