PREVIDNO!
Večja ko je hitrost, večja je verjetnost prometne nesreče
Vozniki zaradi ugodnih dejavnikov pogosto dobijo lažen občutek varnosti in vozijo prehitro.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – V poletnem počitniškem obdobju vozniki zaradi dobre vidljivosti, suhih cest in drugih ugodnih dejavnikov pogosto dobijo lažen občutek varnosti in vozijo prehitro. Vendar je upoštevanje hitrosti nujno skozi vse leto, še posebno pa poleti, saj večja gostota prometa, raznovrstnost udeležencev ter vročina še dodatno povečajo nevarnost nastanka prometne nesreče, opozarja Agencija za varnost prometa.
Neprilagojena hitrost je še vedno glavni vzrok za prometne nesreče, v katerih se ljudje huje telesno poškodujejo oziroma ki se končajo s smrtnim izidom. Lani je v njih na slovenskih cestah umrlo 46 ljudi, kar je 44 odstotkov vseh smrtnih žrtev. Samo v poletnih mesecih se je zgodilo 4849 prometnih nesreč in bilo 31 smrtnih žrtev, od tega največ med vozniki enoslednih motornih vozil. S hitrostjo so povezani še drugi dejavniki, kot so nepravilna stran in smer vožnje, nepravilno prehitevanje in neupoštevanje pravil o prednosti pa tudi prekratka varnostna razdalja.
Neprilagojena hitrost je še vedno glavni vzrok za prometne nesreče, v katerih se ljudje huje telesno poškodujejo oziroma ki se končajo s smrtnim izidom. Lani je v njih na slovenskih cestah umrlo 46 ljudi, kar je 44 odstotkov vseh smrtnih žrtev. Samo v poletnih mesecih se je zgodilo 4849 prometnih nesreč in bilo 31 smrtnih žrtev, od tega največ med vozniki enoslednih motornih vozil. S hitrostjo so povezani še drugi dejavniki, kot so nepravilna stran in smer vožnje, nepravilno prehitevanje in neupoštevanje pravil o prednosti pa tudi prekratka varnostna razdalja.
Skoraj vsaka druga smrtna žrtev na naših cestah je posledica neprilagojene hitrosti.
Pri velikih hitrostih je pot ustavljanja daljša
Nevarnost prehitre vožnje lahko preprosto ponazorimo s potjo ustavljanja, ki zajema reakcijsko pot in zavorno pot. Reakcijski čas znaša pri voznikih v povprečju 1 sekundo, zato mora varnostna razdalja med voziloma znašati vsaj toliko kot pot, ki jo prevozimo v 2 sekundah. To lahko preizkusimo s štetjem »21, 22« do pred nami vozečega vozila. Vozilo pri 50 km/h naredi kar 28 metrov, da se ustavi, na mokri cesti se pot še za 10 metrov podaljša. Pri velikih hitrostih ni le daljša pot ustavljanja vozila, ampak so težje tudi posledice prometnih nesreč.Poleti so naše ceste bolj obremenjene
Počitniškega obdobja in s tem povezanih daljših zastojev na naših cestah še ni konec, zato bodite strpni, upoštevajte omejitve hitrosti, ki so tam z namenom, prilagodite hitrost vožnje razmeram na cesti in imejte vedno zadostno varnostno razdaljo. Posebno pozorni bodite na najranljivejše udeležence v prometu, to so motoristi, kolesarji in pešci, ki jih je zdaj največ.Trk avtomobila pri hitrosti 50 km/h v pešca je enak padcu z višine 10 m, pri hitrosti 90 km/h pa padcu z višine 32 m.