ZLORABA

Policisti opozarjajo: spet se je zgodilo, ostala je brez 700 evrov

Različne zlorabe spletnega bančništva, plačilnih in kreditnih kartic so vse pogostejše, kljub temu da policisti opozarjajo na nevarnosti, ki prežijo na nas.
Fotografija: Fotografija je simbolična. FOTO: Arhiv Dela
Odpri galerijo
Fotografija je simbolična. FOTO: Arhiv Dela

Policisti znova opozarjajo na različne zlorabe spletnega bančništva, plačilnih in kreditnih kartic ter zlorab mobilnega sistema za plačevanje. Poročajo, da žal kljub temu, da so v preteklosti že mnogokrat opozorili na to nevarnost, še vedno redno beležijo primere zlorab. »Nazadnje smo tak primer obravnavali včeraj, ko je bilo oškodovanki z vpisom bančnih podatkov preko povezave, prejete po SMS sporočilu, odtujenih dobrih 700 eur,« v poročilu pišejo mariborski policisti. 

»V večini primerov ugotavljamo, da k oškodovanju prispevajo oškodovanci sami, saj niso dobro seznanjeni z nevarnostmi, ki jih prinašajo tovrstni plačilni sistemi, k oškodovanju pa prispevajo tudi s svojim vedenjem. Občani so namreč pogosto oškodovani, ko sami storilcem posredujejo vse potrebne podatke, potrebne za odtujitev denarja. Žrtve se pogosto tudi ne seznanjajo z varnostnimi opozorili bank, ki jih prejemajo,« so zapisali.

Kako pride do prevare?

Nepridipravi se v sporočilih  pogosto izdajajo za banke ali druge zunanje institucije. Pri tem prejemnike lažnih sporočil pogosto vodijo na lažne spletne strani (npr. skrivajo se za pretvezo, da je kreditna kartica blokirana ali da gre za izboljšanje varnostnih ukrepov), ter od prejemnikov zahtevajo obvezno potrditev ali aktivacijo z vnosom osebnih in kartičnih podatkov. Tako pridobljene podatke lahko storilci kasneje zlorabijo za izvajanje nepooblaščenih plačil, predvsem na tujih spletnih straneh, v breme žrtvinega bančnega računa ali plačilne kartice.

Policisti znova opozarjajo, da banke od svojih uporabnikov ne bodo zahtevale, da vnašajo svoje osebne podatke ali podatke o karticah v spletne povezave, poslane prek elektronske pošte ali SMS-sporočil. Uporabnike pozivajo, da so pozorni na tovrstna lažna (phishing) sporočila in na njih ne odgovarjajo, ne klikajo na povezavo iz teh sporočil in ne vnašajo svojih osebnih podatkov. Dodajajo še, naj bodo pri obisku svoje spletne banke naj bodo pozorni in redno berejo opozorila, ki jim jih banke pošiljajo o morebitnih aktualnih zlorabah.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije