OŽIVLJALI VOZNIKA
Trčenje ni bilo silovito, posledice vseeno katastrofalne
V hudo nesrečo je vodila serija napak.
Odpri galerijo
ŽIRI – Škofjeloški policisti so v četrtek popoldne na cesti Žiri–Vrhnika obravnavali hujšo nesrečo, v kateri sta bili udeleženi dve vozili. Nesrečo je okoli 15. ure povzročil voznik osebnega avtomobila, ki je med vožnjo izgubil nadzor nad vozilom in trčil v kombi, ki je pripeljal nasproti.
Trčenje ni bilo silovito, do nesreče in hujših posledic pa je vodila serija osnovnih napak povzročitelja nesreče, pojasnjujejo pri PU Kranj in naštevajo napake:
– cesta je bila mokra, voznik pa hitrosti vožnje ni prilagodil tem razmeram,
– na vozilu so bile nameščene stare pnevmatike – na eni osi letnik 2007, na drugi 2008 –, ki ne zagotavljajo več ustreznega oprijema niti na suhi cesti,
–voznik ni uporabljal varnostnega pasu in ga je v trčenju vrglo iz vozila.
Voznika so zaradi hujših poškodb na kraju oživljali gasilci, ki so bili prvi posredovalci, in reševalci. Poškodovanega so z vojaškim helikopterjem prepeljali v UKC Ljubljana.
Na avtomobilu povzročitelja nesreče niso nastale večje poškodbe, okoliščine pa kažejo, da bi varnostni pas, če bi bil uporabljen, voznika lahko obvaroval pred hujšimi poškodbami. Voznik kombija, ki je varnostni pas uporabljal, je po podatkih policije utrpel lažje poškodbe.
Letos so gorenjski policisti ugotovili več kot 850 kršitev neuporabe varnostnega pasu. V več kot 30 primerih niso bili pripeti otroci. Varnostni pas je ključnega pomena za varnost voznikov in potnikov in velja za zelo učinkovit varnostni pripomoček pri reševanju življenj ter preprečevanju telesnih poškodb v prometnih nesrečah. V kombinaciji z ostalimi elementi varnosti zagotavljajo najvišjo raven zaščite, bistveno pa blaži predvsem posledice pri direktnih trkih in pri prevrnitvah ali pri kotaljenju vozil. Za poškodbe nepripetega udeleženca, sploh otroka, je dovolj že trk pri zelo majhni hitrosti, da bo otroka vrglo naprej ali »razmetalo« po vozilu. Varnostni pas je treba uporabljati vedno, pravilno in na vseh, tudi kratkih vožnjah, opozarjajo policisti.
Trčenje ni bilo silovito, do nesreče in hujših posledic pa je vodila serija osnovnih napak povzročitelja nesreče, pojasnjujejo pri PU Kranj in naštevajo napake:
– cesta je bila mokra, voznik pa hitrosti vožnje ni prilagodil tem razmeram,
– na vozilu so bile nameščene stare pnevmatike – na eni osi letnik 2007, na drugi 2008 –, ki ne zagotavljajo več ustreznega oprijema niti na suhi cesti,
–voznik ni uporabljal varnostnega pasu in ga je v trčenju vrglo iz vozila.
Voznika so zaradi hujših poškodb na kraju oživljali gasilci, ki so bili prvi posredovalci, in reševalci. Poškodovanega so z vojaškim helikopterjem prepeljali v UKC Ljubljana.
Na avtomobilu povzročitelja nesreče niso nastale večje poškodbe, okoliščine pa kažejo, da bi varnostni pas, če bi bil uporabljen, voznika lahko obvaroval pred hujšimi poškodbami. Voznik kombija, ki je varnostni pas uporabljal, je po podatkih policije utrpel lažje poškodbe.
Nepripetih več kot 30 otrok
Letos so gorenjski policisti ugotovili več kot 850 kršitev neuporabe varnostnega pasu. V več kot 30 primerih niso bili pripeti otroci. Varnostni pas je ključnega pomena za varnost voznikov in potnikov in velja za zelo učinkovit varnostni pripomoček pri reševanju življenj ter preprečevanju telesnih poškodb v prometnih nesrečah. V kombinaciji z ostalimi elementi varnosti zagotavljajo najvišjo raven zaščite, bistveno pa blaži predvsem posledice pri direktnih trkih in pri prevrnitvah ali pri kotaljenju vozil. Za poškodbe nepripetega udeleženca, sploh otroka, je dovolj že trk pri zelo majhni hitrosti, da bo otroka vrglo naprej ali »razmetalo« po vozilu. Varnostni pas je treba uporabljati vedno, pravilno in na vseh, tudi kratkih vožnjah, opozarjajo policisti.Kako pravilno pripnemo varnostni pas?
Otroci morajo biti zavarovani z zadrževalnim sistemom, ki je primeren njihovi telesni rasti in telesni masi. Zanje so odgovorni tisti, ki jih prevažajo.
- Sponka varnostnega pasu mora biti vstavljena v zaklep (sliši se klik).
- Varnostni pas se mora tesno oprijemati in prilegati telesu.
- Pas ne sme biti ohlapen ali zvit, da lahko varuje s svojo celotno širino.
- Pravilno mora biti nastavljena višina pasu na stebričku.
- Zgornji del mora potekati prek sredine ramena, spodnji del pa pod trebuhom prek bokov.
Otroci morajo biti zavarovani z zadrževalnim sistemom, ki je primeren njihovi telesni rasti in telesni masi. Zanje so odgovorni tisti, ki jih prevažajo.