ČRNA USODA INE GOLOB
Smrt na Celovški cesti: z audijem v mlado kolesarko
Jan Kočić je v križišču prevozil zeleno luč, ne rdeče. Nedolgo za tem je trčil v mlado kolesarko, ta je umrla.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Ko je 22-letni Jan Kočić 20. marca lani ob 22. uri 46 minut in 44 sekund v križišču Celovške ceste z Bravničarjevo in Korenčevo ulico trčil v 20-letno kolesarko Ino Golob, mu je na semaforju zelena luč gorela že 45 sekund. Da se je ta preklopila na rumeno, pa je po tragičnem trku preteklo še 34 sekund. Tako je po analizi delovanja semaforjev na omenjeni ljubljanski vpadnici izračunal Savin Gorup iz ljubljanskega podjetja Asist. Pojasnil je, da ima semafor 120-sekundni cikel, pri čemer 77 sekund odpade na gorenje zelene luči za promet, ki poteka po glavni Celovški cesti. Ima pa tudi 12-sekundni varovalni čas, kar pomeni, da je prav toliko časa rdeča luč na strani vozila pred zeleno lučjo na strani kolesarja. Povedal je še, da je v času trka na semaforju za kolesarje gorela rdeča. Od trka je ta svetila še 49 sekund, pred tem pa približno 43 sekund.
Obtoženi je že vse od nesreče v priporu. Po prepričanju njegovega zagovornika Benjamina Peternelja je vzdrževanje pripornega statusa že »preseglo vse razumne meje«. Kočić pa je dejal, da si zaradi vseh procedur v priporu ne želi imeti spet hišnega pripora, ki mu je sicer bil pred tedni zamenjan s pravim.
45 sekund je že gorela zelena luč, ko je pripeljal Kočić.
Po trku odbilo kolesarko
Tistega večera je namreč Kočić v križišče pripeljal s svojim pred nekaj dnevi kupljenim audijem, ki je bil star sedem let. Peljal se je po desnem pasu Celovške ceste iz smeri Šentvida proti središču mesta. Po prepričanju tožilstva je v križišču z Bravničarjevo in Korenčanovo ulico pri rdeči luči zapeljal skozi križišče. Pri tem je silovito trčil v omenjeno kolesarko, ki je na prehodu za kolesarje pravilno prečkala Celovško cesto. Z levo stranjo je avto silovito treščil v desno stran kolesarke, da jo je vrglo na pokrov vozila in vetrobransko steklo, nato jo je odbilo več kot 48 metrov naprej po Celovški cesti. Ko je padla na tla, jo je še enkrat odbilo, in po več kot desetih metrih je obležala mrtva. Očividka, ki je stala v bližini križišča, je o silovitosti udarca povedala, da je ta »dobesedno poletela čez celo križišče in še naprej«. Nesrečnica je dobila hude poškodbe glave in drugih organov, da ji zdravniki niso mogli pomagati.Tožilstvo je prepričano, da je Jan Kočić pred tragično nesrečo prevozil rdečo luč, a strokovnjak je izračunal drugače.
Iz Nemčije še nič novega
Poleg barve luči na semaforju (Kočić je v zagovoru zatrdil, da je zanj gorela zelena luč) je treba na sojenju razčistiti še, kako hitro je vozil Kočić. Sam zavrača ugotovitve izvedencev, da je vozil vsaj 120 km/h, če ne celo 140, pri čemer je hitrost omejena na 70 km/h. Zato obramba, ki meni, da Kočiću ni mogoče očitati brezobzirne in hitre vožnje, ampak »le« povzročitev prometne nesreče iz malomarnosti, že več mesecev iz Nemčije nestrpno pričakuje podatke iz avtomobila, ki naj bi jih priskrbeli v Audiju v Ingolstadtu. S temi podatki naj bi ugotovili natančno hitrost audija A7 v času, ko je trčil v Ino, in do sekunde natančen čas trka.Obtoženi je že vse od nesreče v priporu. Po prepričanju njegovega zagovornika Benjamina Peternelja je vzdrževanje pripornega statusa že »preseglo vse razumne meje«. Kočić pa je dejal, da si zaradi vseh procedur v priporu ne želi imeti spet hišnega pripora, ki mu je sicer bil pred tedni zamenjan s pravim.