BREZ ODGOVOROV
Smrt pilota na Bovškem, o vzroku pa nič
V uvodnem poročilu nič o vzroku letalske nesreče.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Služba za preiskovanje letalskih, pomorskih in železniških nesreč in incidentov je objavila uvodno poročilo o letalski nesreči, ki se je zgodila 29. julija letos na Bovškem in v kateri je umrl pilot. Poročilo, ki ga je podpisal glavni preiskovalec Toni Stojčevski, vsebuje najosnovnejše podatke o nesreči, ne omenja pa njenega vzroka.
Štirisedežno motorno letalo, v katerem je bil le pilot, je strmoglavilo okoli poldneva med aerovleko jadralnega letala. V poročilu je zapisano, da je imel pilot nalogo opraviti aerovleko do višine 500 metrov za potrebe šolanja. V smeri vzleta do višine 200 metrov po navedbah prič ni bilo posebnosti, nato pa je motorno letalo naenkrat začelo izgubljati višino.
»Ko je letalo izginilo z vidnega območja, je kandidat v kabini jadralnega letala odreagiral pravočasno in odpel vlečno vrv ter nato varno pristal,« je poudarjeno v poročilu. Motorno letalo je v liniji leta izgubljalo višino in strmoglavilo na gozdni teren v neposredni bližini bovškega letališča ter zagorelo. Pilot je izgubil življenje ob trku v teren.
Preiskovalci so v liniji leta našli vlečno vrv, ki jo je odvrgel pilot motornega letala, preden je letalo strmoglavilo. Vrv »je bila počena ne delu, ki je bliže varovalki, ki se pripne na jadralno letalo«, piše v poročilu. Še vedno pa niso našli manjkajočega dela vrvi, »ki je za nadaljnjo analizo in preiskavo letalske nesreče pomemben«.
Poročilo prinaša tudi podatke o vremenskih razmerah v času letalske nesreče. Analiza je pokazala, da ni bilo nevarnosti turbulence, zaledenitve ali nevihte. Sicer je v poročilu napoved, da bo v uvodnem delu preiskave izdano predhodno varnostno priporočilo. Po koncu preiskave bodo dejstva in okoliščine, v katerih se je zgodila nesreča, podani v končnem poročilu, je zapisano.
Štirisedežno motorno letalo, v katerem je bil le pilot, je strmoglavilo okoli poldneva med aerovleko jadralnega letala. V poročilu je zapisano, da je imel pilot nalogo opraviti aerovleko do višine 500 metrov za potrebe šolanja. V smeri vzleta do višine 200 metrov po navedbah prič ni bilo posebnosti, nato pa je motorno letalo naenkrat začelo izgubljati višino.
»Ko je letalo izginilo z vidnega območja, je kandidat v kabini jadralnega letala odreagiral pravočasno in odpel vlečno vrv ter nato varno pristal,« je poudarjeno v poročilu. Motorno letalo je v liniji leta izgubljalo višino in strmoglavilo na gozdni teren v neposredni bližini bovškega letališča ter zagorelo. Pilot je izgubil življenje ob trku v teren.
Preiskovalci so v liniji leta našli vlečno vrv, ki jo je odvrgel pilot motornega letala, preden je letalo strmoglavilo. Vrv »je bila počena ne delu, ki je bliže varovalki, ki se pripne na jadralno letalo«, piše v poročilu. Še vedno pa niso našli manjkajočega dela vrvi, »ki je za nadaljnjo analizo in preiskavo letalske nesreče pomemben«.
Poročilo prinaša tudi podatke o vremenskih razmerah v času letalske nesreče. Analiza je pokazala, da ni bilo nevarnosti turbulence, zaledenitve ali nevihte. Sicer je v poročilu napoved, da bo v uvodnem delu preiskave izdano predhodno varnostno priporočilo. Po koncu preiskave bodo dejstva in okoliščine, v katerih se je zgodila nesreča, podani v končnem poročilu, je zapisano.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
09:00
Jesensko branje