PODROBNOSTI NESREČE
Trenutki pred tragedijo: pretrgalo vrvice, Danjel (34) zgrmel v smrt
Policija kazensko ovadila pilota ultralahkega letala.
Odpri galerijo
Novogoriški kriminalisti so pred kratkim zaključili obsežno večmesečno preiskavo vseh okoliščin tragične nesreče v zračnem prometu, ki se je 25. aprila letos ob 10.43 zgodila med Dolgo Poljano in vasjo Budanje v občini Ajdovščina. Trčila sta ultralahko letalo znamke Fly Synthesis tip Storch in 34-letni jadralni padalec Danjel Kovšca, ki je umrl na kraju nesreče. Pilot in njegov sopotnik (43) sta bila huje poškodovana. S svojimi ugotovitvami so zdaj seznanili javnost.
Ob ogledu kraja letalske nesreče in z zbiranjem obvestil je bilo ugotovljeno, da je jadralni padalec okoli 10.20 vzletel z vzletišča jadralnih padalcev Kovk na nadmorski višini 860 metrov in letel proti pristajališču jadralnih padalcev v Logu pri Vipavi, ki leži na nadmorski višini 110 metrov. Prav tako sta istega dne na letališču Aerokluba Josip Križaj Ajdovščina pilot in sopotnik nameravala opraviti podaljšan šolski let, ki bi zajemal območje nad Ajdovščino, naseljem Ustje, naseljem Dolgo Poljano in Budanjami.
Preberite tudi:
Po pridobitvi dovoljenja za vzlet sta okoli 10.38 z ajdovskega letališča vzletela proti zahodu v smeri Nove Gorice, nato pa polkrožno zavila na levo proti vzhodu in let nadaljevala po južni strani Ajdovščine proti Vipavi. Ko je pilot priletel vzporedno z naseljem Dolga Poljana, je zavil levo in nadaljeval med naseljema Dolga Poljana in Budanje. Tam je priletel v območje pilotažne cone 3 Budanje, ki se nahaja nad cono letenja z jadralnimi padali in zmaji. Do tragične nesreče je prišlo ob 10.43 v pilotažni coni, kjer je brez izvajanja kakršnega koli manevra prednji desni del ultralahkega letala – okoli 200 metrov nad tlemi – trčil v jadralnega padalca, ki je čelno letel proti zračnemu plovilu. Med trkom je na jadralnem padalu potrgalo tudi vrvice, zaradi česar je prosto padel na bližnji travnik in zaradi posledic trka z ultralahkim letalom podlegel poškodbam.
Po trku je zaradi močnih konstrukcijskih poškodb ultralahkega letala pilot izgubil nadzor in začel strmoglavljati, zaradi česar je sprožil vgrajeno reševalno padalo t. i. BRS (Ballistic Recovery System). Padalo se je sicer odprlo, a zaradi prenizke višine leta ni popolnoma ublažilo strmoglavljenja letala. Letalo je ob pristanku na travniku (okoli 100 metrov stran od padca jadralnega padalca) polomilo v predelu pilotske kabine, pilot in njegov sopotnik sta bila pri tem huje poškodovana. Na kraju ju oskrbeli reševalci ZD Ajdovščina in ju odpeljali na zdravljenje v splošno bolnišnico v Šempeter pri Gorici.
Kriminalisti kriminalistične policije PU Nova Gorica so po zaključku obsežne preiskave in glede na vsa ugotovljena dejstva 53-letnega pilota kazensko ovadili zaradi utemeljenega suma storitve kaznivega dejanja ogrožanja posebnih vrst javnega prometa.
Ob ogledu kraja letalske nesreče in z zbiranjem obvestil je bilo ugotovljeno, da je jadralni padalec okoli 10.20 vzletel z vzletišča jadralnih padalcev Kovk na nadmorski višini 860 metrov in letel proti pristajališču jadralnih padalcev v Logu pri Vipavi, ki leži na nadmorski višini 110 metrov. Prav tako sta istega dne na letališču Aerokluba Josip Križaj Ajdovščina pilot in sopotnik nameravala opraviti podaljšan šolski let, ki bi zajemal območje nad Ajdovščino, naseljem Ustje, naseljem Dolgo Poljano in Budanjami.
Preberite tudi:
V nesreči izgubili že drugega sina
Po pridobitvi dovoljenja za vzlet sta okoli 10.38 z ajdovskega letališča vzletela proti zahodu v smeri Nove Gorice, nato pa polkrožno zavila na levo proti vzhodu in let nadaljevala po južni strani Ajdovščine proti Vipavi. Ko je pilot priletel vzporedno z naseljem Dolga Poljana, je zavil levo in nadaljeval med naseljema Dolga Poljana in Budanje. Tam je priletel v območje pilotažne cone 3 Budanje, ki se nahaja nad cono letenja z jadralnimi padali in zmaji. Do tragične nesreče je prišlo ob 10.43 v pilotažni coni, kjer je brez izvajanja kakršnega koli manevra prednji desni del ultralahkega letala – okoli 200 metrov nad tlemi – trčil v jadralnega padalca, ki je čelno letel proti zračnemu plovilu. Med trkom je na jadralnem padalu potrgalo tudi vrvice, zaradi česar je prosto padel na bližnji travnik in zaradi posledic trka z ultralahkim letalom podlegel poškodbam.
Po trku je zaradi močnih konstrukcijskih poškodb ultralahkega letala pilot izgubil nadzor in začel strmoglavljati, zaradi česar je sprožil vgrajeno reševalno padalo t. i. BRS (Ballistic Recovery System). Padalo se je sicer odprlo, a zaradi prenizke višine leta ni popolnoma ublažilo strmoglavljenja letala. Letalo je ob pristanku na travniku (okoli 100 metrov stran od padca jadralnega padalca) polomilo v predelu pilotske kabine, pilot in njegov sopotnik sta bila pri tem huje poškodovana. Na kraju ju oskrbeli reševalci ZD Ajdovščina in ju odpeljali na zdravljenje v splošno bolnišnico v Šempeter pri Gorici.
Odrejena obdukcija
Na kraju nesreče so bili poleg policistov in kriminalistov PU Nova Gorica tudi pravosodni organi ter preiskovalec letalskih nesreč in incidentov. Preiskovalni sodnik okrožnega sodišča v Novi Gorici je za pokojnega jadralnega padalca odredil sodno obdukcijo, ki so jo opravili na inštitutu za sodno medicino v Ljubljani z namenom ugotovitve natančnega vzroka smrti in dokončne potrditev identitete pokojnega. Kasneje je bil v preiskavo okoliščin nesreče v zračnem prometu vključen tudi helikopter letalske policijske enote.Kriminalisti kriminalistične policije PU Nova Gorica so po zaključku obsežne preiskave in glede na vsa ugotovljena dejstva 53-letnega pilota kazensko ovadili zaradi utemeljenega suma storitve kaznivega dejanja ogrožanja posebnih vrst javnega prometa.