VARNOSTNI PAS
Pa ti, si se pripel?
Na krajših in vsakodnevnih vožnjah se ljudje pogosto še vedno ne pripnejo.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Tako vozniki kot sopotniki se še vedno prepogosto pozabijo pripeti, to pa predvsem velja za vsakodnevne in krajše vožnje, saj podcenjujejo tveganje in možne posledice trka. Vendar pa dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrt v prometni nesreči za kar polovico, za skoraj toliko zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe. Tveganje za lažje poškodbe se z uporabo varnostnega pasu zmanjša za skoraj četrtino, in sicer tako pri voznikih kot sopotnikih.
Agencija za varnost prometa (AVP) ob tem opozarja, da je uporaba varnostnega pasu nujna na vseh sedežih, v vseh vozilih in na vseh vožnjah, saj pri trku upočasni in prepreči gibanje telesa proti trdim delom v vozilu in tako prevzame velik del sile, ki se sprosti ob trku. Sile pri trku so enake ne glede na sedež v vozilu, naletna teža pa je odvisna od mase in hitrosti ter eksponentno narašča s hitrostjo. Tako na primer pri moškem z 80 kilogrami že pri 50 km/h znaša več kot dve toni, pri 90 km/h pa več kot šest ton.
Pripetost otrok se je od leta 2005 povečala za kar 36 odstotkov, še vedno pa prepogosto niso pripeti ali pravilno pripeti v ustreznih sedežih, ko se vozijo po ulicah znotraj naselij. Otroci morajo biti pripeti prav na vseh vožnjah, tudi najkrajših, nižji od 150 cm pa ustrezno nameščeni v otroških varnostnih sedežih, še opozarjajo pri AVP.
Agencija za varnost prometa (AVP) ob tem opozarja, da je uporaba varnostnega pasu nujna na vseh sedežih, v vseh vozilih in na vseh vožnjah, saj pri trku upočasni in prepreči gibanje telesa proti trdim delom v vozilu in tako prevzame velik del sile, ki se sprosti ob trku. Sile pri trku so enake ne glede na sedež v vozilu, naletna teža pa je odvisna od mase in hitrosti ter eksponentno narašča s hitrostjo. Tako na primer pri moškem z 80 kilogrami že pri 50 km/h znaša več kot dve toni, pri 90 km/h pa več kot šest ton.
Pripetost otrok se je od leta 2005 povečala za kar 36 odstotkov, še vedno pa prepogosto niso pripeti ali pravilno pripeti v ustreznih sedežih, ko se vozijo po ulicah znotraj naselij. Otroci morajo biti pripeti prav na vseh vožnjah, tudi najkrajših, nižji od 150 cm pa ustrezno nameščeni v otroških varnostnih sedežih, še opozarjajo pri AVP.