Za skoraj 20 ton pretežak
Patrulja Specializirane enote avtocestne policije Ljubljana je v sredo v zgodnjih jutranjih urah na avtocesti pri Kompoljah ustavila in kontrolirala voznika skupine vozil (sedlasti vlačilec s polpriklopnikom), ki ga je vozil lastnik in hkrati zastopnik slovenskega podjetja. Na polpriklopnem vozilu je prevažal t. i. razsuti tovor, in sicer koruzo, pri tem pa prekoračil skupno maso vozila za skoraj dvajset ton.
Preverili so prevozne listine, v katerih je bilo navedeno, da naj bi imelo polpriklopno vozilo zgolj 25.320 kilogramov tovora, bruto skupna masa skupine vozil pa naj bi znašala 40.800 kilogramov. »Glede na prevozne listine in dejansko stanje na kraju postopka so policisti posumili, da je vozilo preobremenjeno in da sta prevoznik in nalagalec priredila prevozne listine, da bi pri morebitni kontroli zavedla nadzorne organe,« so sporočili policisti.
Po odrejenem in opravljenem tehtanju skupine vozil, kar je v prisotnosti policistov opravil pooblaščeni kontrolor osnih pritiskov, je bilo ugotovljeno, da je skupna masa skupine vozil znašala kar 59.200 kilogramov. »Z dopustnim odstopanjem je skupna masa znašala 58.200 kilogramov namesto dovoljenih 40.000,« so pojasnili, torej za 45 odstotkov več. Preseženi so bili tudi osni pritiski in največja dovoljena masa vlečnega vozila, ki jo je določil proizvajalec vozila.
Ni osamljen primer
Ugotovljeni in potrjeni so bili zelo veliki presežki. Policisti so vozniku na kraju prekrška za preobremenitve, ki jih določa zakon o cestah, izrekli globo v skupnem znesku 3400 evrov, zakonitemu zastopniku pravne osebe pa je bil izdan plačilni nalog za 12.000 evrov. Vozilo je bilo izločeno iz prometa, z njega so odstranili registrske tablice.
Z dopustnim odstopanjem je skupna masa znašala 58.200 kilogramov namesto dovoljenih 40.000.
Specializirana enota avtocestne policije Ljubljana bo začela prekrškovni postopek tudi zoper nakladalca tovora, saj zakon o cestah predpisuje odgovornost in globo tudi zoper neposrednega nakladalca, torej osebo, ki je naložila tovor, in odgovornost pravne osebe, kjer je bil tovor naložen.
Tokratni primer je že drugi v dveh dneh, ko so policisti ugotovili visoke preobremenitve pri tovornih vozilih, smo izvedeli.
»Vsakršne preobremenitve ogrožajo varnost prometa, saj se povečuje tveganje za preobremenitev varnostnih komponent, ki jih je predvidel proizvajalec vozila, kar vpliva tudi na poškodbe voziščne konstrukcije. Da bi podobne kršitve, ki ogrožajo življenja vseh prometnih udeležencev, čim bolj preprečili, bomo policisti na tovrstna in podobna ravnanja v cestnem prometu pozorni tudi v prihodnje,« so sklenili.