Šofer švercal strupe!
Policisti v Avstriji prestregli slovenskega tihotapca. V kamionu z vrtnim pohištvom skriti sodi z jedko snovjo.
Odpri galerijo
Avstrijska policija zvezne dežele Predarlsko (Vorarlberg) je ta teden sporočila, kako so prejšnji četrtek dopoldne izvajali rutinsko kontrolo prometa; med drugim so okoli devetih zjutraj nedaleč od Bodenskega jezera (v bližini katerega so meje z Nemčijo, Švico in Luksemburgom) zaustavili slovenski tovornjak s priklopnikom. V dokumentaciji tovora je bilo navedeno, da voznik prevaža vrtno pohištvo iz Belgije v Italijo.
Prvi pogled v prikolico je potrdil navedbe, toda Avstrijci so bili pri pregledu vseeno temeljiti. Potem ko so se povzpeli nanjo, so odkrili, da ima voznik naložen tudi kontrabant, ki ga prevaža po vsej Evropi: za vrtnim pohištvom so našli več sodov, v njih pa zelo nevarno strupeno in jedko tekočino, ki povrhu vsega ni bila primerno zavarovana za kamionski prevoz.
Policisti so takoj obvestili kemično-tehničnega izvedenca okoljevarstvenega inštituta dežele Predarlsko, do njegovega prihoda pa so si temeljito ogledali tudi vozilo – in to še zdaleč ne zgolj ilegalnega nevarnega tovora.
Že na prizorišču je policija zlahka ugotovila, da sta bila dokumentacija in voznikova dodatna oprema komajda pogojno zadostni, vozilo (zaradi tihotapljenja strupene jedke snovi) ni bilo primerno označeno z oranžnimi opozorilnimi oznakami, da tovornjak prevaža nevarne snovi. S poznejšim tehtanjem so ugotovili, da je bilo na neprimerno označenem tovornjaku kar 4200 kilogramov nevarne snovi!
Kaplja čez policijski rob pa je sledila, ko so ga pregledali še tehnično, kajti poleg vrste večjih in hujših pomanjkljivosti (kot so jih strnili v policijskem poročilu) so ugotovili, da je stanje zavor in ležajev na kolesih na slovenskem tovornem vozilu tako nevarno zanj in za preostale udeležence cestnega prometa, da so vozniku prepovedali nadaljnjo vožnjo takoj, ko je tovornjak prepeljal na tehnični pregled v eno tamkajšnjih institucij. Tam so mu začasno odvzeli registrske tablice ter vse dokumente.
Vpletenim v prevoz so učinkoviti Avstrijci že izrekli prve visoke kazni. Zaradi neupoštevanja zakonov in predpisov so uvedli več prekrškovnih postopkov. Zoper voznika in druge kršitelje so izrekli skupaj za kar 9650 evrov kazni. Proti vozniku, naročniku, nakladalcu in pošiljatelju neoznačenega nevarnega tovora so bile vložene kazenske ovadbe.
Kamion so najprej popravili za vožnjo, preložili nevarne snovi na ustrezno vozilo, voznik pa je lahko po plačilu kazni šele dan po tistem, ko so ga zaustavili policisti na Predarlskem, nadaljeval pot z vrtnim pohištvom, ki je ostalo na tovornjaku. Zaradi ovadbe lahko pričakuje, da se bo še moral vrniti na Predarlsko, da bo na sodišču pojasnil, od kod se je vzelo več kot štiri tone nevarnih snovi, ki jih je prevažal čez pol Evrope.
Štiri tone kislin
Prvi pogled v prikolico je potrdil navedbe, toda Avstrijci so bili pri pregledu vseeno temeljiti. Potem ko so se povzpeli nanjo, so odkrili, da ima voznik naložen tudi kontrabant, ki ga prevaža po vsej Evropi: za vrtnim pohištvom so našli več sodov, v njih pa zelo nevarno strupeno in jedko tekočino, ki povrhu vsega ni bila primerno zavarovana za kamionski prevoz.
Policisti so takoj obvestili kemično-tehničnega izvedenca okoljevarstvenega inštituta dežele Predarlsko, do njegovega prihoda pa so si temeljito ogledali tudi vozilo – in to še zdaleč ne zgolj ilegalnega nevarnega tovora.
V dokumentaciji tovora je bilo navedeno, da voznik prevaža vrtno pohištvo iz Belgije v Italijo.
Že na prizorišču je policija zlahka ugotovila, da sta bila dokumentacija in voznikova dodatna oprema komajda pogojno zadostni, vozilo (zaradi tihotapljenja strupene jedke snovi) ni bilo primerno označeno z oranžnimi opozorilnimi oznakami, da tovornjak prevaža nevarne snovi. S poznejšim tehtanjem so ugotovili, da je bilo na neprimerno označenem tovornjaku kar 4200 kilogramov nevarne snovi!
Skoraj 10 tisočakov kazni
Kaplja čez policijski rob pa je sledila, ko so ga pregledali še tehnično, kajti poleg vrste večjih in hujših pomanjkljivosti (kot so jih strnili v policijskem poročilu) so ugotovili, da je stanje zavor in ležajev na kolesih na slovenskem tovornem vozilu tako nevarno zanj in za preostale udeležence cestnega prometa, da so vozniku prepovedali nadaljnjo vožnjo takoj, ko je tovornjak prepeljal na tehnični pregled v eno tamkajšnjih institucij. Tam so mu začasno odvzeli registrske tablice ter vse dokumente.
Vpletenim v prevoz so učinkoviti Avstrijci že izrekli prve visoke kazni. Zaradi neupoštevanja zakonov in predpisov so uvedli več prekrškovnih postopkov. Zoper voznika in druge kršitelje so izrekli skupaj za kar 9650 evrov kazni. Proti vozniku, naročniku, nakladalcu in pošiljatelju neoznačenega nevarnega tovora so bile vložene kazenske ovadbe.
9650 evrov kazni je moral v Avstriji plačati slovenski voznik.
Kamion so najprej popravili za vožnjo, preložili nevarne snovi na ustrezno vozilo, voznik pa je lahko po plačilu kazni šele dan po tistem, ko so ga zaustavili policisti na Predarlskem, nadaljeval pot z vrtnim pohištvom, ki je ostalo na tovornjaku. Zaradi ovadbe lahko pričakuje, da se bo še moral vrniti na Predarlsko, da bo na sodišču pojasnil, od kod se je vzelo več kot štiri tone nevarnih snovi, ki jih je prevažal čez pol Evrope.